Mijn konijn is nu bevroren of verscheurd :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Mijn konijn is nu bevroren of verscheurd :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 22:14

jha egt Scheve mond

Eigenlijk is het m'n zus haar konijn, ze had een groot buitenhok met uitloop ren, omdat het een groot konijn is die goed tegen de kou kan hebben we haar daar gelaten, maar toen kwam ik op een ochtend beneden toen zag ik dat er een hond of een kat op het rennetje had gesprongen en dat het gebroken was! Konijn dus weg! Verdrietig

Een vrouw had haar zien lopen, wat ik eigenlijk niet zo leuk vond, want het is hier een hondenuitlaatveld heel groot, dus ze zal wel verscheurd zijn..
Of bevroren want ze was ontsnapt toen het zo ontzettend koud was!

Ze is nu al een week weg, dus voor mij is er geen hoop meer Verdrietig

Er is al eerder een konijn ontsnapt die was gewoon over een anderhalve meter hoge ren gesprongen terwijl t nog een kleintje was!

ehh.. lang verhaal Haha! Maar ik vind het zow zielig! Glukkig heb ik nog een jong van haar Ach gut

Ook zo sneu, zehad ook nog eens een gebroken pootje gehad is dus scheef gegroeit dus ze kan ook geen holgraven voor d'r zelf Scheve mond

WAAAH wat 'n zielig verhaal! Haha! Niet huilen hoor bokkers Tong uitsteken

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:34

Citaat:
WAAAH wat 'n zielig verhaal! Haha! Niet huilen hoor bokkers Tong uitsteken

Verward

Hmmmm.. nou als je inderdaad al een week niks meer van je konijn hebt gehoord dan is dat niet zo best nee...
Heb je het dierenasiel al gebeld of briefjes opgehangen, je weet maar nooit...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:10

wel sneu, maar gelukkig is t niet zo koud, dus met een beetje mazzel zit ie ergens in een tuin te eten....

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:01

Een konijn wat al gewent is om buiten te zitten zal echt niet bevriezen of dood gaan door de kou.
Verscheurd door een hond denk ik ook niet zo snel, omdat ze noga ltijd hard rennen.
Maar ik zou even briefjes ophangen, dierenambulans (amivedi) bellen, misschien heeft iemand haar gevonden en nu in huis.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:07

Je hoeft de hoop echt nog niet op te geven hoor, hang een briefje op bij de supermarkt en asiel, en bel de dierenambulance even.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:40

Dat is inderdaad erg Scheve mond
Ik zou ook gewoon even informeren, je weet immers nooit.
Maar ik vind het wel een beetje raar dat je een konijn in die kou buiten laat staan,
en dan vooral met een buitenren, dus daaruit begrijp ik, dat ze als ze wil ieder moment van de dag naar buiten kan lopen?
Dan vind ik het niet zo gek als er een hond of kat is in gesprongen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:50

Kijk eens even naar de kalender en luister dan naar dat liedje van Youp van 't Hek..... Tong uitsteken Ok, heel flauw! Ik kon het niet laten. Het is heel erg sneu dat het konijn is weggelopen.
Misschien moet je in de omgeving zoeken en wat voer in de ren leggen. Meestal blijven konijnen wel redelijk in de buurt. Hopelijk vind je em gauw.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:41

Het konijn had ook een heel groot binnenhok aan zn ren dus daar kon hij ook in kwadraatje Knipoog

We hebben al door alle brievenbussen briefjes gegooit in de buurt maar nog steeds geen reacties..

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:21

he bah wat erg zeg!!!...
mijn konijntje is een paar jaar geleden met kerst uit mijn buitenhok gepikt :'(
ik vond dat ook zo verschrikkelijk!!!..
mis haar nog wel eens,ze was zo lief,...
en idd wat hierboven staat briefjes ophangen ed,..
sterkte

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:37

zooo wat brutaal zeg!!!! Zomaar uit het hok jatten Boos! Om zoiets kan ik me nou echt boos maken!

(ergens stiekum denk ik ook dat ons knijn straks in de pan beland, dat iemand haar nu aan het vestmesten is ofzo... Scheve mond )

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:37

* vetmesten Haha!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:54

mijn knijn is ook al ettelijke keren ontsnapt. We hadden al snel door dat er achteraan zitten geen zin had. Gelukkig hebben we nog een rammelaartje zitten die ze niet kan missen en komt ze steeds terug? Zo kwam mijn vorige konijn met kleintjes terug. Misschien moet je een beetje voer ofzo leggen, misschien komt ze dan rapper terug, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:55

Ik heb zelf geen verstand van konijnen, maar ik hoorde laatst dat ze wel tegen temperaturen van -30 konden?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:01

Bevriezen zal een buitenkonijn niet doen.
EWn ze kunnen ook goed zorgen voor eten, mijn konijn zat gister lekker in het ren het ijs weg te krabben van de plantjes en gras en stengels aan het eten van planten. dus verhongeren zal hij niet, ze hebben een goed instinct. Ik denk dat je konijn een hond te slim en te snel af is.
Wie weet komt ze terug, zet eten buiten ofzo komen ze opaf (heb ik ervaring mee Tong uitsteken) en hang briefjes op en vraag rond vooral de moed niet opgeven succes Knipoog

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 22:05

Ik weet niet of ze een hond te sli af is, normaal heeft ze altijd in een binnenhok gezeten, ze zat nog maar 2 maanden ofzo in het buitenhok met ren. Bovendien heeft ze ooit eens een gebroken pootje gehad, dat is wel weer geheelt maar het zit wel een beetje vaag. Dus graven kan ze niet, en superhard rennen, dat heeft ze normaal nooit echt kunnen doen dus ik weet niet of ze dat kan..
Ze kon wel goed springen, maar daar heeft ze dr achterpootjes voor nodig Haha!