Hier kan ik zooooo boos over worden!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Hier kan ik zooooo boos over worden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:09

Vanmiddag kwam ik uit school en ging tv kijken.
Op animal planet is er een progrmma: animal cops detroit ofzo.
Er was een melding van een hond waarbij de halsband (ketting van 1 kilo in dit geval) helemaal ingegroeid was. Het was 4 tot 5 cm diep echt een hele dikke ketting met nog een haak eraan, die normaal gesproken gebruikt wordt voor auto's te slepen enzo.
Je zag echt het vlees van die hond helemaal enzo en de hond was ook vermagerd.
Natuurlijk haalden ze die hond daar weg.
Het was echt een super lieve en vriendelijke hond (wat me wel verbaasde na wat die meegemaakt heeft).
Ze laten vervolgens die hond 3 weken herstellen, het is mooi geheeld er zullen wel littekens blijven.
En Dan Boos! Boos! : moet die hond een test door of hij geadopteerd kan worden.
Waarschijnlijk haalde die super vriendelijke hond gewoon alle tests maar bij een test: laten ze die hond eten en met een "nep hand" halen ze de bak weg en gaan ze de hond aaien.
Natuurlijk vind die hond dat niet goed! De hond bijt ook in de arm enzo.
Maar dat vinden zij de reden om de hond nadat ie eindelijk genezen is om in te laten slapen!!!!!!!!! HIER wordt ik eeeecccchhhhhtttt heel erg boos om!
Natuurlijk vind de hond dat nog (hij kan het misschien best wel leren) niet goed, ten eerste is het gewoon zijn instinct om zijn eten te bescheremen en ten tweede is het toch vrij logisch dat de hond zijn eten beschermd nadat hij zo vermagerd is!
Het was echt een super vriendelijke hond ik zie hem zo lief kwispelen en kijken naar die mensen ondanks wat mensen hem allemaal hebben aangedaan en dan laten ze hem alsnog inslapen!
Ik heb eigenlijk nog nooit echt bij een film ofzo gehuild (ik kan me goed inhouden ) maar hier lukte het me echt niet meer.
Waarschijnlijk komt het echt heel dom over zo, maar als je het gezien had zal dat wel anders zijn.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:11

ik snap die theorie ook niet helemaal hor.
ik vind het gewoon hondje treiteren.
waarom zijn voer weghalen?de mens wil toch ook rustig eten?
ik kan daar ook heel erg boos om worden.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:11

is eigenlijk wel best dom van dat eten als ik dat bij mijn hond zou doen leef ik niet meer

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:14

wij hebben nu ook zo'n hond.
als zwerver gevonden,ergens geplaatst,na 3 jaar weggehaald wegens ernstige mishandelingen(woog nog maar 7 kilo,een volwassen herder),jaar inh et asiel gebleven,weer goed tehuis gevonden.
moest na 4 jaar weer weg omdat ze zwanger werd,en dan bij voorbaad zou de hond wat kunnen doen!
nu had hij respij-dagen,maar mijn basin wilde de hond gelukkig wel een kans geven.
je gaat hem toch niet oplappen om uiteindelijk weer zo'n leven weg te gooien?
het is een fantastische hond,hij heeft alleen een gebruiksaanwijzing en veeeeeeeel rust nodig.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:27

timilon schreef:
ik snap die theorie ook niet helemaal hor.
ik vind het gewoon hondje treiteren.
waarom zijn voer weghalen?de mens wil toch ook rustig eten?
ik kan daar ook heel erg boos om worden.


Ja idd!
Het is ook in Amerika en ik denk (en hooooop) dat het niet in Nederland voorkomt. In ieder geval zal er denk ik wel wat beter over nagedacht worden mag ik hopen!
En er zijn vast wel mensen (ik zou er geen problemen mee hebben als mijn hond vals is bij het eten, gewoon met rust laten en probleem is opgelost!) die zo'n hond nog een kans geven.
Ik snap dat programma sowieso niet helemaal, ze zien voor alles wat een korte zwarte vacht heeft een rotweiler aan, en echt heel erg veel dingen die gewoon niet kloppen!
Opzich maakt dat natuurlijk niet echt uit maar ik vind het wel raar.

amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:32

Ik heb het gezien..!
zo zielig.. je ziet het vaker bij animal cops..
zo zielig.. ik krijg er iedere keer een brok van in me keel..

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:34

ik heb het ook gezien!! had dit al vaker gezien.

Maar ze kunnen moeilijk een hond voor dat ze er alles aan hebben gedaan alles proberen of het ter adoptie kan worden gezet voor dat ze de hond gaan opereren. hond pijn laten lijden, omdat ze willen weten of de hond geadopteerd kan worden. Het is wel zo dat ze die hond gered hebben. Maar zou jij zo'n hond willen hebben? Ik begrijp het van jullie ook wel hoor!

ik
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:38

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!: (: (: (: (: (: Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:55

Wees blij dat er in Amerika wél wat aan gedaan wordt... Hier kom je er vrij makkelijk mee weg. En wees meteen blij dat je niet een paar maanden terug gekeken hebt, toen ze een zwarte Labrador uit een auto die al een paar dagen in Miami geparkeerd stond, hartje zomer. Beest was dood... Zelfs die agenten gingen over hun nek.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 21:24

[quote="Sylvia"]Wees blij dat er in Amerika wél wat aan gedaan wordt... Hier kom je er vrij makkelijk mee weg. En wees meteen blij dat je niet een paar maanden terug gekeken hebt, toen ze een zwarte Labrador uit een auto die al een paar dagen in Miami geparkeerd stond, hartje zomer. Beest was dood... Zelfs die agenten gingen over hun nek.[/quote]

Volgens mij begrijp je mij helemaal verkeerd!
Ik heb het over een hond die in principe gewoon in orde was, echt een lief dier. BEhalve dan met eten, maar dat zie je zo vaak!
Ik vind het gewoon echt overdreven, eerst wordt die hond met openhanden ontvangen iedereen vind hem een geweldig lief dier en dan wordt hij op dat ééne puntje afgemaakt?!
Nee sorrie dat kan ik niet begrijpen.
Maar wat bedoel je met : [quote="Sylvia"]Wees blij dat er in Amerika wél wat aan gedaan wordt... Hier kom je er vrij makkelijk mee weg.
Ik ben het er hardstikke mee eens dat mensen hun fouten moeten inzien d.m.v een straf!
En ik ben echt niet zo'n "penny" kindje die hoe dan ook alle beesten wilt redden, maar ik vind ook dat er gewoon realistisch gekeken moet worden of een dier geschikt of niet geschikt is voor adoptie.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:28

Hilde, die test waarop hij afgekeurd werd is wel 1 van de belangrijkste testen die ze doen... Als hij dat niet accepteerd ziet hij je niet als baas. Het zal je maar gebeuren... Je kind pakt de voerbak als je hond aan 't eten is. Of raapt een speeltje op dat er vlakbij ligt. Of bezoek... Realiseer je wel dat een hond die iemand bijt vrijwel zeker afgemaakt zal worden. Dan kun je imo beter vóór plaatsing het beest af laten maken en een hoop leed besparen (zowel voor de hond als de eigenaar).

monteaura
Berichten: 1477
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:35

Misschien is die hond door zn baasje wel zó aggresief geworden dat hij niet meer normaal kan functioneren als gezelschapshond. Die mensen van die politie weten wel wat ze doen hoor, die zijn ervoor opgeleid

[absoluut niet gemeen ofzo bedoelt hoor!]

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:35

ik moet toegeven dat je gelijk hebt sylvia

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:41

Ik heb het programma ook gezien vanmiddag, en ik kan niet anders zeggen als dat zij de juiste beslissing hebben genomen door het beestje in te laten slapen.
Het was niet zo zeer dat de hond zijn eten beschermde, maar hij viel de hand echt aan en dat kan gewoon niet.
Het zal je kindje maar zijn die per ongeluk iets te dicht bij de voer bak komt.
Nee hoor, imo een terechte beslissing.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 21:45

Sylvia schreef:
Hilde, die test waarop hij afgekeurd werd is wel 1 van de belangrijkste testen die ze doen... Als hij dat niet accepteerd ziet hij je niet als baas. Het zal je maar gebeuren... Je kind pakt de voerbak als je hond aan 't eten is. Of raapt een speeltje op dat er vlakbij ligt. Of bezoek... Realiseer je wel dat een hond die iemand bijt vrijwel zeker afgemaakt zal worden. Dan kun je imo beter vóór plaatsing het beest af laten maken en een hoop leed besparen (zowel voor de hond als de eigenaar).


Ik begrijp je aan de ene kant wel maar aan de ander kant ook weer niet.
Want ik ben het er niet mee eens dat je je hond dan niet de baas bent, ik ben zelf altijd opgevoed met honden we hebben er nu 3 en wellis waar kan ik gewoon hun voer bak weghalen (hoewel het vreetmoster echt super gaat schrokken) maar onze vorige hond was ook niet blij als je haar bak weghaalde, ze beet dan wel niet maar ging wel grommen. En echt, als wij die hond niet de baas waren weet ik niet hoe we met haar een fantastische tijd hebben gehad en waarom ze dan zo uber braaf was.
Ik ga trouwens wekelijks (al sinds ik echt klein was) naar de "hondenclub" voornamelijk voor behendigheid maar ookwel voor gehoorzaamheid en mij is altijd geleerd dat een vreemde hond die eten krijgt je gewoon met rust moet laten.
En bovendien ken ik daarvan ook echt super lieve honden die heel erg ver zijn gekomen in de sport en die bij het eten gewoon met rust willen worden gelaten.
En zeker met deze hond begrijp ik het niet want die heeft immers nog niet eens een baas en was bij de test nog steeds niet op gewicht.
En de hond hoeft toch ook niet in een gezin met kleine kinderen geplaatst worden?
Ze kunnen de eigenaar van te voren er gewoon over inlichten?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:47

En nog iets,
je kon zien dat de vrouw die er mee bezig was er echt door aangeslagen was. Verdrietig
Ze heeft het juist nog een keer geprobeert, omdat ze het niet fout wilde hebben en te snel tot de conclusie was gekomen dat de hond niet geadopteerd kon worden.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:49

hilde66 schreef:
Ik begrijp je aan de ene kant wel maar aan de ander kant ook weer niet.
Want ik ben het er niet mee eens dat je je hond dan niet de baas bent, ik ben zelf altijd opgevoed met honden we hebben er nu 3 en wellis waar kan ik gewoon hun voer bak weghalen (hoewel het vreetmoster echt super gaat schrokken) maar onze vorige hond was ook niet blij als je haar bak weghaalde, ze beet dan wel niet maar ging wel grommen. En echt, als wij die hond niet de baas waren weet ik niet hoe we met haar een fantastische tijd hebben gehad en waarom ze dan zo uber braaf was.
Ik ga trouwens wekelijks (al sinds ik echt klein was) naar de "hondenclub" voornamelijk voor behendigheid maar ookwel voor gehoorzaamheid en mij is altijd geleerd dat een vreemde hond die eten krijgt je gewoon met rust moet laten.
En bovendien ken ik daarvan ook echt super lieve honden die heel erg ver zijn gekomen in de sport en die bij het eten gewoon met rust willen worden gelaten.
En zeker met deze hond begrijp ik het niet want die heeft immers nog niet eens een baas en was bij de test nog steeds niet op gewicht.
En de hond hoeft toch ook niet in een gezin met kleine kinderen geplaatst worden?Ze kunnen de eigenaar van te voren er gewoon over inlichten?


Maar situaties kunnen veranderen.
En dan zou de hond weer opnieuw geadopteerd moeten worden.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 21:49

monteaura schreef:
Misschien is die hond door zn baasje wel zó aggresief geworden dat hij niet meer normaal kan functioneren als gezelschapshond. Die mensen van die politie weten wel wat ze doen hoor, die zijn ervoor opgeleid

[absoluut niet gemeen ofzo bedoelt hoor!]


Ja tuurlijk logisch! áls dat het het geval was.
maar het was toch duidelijk te zien dat het een super lieve hond was, die het vertrouwen in de mens nog niet heeft nadat wat hem was aangedaan?

ik bedoel mijn reacties ook niet aanvallend ofzo hoor, maar ik ken een aantal mensen die ook zulke honden uit het asiel of iets dergelijks hebben gehaald die er toen ook zo aan toe waren en het nu perfecte honden zijn geworden, ik snap niet dat ze deze hond geen kans bieden.

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:52

in amerika doen ze nog meer rare dingen
eindje geleden heb ik bij links een filmpje gezet wat ze doen met asielhonden
honden teveel?
luchtdichte bak
honden erin, goed duwen om de bak teo te krijgen
gas erbij
honden dood?
lading pups erboven op, zelfde verhaal...

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:55

ja hallo,dit is wel erg makkelijk...een mishandelde en ondervoedde hond kun je zijn eten niet afpakken.en het is zo dom van mensen om zo'n hond dan eventueel bij een kind te laten.
zo'n hond hoort een goede,standvastige baas te krijgen die weet waar hij mee bezig is en niet 20 andere dingen aan zijn hoofd heeft zoals een kind.
als een hond verder zo lief is,dan geef je hem toch de kans om ergens op een veilige plek te eten?
de hond die ik net aanhaalde in een bovenstaand stukje hoef je zn eten ook echt niet af te pakken,hij vreet je levend op.
hij heeft honger gehad,is ondervoed en mishandeld geweest.
geef dat dier dan de gelegenheid om in "rust" zijn eten op te eten.
zoveel meegemaakt,en toch zo lief blijven.
er zijn genoeg andere tests om te kijken of een hond braaf is.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:56

Een hond die gromt als je de voerbak weghaalt wordt niet afgemaakt. Eén die bijt wel. Volkomen terecht overigens. Een hond die bij mij bijt (tenzij 't echt uit angst is én aangekondigd) vliegt er uit. Hoe lang ik 'm ook heb.

Idd, een gezinssituatie kan veranderen. Je bezorgt een hond onnodig veel stress door 'm weer te moeten herplaatsen (wat zo wie zo moeilijk zal worden). En bezoek? Je kunt moeilijk tegen je bezoek zeggend dat ze geen voer of speeltjes bij de hond mogen aanraken, of dat ze de kinderen thuis moeten laten.

Mooi voorbeeld: ene Will (geloof dat 't Animal Cops Miami was) had 2 Dobermannen gered uit een opslaghal, teefje en reu. Beiden waren als waakhond opgeleid en boven verwachting lief. Totdat Will een tijd later de reu aan 't aaien was, hij de andere kant uitkeek en ineens een hond aan zijn arm had hangen. Hij heeft hem een 2e kans gegeven, hond is bij een gedragsdeskundige terecht gekomen. Toen ze een hele tijd erna samen op een bank zaten en Will de hond aanhaalde, viel ie 'm wederom uit het niets aan. Zijn probleem? Hij was dominant, je mocht 'm niet aaien als hij dat niet wilde.

Een hond die 1 keer bijt (en dan heb ik 't niet over angst) blijft bijten.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:00

Sylvia schreef:
Een hond die gromt als je de voerbak weghaalt wordt niet afgemaakt. Eén die bijt wel. Volkomen terecht overigens. Een hond die bij mij bijt (tenzij 't echt uit angst is én aangekondigd) vliegt er uit. Hoe lang ik 'm ook heb.

Idd, een gezinssituatie kan veranderen. Je bezorgt een hond onnodig veel stress door 'm weer te moeten herplaatsen (wat zo wie zo moeilijk zal worden). En bezoek? Je kunt moeilijk tegen je bezoek zeggend dat ze geen voer of speeltjes bij de hond mogen aanraken, of dat ze de kinderen thuis moeten laten.

Mooi voorbeeld: ene Will (geloof dat 't Animal Cops Miami was) had 2 Dobermannen gered uit een opslaghal, teefje en reu. Beiden waren als waakhond opgeleid en boven verwachting lief. Totdat Will een tijd later de reu aan 't aaien was, hij de andere kant uitkeek en ineens een hond aan zijn arm had hangen. Hij heeft hem een 2e kans gegeven, hond is bij een gedragsdeskundige terecht gekomen. Toen ze een hele tijd erna samen op een bank zaten en Will de hond aanhaalde, viel ie 'm wederom uit het niets aan. Zijn probleem? Hij was dominant, je mocht 'm niet aaien als hij dat niet wilde.

Een hond die 1 keer bijt (en dan heb ik 't niet over angst) blijft bijten.


Deze aflevering heb ik idd ook gezien, waren 2 Rottweilers trouwens en die vent maakte alle fouten die hij kon maken met die hond, iets wat die gedragsdeskundige ook al zei, de hond viel hem niet zomaar aan.
De hond was idd gewoon aan het eisen en dat is later doorbroken.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 22:07

Sylvia schreef:
Een hond die gromt als je de voerbak weghaalt wordt niet afgemaakt. Eén die bijt wel. Volkomen terecht overigens. Een hond die bij mij bijt (tenzij 't echt uit angst is én aangekondigd) vliegt er uit. Hoe lang ik 'm ook heb.

Idd, een gezinssituatie kan veranderen. Je bezorgt een hond onnodig veel stress door 'm weer te moeten herplaatsen (wat zo wie zo moeilijk zal worden). En bezoek? Je kunt moeilijk tegen je bezoek zeggend dat ze geen voer of speeltjes bij de hond mogen aanraken, of dat ze de kinderen thuis moeten laten.

Mooi voorbeeld: ene Will (geloof dat 't Animal Cops Miami was) had 2 Dobermannen gered uit een opslaghal, teefje en reu. Beiden waren als waakhond opgeleid en boven verwachting lief. Totdat Will een tijd later de reu aan 't aaien was, hij de andere kant uitkeek en ineens een hond aan zijn arm had hangen. Hij heeft hem een 2e kans gegeven, hond is bij een gedragsdeskundige terecht gekomen. Toen ze een hele tijd erna samen op een bank zaten en Will de hond aanhaalde, viel ie 'm wederom uit het niets aan. Zijn probleem? Hij was dominant, je mocht 'm niet aaien als hij dat niet wilde.

Een hond die 1 keer bijt (en dan heb ik 't niet over angst) blijft bijten.


Ja die aflevering van die 2 rotweillers Knipoog heb ik ook 2x gezien.
Ik ben het er helemaal mee eens dat die hond bij de 2de keer echt nog niet geadopteerd kon worden.
Maar wat ik wél zag was duidelijke vooruitgang!
Als ze waren doorgegaan met trainenen zou het misschien nog allemaal wel goed kunnen komen, als het zo doorging ten minste. Maar dat is wel erg makkelijk zeggen zonder dat je het antwoord weet.
En ik snap best dat dat wel erg duur gaat worden voor een hond zonder baas elke dag training.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:09

Cloris, klopt, het was ook zijn eigen fout. Maar je kunt mensen niet met zo'n hond opzadelen... Dit zou wsn nooit helemaal goed gekomen zijn.

Vind ik dan.

Maar zoals ik al zei: een hond die bij mij uit dominantie oid bijt vliegt er meteen uit. Misschien ben ik er gewoon te nuchter voor...

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:14

een hond die getraind is voor het waken,is niet zomaar een schoothondje.hoe lief ze ook zijn.
meestal zeer weinig contact met de mens,en de reu is dominant over de teef.
ik ben wel van mening dat als een hond echt vals is,hij nergens geplaatst kan worden.
een hond die dominant is of juist extreem angstig weer wel.
mijn pa heeft al een angstige teef gekregen,en een "valse" reu.
beide zijn ze ontzettend lief en betrouwbaar.
mn bazin heeft regelmatig "valse"herders gekregen,allemaal door iedereen aan te halen en iedereen kan ermee uit wandelen.
ligt aan de omgang met dieren en wat je ervoor over hebt om ze weer op het rechte pad te krijgen.