Ik zoek voor mijn lieve hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trea

Ik zoek voor mijn lieve hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 11:20

een heeeeeeeeeeeeeeel goed nieuw tehuis. Het gaat hier om Nemo een gecastereerde reu van bijna 1 jaar. De reden dat ik een nieuw baasje voor hem zoek is omdat hij zich hier niet gelukkig voelt, ik woon op een flat en hij heeft de ruimte nodig. Ik heb nog een hond Molly die het prima naar haar zin heeft, maar hij helaas niet. Ik ga iedere dag met ze naar het park en met Nemo fiets ik ook nog iedere dag een half uur. (dus beweging krijgt hij wel) Alleen hij is zo graag buiten dat hij hetliefst de hele dag op het balkon ligt en dat is toch geen plek voor een hond. (het doet mij zeer om hem daar te zien zitten staren) Huilen

Even wat over Nemo het is een zeer lieve hond, en kan heel goed overweg met andere honden. (wel speelt hij erg graag met ze en dat kan voor sommige honden nogal druk overkomen) Hij is wel wat onder danig, krijgt hij straf van mij of een andere hond dan ligt hij gelijk op zijn rug en wil dan nog wel eens een klein plasje laten lopen. Hij vind kinderen en auto rijden ook geweldig. Hij zit nog steeds op honden curcus (al vanaf dat hij puppy was) dus luisteren doet hij ook goed.

Het enige nadeel is hij kan heel moeilijk alleen zijn, dan gaat hij slopen. Niet als hij zelf naar buiten kan. Waar hij ook heel goed in is is deuren open maken ook al staat de klink omhoog, hij krijgt ze open.

Het doet mij heel veel verdriet om hem weg te moeten doen, maar voor hem is het het beste. Ik heb al heel wat honden gehad en die zijn allemaal tot hun dood bij mij gebleven, ik heb dus nog nooit een hond hoeven te herplaatsen. (vandaar dat dit misschien extra zeer doet)

Dus lieve mede bokkers wie weet er een super stekkie voor mijn lieve hond, en waar ik hem evt nog een keer mag komen opzoeken.

Afbeelding

Dit is Nemo een bastaard, deze foto is eind zomer genomen dus hij is wat groter geworden. Hij heeft denk ik ongeveer de grote van een labrador (dus middelslag).

Gr Trea

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:35

Ik woon in Lieren, net buiten Apeldoorn, wij hebben een prachtige hondenkennel met buitenspeelplaats, maar die staat leeg
Zou dat wat voor Nemo zijn Haha!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 15:44

geral schreef:
Ik woon in Lieren, net buiten Apeldoorn, wij hebben een prachtige hondenkennel met buitenspeelplaats, maar die staat leeg
Zou dat wat voor Nemo zijn Haha!

Als er maar wel heel veel aandacht voor hem is, ik kan het niet verkroppen als ik hem weg doe naar iemand waar hij in een kennel word gestopt en verder geen aandacht of vrijheid meer krijgt. Hij houdt van het park en het bos en hij is dol op zwemmen. Eigenlijk zou het fantatisch zijn als er ook iemand is die met hem aan het werk wil. Bv een behendigheidscurcus ofzo dat vind hij helemaal geweldig.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:59

in schaijk (dat is een heel stuk verder weg) doen ze bemiddelen, wel allemaal gratis maar weet je wel zeker dat die goed naar iemand anders gaat. en je gaat de hond daar zelf heen brengen!!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:54

hij kan bij mij loslopen zolang ik thuis ben en met de paarden aan de gang ben, dus hoe is hij met paarden, heel belangrijk dus.
Als ik boodschappen ga doen of een ochtendje werken, zal hij in de kennel moeten, dan is hij buiten en binnen, zonder dat hij echt opgesloten wordt.
Je mag rustig hier komen kijken met hem of je het wat vind, is het niks, neem je hem lekker weer mee naar huis.
Zo simpel is dat

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 17:30

geral schreef:
hij kan bij mij loslopen zolang ik thuis ben en met de paarden aan de gang ben, dus hoe is hij met paarden, heel belangrijk dus.
Als ik boodschappen ga doen of een ochtendje werken, zal hij in de kennel moeten, dan is hij buiten en binnen, zonder dat hij echt opgesloten wordt.
Je mag rustig hier komen kijken met hem of je het wat vind, is het niks, neem je hem lekker weer mee naar huis.
Zo simpel is dat

Hij is paarden gewend, hij gaat met mij ook wel eens mee naar de manege. Alleen ziet hij nog niet het gevaar, dus als ze gaan rennen ziet hij dat als spelen en wil er graag achteraan. Maar dat kan hij nog heel goed leren, want hij is heel leergierig.
En van dat opgesloten zitten bedoelde ik niet verkeerd. Ik heb het er alleen heel erg moeilijk mee, maar weet dat hij gewoon ergens anders waar hij de ruimte krijgt beter af is. En dan heeft hij het bij jou beter, en geloof als ik zeg dat het echt een schat van een hond is.
Dus mocht je echt in hem geintereseerd zijn stuur mij dan een PB, dan kan ik je ook evt nog meer foto's van hem sturen.

Gr Trea

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:23

Leuke hond he! zit er soms bordercollie in? Zou je wel denken bij zo'n ondernemende hond die zich zelf van alles aanleert. En hij heeft er uiterlijk ook iets van weg.