Bejaard konijn dilemma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne222

Bejaard konijn dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 15:23

Ik heb al 9 jaar een schat van een konijn genaamd Meneer Konijn. Hij is inmiddels al 13 jaar oud Bloos! en lijkt me de laatste tijd niet meer zo gelukkig. Is al een paar dagen aan de diarree, eet zijn blindedarmkeutels niet meer op, en eet al zeker een half jaar geen hooi meer (heb alle soorten al geprobeerd). Ook heeft hij staar en is hij niet zindelijk meer waardoor hij bijna zijn kooi (mega binnenhok/vila) niet meer uit kan. Als ik dit zo opsom vind ik dat hij niet veel kwaliteit van leven meer heeft, maar.....hij eet nog hartstikke goed, valt elke ochtend de voerschep nog steeds aan OK dan! , en ik heb altijd geleerd dat een konijn meteen stopt met eten als hij zich niet goed voelt. Dus blijkbaar voelt hij zich nog wel lekker Lovers

Dus wat moet ik doen. Mijn bejaarde konijn waardig laten inslapen..... of ben ik gek als ik een konijn wat zich blijkbaar nog lekker voelt in laat slapen...

Misschien is er een hele duidelijke beslissing onder konijnenliefhebbers onder Bokt, want zelf kom ik er niet uit, als het je eigen dier is valt het niet mee om zo'n besluit wel of niet te maken. Scheve mond

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:28

ik denk dat zn voortanden óf versleten zijn óf te lang zijn. In het laatste geval kan de dierenarst ze misschien bijwerken.
die kan je zowiezo meer info en adviezen geven dan wij op bokt

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 15:29

missnynke schreef:
ik denk dat zn voortanden óf versleten zijn óf te lang zijn. In het laatste geval kan de dierenarst ze misschien bijwerken.
die kan je zowiezo meer info en adviezen geven dan wij op bokt

Met zijn tanden is niks aan de hand, die zijn pas nog nagekeken en zijn perfect. Zelfs nog nooit hoeven knippen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:31

Ben je er al mee naar de DA geweest? Dat is sowieso het eerste wat ik zou doen als 1 van van dieren al een paar dagen diarree heeft..... En ook wat betreft dat hooi eten, zijn zijn tanden al eens nagekeken? Die groeien zijn hele leven door namelijk en kunnen ook ingroeien en meer nare dingen.
De DA kan je waarschijnlijk ook beter advies geven over wel of niet in laten slapen.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 15:35

Mijn dierenarts (ben zelf da-assitente) laat mij de beslissing nemen, maar ben zowieso van plan een afspraak te maken bij een speciale konijnendierenarts via de stichting Konijnenbelangen, want reguliere dierenartsen weten vaak bar weinig van konijnen af

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:21

laat hem eten wat ie wil, op deze leeftijd maakt dat niet zo veel meer uit, je kunt er elke dag een stukje brood bij geven dit is goed voor de darmen

en verder...doe wat je gevoel je ingeeft...

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 15:24

ellepel schreef:
laat hem eten wat ie wil, op deze leeftijd maakt dat niet zo veel meer uit, je kunt er elke dag een stukje brood bij geven dit is goed voor de darmen

en verder...doe wat je gevoel je ingeeft...

Hij krijgt ook wat ie lekker vind maar ik pas wel een beetje op vanwege zijn diarree. Donderdagochtend hebben we een afspraak met een speciale konijnendierenarts Lachen ik ben benieuwd wat die ervan zegt.