Slangen!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Slangen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 00:07

M'n broertje heeft sinds zaterdag 2 slangen, die moeten natuurlijk ook eten. En dat moet persé levend voedsel zijn anders krijgt de slang niet genoeg vitaminen. Nu kwam de vriend van mijn moeder eraan zetten met een jong ratje (hij fokt ratten om opgegeten te worden) En toen ik dat arme kleine ratje zag, heb ik hem gepakt en opgewarmd, wat melk gegeven (met van dat poeder wat je moet vermengen met warm water) Nu zit ik hier de hele tijd met dat kleine baby ratje op m'n arm, en no way dat ze hem terug krijgen, het arme beestje!! Morgen smokkel ik hem stiekem mee naar school en geef het beestje in de leswisseling wat te eten, en warm blijft ie wel Knipoog Wat zouden jullie in zo'n situatie doen???

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 00:12

hoe moet die slang dan eten krijgen als jij steeds die ratjes gaat redden ? Haha!
nee hoor ik had die slang lekker laten eten, enig idee hoeveel er van die ratten rondlopen?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 00:12

Tsja, et is ook arme slang als ie niets te eten krijgt. Maar je kan de slang ook gewoon dood voer geven, als ze dat kennen tenminste.
Maar wilde je nu alle ratjes gaan 'bewaren' die je broer voert aan de slangen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 00:14

Dat is nou eenmaal de natuur. Slangen moeten ook overleven.
Daar is niks zieligs aan.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 00:18

Verplaatst naar BB

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:50

Vonnie84 schreef:
Maar je kan de slang ook gewoon dood voer geven, als ze dat kennen tenminste.

Dat moeten ze inderdaad wel kennen, mijn slang hoefde ik echt geen dode muis te geven die liet hij mooi liggen.
Ik fokte zelf m'n muizen, maar kocht ook wel eens een hele groep op bij een dierenbeurs.
Tja het is misschien zielig maar een slang moet ook eten.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:51

Mijn baardagaam eet weer wel dode muisjes (pinkies). Knipoog Als het bij BD's niet beweegt, eten ze het meestal ook niet.

Maar wat ik zou doen? Toch voeren aan de slang. Dat beest moet idd ook eten. Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:51

Wij zelf hebben ook meerdere verschillende slangen gehad.
Zo heldhaftig als dat ik ben zei ik dat ik levende dieren zou voeren.
Tja, laat ik het zo zeggen............ de kooitjes met muizen en ratten namen de overhand thuis Haha! .

Ik ben toen overgestapt op diepvries voer met toevoegen van vitaminen poeder.
Gewoon die beestjes met een grote voedertang laten "bewegen" en ze dachten dat het echt was.

Heeft je broer al geprobeert diepvries te geven?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:24

Ook al heb ik zelf ratten een slang moet ook eten hé en gezond blijven. Wat ik ook in die situatie zou doen is: niet stiekem dat beestje meenemen naar school!!!! Ratten zijn heel gevoelig voor stress en ik vraag me af hoe jij dat beestje gaat meenemen (hopelijk niet in je boekentas) Hoe oud is het beestje eigenlijk?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:08

ik zie jouw juf al als ze ontdekt dat je een ratje in je handen hebt Haha!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:48

Nou ik heb ook hier een slang en die krijgt ook baby muizen sjonge jonge doe is niet zo moeilijk die beesten moeten ook eten ik fok ze er ook voor :s Pfff

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:27

Smurfie schreef:
Nou ik heb ook hier een slang en die krijgt ook baby muizen sjonge jonge doe is niet zo moeilijk die beesten moeten ook eten ik fok ze er ook voor :s Pfff

Rustig aan joh! Scheve mond Dat mensen er nou zo gevoelig over kunnen zijn.... Kan je best een beetje rekening mee houden!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:03

vind ik ook

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:26

Mensen die reptielen houden worden gelijk gezien als moordenaars, In me andere topic waarin der fotos stonden van me cavia die gister geboren was stond in waarom geef je die cavia niet aan die slang. Zulke opmerkingen kan ik echt niet tegen.

In de natuur eten ze ook muizen. en weet ik veel :s waarom zo moeilijk doen :S

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:28

Smurfie, ik was degene die die opmeking maakte omdat ik jouw eerdere reactie gewoon weg té hard vond.
Zo lief als dat jij jouw caaf vind zo lief vind tS het ratje!
En ik denk dat je daar wel wat meer rekening mee kan houden!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:00

Ga jij ook zitten janken als je een karbonaatje eet? denk het niet weet je wel hoe die beesten worden behandeld? nee zeker nooit in een slachterij wezen kijken.

Je moet realistish blijven je hebt huisdieren en je heb voerdieren die beesten worden er op gefokt net zoals een koe word gefokt in een klein stalletje met een ketting om zn nek en maar vet word gemest.

Sjonge jonge ga je ook zielig doen als die slangen uitsterven omdat ze geen eten meer krijgen? omdat mensen het zielig vinden? Ik denk dat je nog veel huiswerk moet doen Lachen Ga je ook huilen als een spin en vlieg op eet? Ik vind het echt puur belachelijk gewoon! Mensen lopen altijd te piepen en te doen Ze moeten eerst is naar hun zelf kijken Lachen Groente eten ze toch ook word ook bestrijdings middel over heen gegooit moet je eens kijken hoeveel beestjes er sterven. Als we het over zielig hebben tja dan kan ik daar ook wel over beginnen Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:19

Smurfie, Wie zit hier nou zielig te doen.
Het één ligt natuurlijk totaal niet in verbinding met het ander.
De Ts is niet de gene die een slang heeft, dat is haar broer.
Dat zij niet weerloos kan gaan zitten toe kijken hoe een jong ratje in een terarium wordt gegooid om dan opgegeten te moeten worden door een slang, Groot gelijk!!!!
Mij hoor je niet hoor als er door een dier een ander dier wordt opgegeten, IN DE NATUUR.
En ik ben niet de gene die zit te huilen hoor! Verward
Ik heb ook slangen gehad, maar die kregen gewoon diepvries!
Ook voor bescherming van de slang!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:19

Ik vraag toch niet of ze er naar toe moet kijken. Ik vind het dan wel weer belachelijk dat er gelijk een topic gemaakt moet worden van jah ik vind het zielig en blalbla. ik vind dat gewoon nergens op slaan. ( mijn slang eet absoluut geen diepvries want dat vreet ie gewoon niet en om zon muis dan open te gaan snijden vind ik dan helemaal bizar. Diepvriesmuizen zijn veel zieliger btw Lachen ze worden gewoon levend in de vriezer gegooit en leven de 1e paar minuten nog gewoon. of ze worden eerst verzopen in het water Lachen Ik heb zelf ook bij een reptielenhuis gewerkt dus weet wel hoe het werkt ik geef ze liever toch gewoon levend zijn ze teminste gelijk dood.

Mensen moeten er gewoon niet een drama van maken. de 1 vind het zielig de ander niet. Iedereen weet wat die slang eet wat doet het er dan toe of het zielig is of niet :s

Er word der niet gevraagt of ze ernaar kijkt of wat dan ook :s je merkt er zelf niets van hoor als je niet kijkt :d

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:59

Whaha wat ben je toch grappig Smurf! Scheve mond Dat die slangen ook moeten eten is logisch. Maar die reactie van jou was gewoon te gevoelig voor sommige mensen. Kan je best even over nadenken om het wat zachter uit te drukken....!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:06

en dat zegt een meissie van 15 tegen me lol lol lol asjebliefd zeg ga knikkeren

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:37

ik ben 14 en geef relliej groot gelijk
het ligt bij de ene veel gevoeliger dan bij de andere

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:03

mensen moeten eens niet zo overgevoelig reageren :s ik ben zelf ook dierenliefhebber heb zelf ook honden katten cavias een kakatoe muizen een slang en paarden maar ik blijf wel realistish

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:25

ik heb ratten, fretten,honden en katten en ik wil dolgraag een slang maar ik ben gewoon iets te gevoelig om levende diertjes te voederen buiten insecten dan

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:37

Smurfie schreef:
Ga jij ook zitten janken als je een karbonaatje eet? denk het niet weet je wel hoe die beesten worden behandeld? nee zeker nooit in een slachterij wezen kijken.

Je moet realistish blijven je hebt huisdieren en je heb voerdieren die beesten worden er op gefokt net zoals een koe word gefokt in een klein stalletje met een ketting om zn nek en maar vet word gemest.

Precies!
Ik kan ZOVEEL dingen bedenken die zieliger zijn dan dit.

Denk je dat een slang in de natuur de muis zou laten leven omdat 'ie het zielig vind?

Dit heet nou eenmaal de natuur meid Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:29

maar de slang van diana_14 haar broer leeft toch ook niet in het wild!