hond ziek na eten gevonden brood op straat....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

hond ziek na eten gevonden brood op straat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 04:23

Blake heeft donderdagavond een boterham gegeten die samen met nog wat brood en een broodje op het grasveld hier in de buurt lag

Omdat t een beetje een vreemde plaats is om 'vogeltjes te voeren' vond bjorn t raar dat er brood lag, en omdat er een tijdje terug een hond is overleden na het eten van brood waar dus gif op zat, hebben we blake goed in de gaten gehouden, rond 1.00 die ancht ben ik gaan slapen, en blake was prima in orde

vrijdag moest ie vaker poepen dan anders, en eind vd dag werd het erg dun en vandaag is ie super erg aan de diarree
vanmorgen nog niet, vanmiddag een beetje en nu vanavond ben ik 4 uurtjes weggeweest, blake voor de zekerheid maar ff buiten gelaten omdat ie al 3x nodig moest binnen een uur, en ja hoor de hele achterplaats ligt vol....
arme hond is nu nog bang dat ik op zn kop krijgt hiervoor ook

maar t is niet normaal, ik heb hem vanavond expres geen gewoon voer gegeven, alleen een droge bruine boterham, maar t wordt alleen maar erger....

kan er toch iets op dat brood hebben gezeten wat hij donderdagavond laat heeft gegeten?

denk dat t rijst koken wordt en blake een dagje gekookte rijst met kip mag eten, iig zo deden we t ook altijd met de ridgebacks bij mn ouders en die knapten er dan ook goed van op

maar ik blijf het vreemd vinden....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:51

helemaal niks geven, een hond kun je beter even laten vasten.( alleen vandaag, wel water)
mijn hond heeft vroeger eens spaghetti vn straat gegeten( ja raar ik weet t)
daar is ie drie dagen ziek van geweest, volgens de huisarts bedorven voer..de mijne was toen ook aan de diaree.
is ie wel blij? als hij erg rustig is kan je beter ff de dierenarts bellen voor advies.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 09:56

ik zou naar de dierenarts gaan voor de zeker heid.

je zou hem iid kunnen laten vasten, maar als ik jou was zou ik hem binnen laten. buiten is het al snel koud namelijk.

suc7!
xdevica

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:30

ik zou ook even naar de dieren arts gaan, je weet nooit wat er aande hand is, hopelijk valt het reuze mee. suc 6 iig.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 21:33

hij heeft sinds gisterochtend geen brokken gehad, maar vabnmorgen heeft hij overgegeven en er kwamen nog hele brokken mee, wel kleurloos maar dus nog wel de vorm van zn brokken, hoe kan dat na 24 uur?!?! dan moet dat toch al lang zn maag uit zijn??

verder is hij nu weer meer zichzelf, hij is vrolijk maar niet zodruk als anders, aleeen maakt ie steeds duidelijk dat ie honger heeft, gaat steeds bij zn voerbak staan enzo

denk dat ik hem strax maar wat rijst geef, dat moesten wij met de ridgebacks altijd doen van de DA... is t morgen niet over gaan we met hem naar de DA toe maar hoop dat t niet nodig is

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:18

en ben je naar de dierenarts geweest?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:32

gelukkig is blake goed opgeknapt dus we zijn niet naar de DA geweest. Hij heeft inmiddels wat brokken gegeten en dat heeft ie keurig netjes binnen gehouden Lachen
hopen dat t goed blijft gaan!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:22

Nou gelukkig is hij weer wat opgeknapt, lekker rustig aan doen kwa voer Knipoog

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:25

ja dat is idd wel verstandig. gelukkig is hij weer goed opgeknapt Haha!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:51

een hond met diaree mag je nooit laten vasten !
als de diaree het gevolg is van een infectie , kan de infectie het lichaam inslaan ipv alleen het maag/darmkanaal.
blijf je de hond normaal voeren dan kan de infectie het snelste het lichaam verlaten met de ontlasting.