Ik ben van huis uit gewend dat er katten rondlopen en sinds ik op mezelf woon heb ik 2 katten gehad.
De eerste was een jonkie die door mijn overburen werd buitengesloten en toen ik met een hongerig dier op m'n hielen verhaal ging halen, kreeg ik het entingsboekje in m'n handen gedrukt en had ik een kat.
Die heb ik Luca genoemd en hij was door het gebrek aan aandacht wat ie gehad heeft heel erg druk.
Ik heb hem helaas maar een paar weken mogen hebben, hij heeft buiten iets gegeten en kwam schuimend en met weggedraaide ogen binnen gewankelt. Voor ik iets kon doen ging ie liggen en was het over

Ik heb toen even geen kat meer gehad, tot ik bij de dierenkliniek een papiertje zag hangen dat er een witte kat was komen aanlopen, die gratis af te halen was.
Dus ik ben gaan kijken en gelijk verliefd.
Spierwit en mooi!!
Dus mee naar huis. Damien (zo heb ik hem genoemd) voelde zich gelijk thuis en heeft de eerste nacht al bij me op bed geslapen en maakte me 's ochtends met kopjes en likjes wakker.
Hij heeft geholpen met de kerstboom van vorig jaar (het was een wonder dat alles nog heel was).
Ik durfde Damien na wat er met Luca gebeurd was niet buiten te laten, maar dat vond ik toch wel wat zielig.
Ik was in de tuin bezig en hij had een bandje met bel en adreskokertje, dus ik dacht ik hou hem gewoon goed in de gaten.
Dus elke keer als ik hem even niet hoorde of zag ging ik kijken, tot ik hem dus niet meer zag. Een paar seconden ervoor liep ie er nog en nu was ie nergens te bekennen!!!
Ik heb nog weken rammelend met eten en roepend door de buurt gelopen, Amivedi en de halve buurt ingeschakeld, maar niets

Ik denk dat iemand hem in huis heeft gehaald, vanwege zijn witte vacht en omdat ie zich nogal snel thuis voelt.
Na Damien had ik me voorgenomen geen kat meer te nemen, maar ik mis het wel.
Nu richting de kerst moet ik steeds aan Damien denken en toen ik 2 weken geleden een krummel van 4 weken in m'n handen had, besloot ik het toch weer te proberen.
Maar ja, einde van het jaar, zoveel kittens zijn er niet op het moment.
Wat kennissen gebeld en Stichting Buitenkat. Die laatste had toevallig een nestje van 4 kittens binnen gehad van ongeveer 3 maanden oud.
Dus ik ben afgelopen maandag wezen kijken en heb een rood met wit katertje uitgezocht. Hij en z'n broertje en zusjes zijn heel schuw ze zagen pas met 3 weken voor het eerst een mens en die heeft ze wekenlang alleen met een handdoek opgepakt en niets ondernomen toen ze ziek werden.
Degene die ik heb uitgekozen heeft niesziekte en heeft de rest ook aangestoken. Ze hebben nu medicijnen en zijn al beter, behalve die 'van mij'. Maar ook die gaat snel de goede kant op.
Als ie beter is wordt ie geënt en mag ik hem ophalen en dat is waarschijnlijk volgende week al!
Morgen ga ik weer even kijken en foto's maken.
Ik heb een hele nieuwe kattenuitzet aangeschaft

Ik hoop dus volgende week een lief, maar nog schuw katje te hebben en ik hoop dat deze wel lang bij me mag blijven.