Zielige buurkat

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Zielige buurkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 19:26

De kat van een paar huizen verderop loopt altijd buiten. Het is echt een heel lief beest. Komt altijd aangerend als hij je ziet lopen.

Vandaag zat hij dus voor het raam naar binnen te kijken en keihard te mauwen. Ik dacht: Ik ga die arme kat even aaien. Dus ik de deur open en meneer komt hard naar binnen gerend en gaat naar boven onder het bed liggen. Mijn katten waren helemaal beduusd en reageerden, behalve een dikke staart krijgen, helemaal niet. Terwijl ze normaal allee andeere katten af willen maken. Dus ik met moeite de buurkat onder het bed vandaan gevist en meegenomen naar beneden om hem weer buiten te zetten.

Ik zet hem dus beneden neer en doe gauw de deur dicht zodat hij niet naar boven kan. Dus meneer rent als een gek naar het voerbakje en begint als een idioot te schrokken. Ik heb hem dus maar even laten eten (ik heb dieetvoer en dat kan dus geen kwaad, mocht hij wat hebben). Hij heeft in een paar minuten tijd net zoveel brokjes op als mijn 2 katten in een hele dag. Dat arme beest was helemaal uitgehongerd.

Daarna heeft hij nog even bij mij op schoot gezeten naats de kerstboom, maar toen moest ik hem toch maar weer naar buiten laten. Mijn eigen kat stond namelijk aan de deur te krabbelen dat ze de kamer in wilde.

Ik vind dit echt zo ontzettend zielig. Die kat loopt altijd buiten en vaak staat hij ook bij zijn huis te mauwen, maar wordt er gewoon niet opengedaan. Ik weet dat hij af en toe bij de buren ook op bezoek gaat, maar het is toch niet de bedoeling dat wij die kat gaan onderhouden (dieetvoer voor 2 katten is al duur genoeg). Ik ben bijna in staat om voor die kat gewoon Whiskasbrokjes te gaan halen, maar daar zijn de buren misschien ook niet blij mee. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Maar ik kan ehet niet over mijn hart verkrijgen om dat zielige gemauw te negeren als hij voor mijn deur staat.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:59

Misschien moet je naar je buren toe gaan, ik wens je suc6

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:49

Het is inderdaad een goed plan eerst eens met je buren te gaan praten. Misschien loopt de kat alleen overdag buiten (wanneer jij hem ziet) en zit hij snachts gewoon binnen, waar hij voer heeft etc.
Misschien is het een kat die gewoon ontzettend van aandacht houd, bij ons thuis zitten er ook vaak katten voor de deur, maar dat betekent niet dat ze nooit te eten krijgen of aandacht krijgen. Die keer dat hij zo uitgehongerd begon te eten, misschien was hij die nacht ervoor niet binnen geweest, dat ie daarom honger had.
Ziet het beestje er verder wel goed uit? Gezonde vacht, vrolijke uitstraling, glanzende ogen?

Dit is maar een kant van het verhaal, het zou best kunnen (wat jij denkt) dat de buren niet echt naar de kat omkijken.
Vragen en praten met de buren helpt vast een beetje!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:03

misschien is ie net zo gek als een van mijn katten.
ik heb er een die wil niet binnen zijn, maar als ze buiten zit blert ze de hele buurt bij elkaar!!!!

best wel dom, dus gewoon even vragen bij je buren..

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:42

Onze buren hebben ook zo'n kat Lachen
Loopt de hele dag buiten, 's avonds komt hij naar binnen om te eten, maar wil dan al binnen 20 minuten weer naar buiten. Waar hij vervolgens op de vensterbank gaan zitten klagen dat ie naar binnen wil Rolleyes
Eten krijgt hij zat, maar hij probeert ook regelmatig of ie niet stiekem met mij mee naar binnen kan lopen. Van mij mag ie, maar ik denk dat onze eigen (schijtluis van een) kat daar ernstig van over de zeik raakt Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:15

Mijn oude buren hadden ook een kat die altijd naar binnen glipte als de deur openstond. Hij at alles wat hij maar kon vinden, maar reken er maar op dat hij thuis een giga bak vol voer had. Als hij er verder niet slecht uitziet zou ik me er dus geen zorgen over maken ... of gewoon even met de buren gaan praten.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:34

Ik zou maar naar je buren gaan, wel succes.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:19

Misschien krijgt ie van zijn eigen baasjes alleen goedkope brokjes en vreet ie daarom dat dure voer bij jou zo goed. Haha!
Vergis je niet hoor sommige katten zijn hier heel gehaaid in.. Tong uitsteken
Is hij verder ook heel mager ofzo? Weet je zeker dat hij nooit naar binnen komt?

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:47

Ik zou hem toch niet gaan voeren.
We hadden een kat die deed dat ook. Terwijl di etoch genoeg eten kreeg. Toen we gingen verhuizen dacht hij dat die dat bij andere buren mocht gaan eten. Mar die waren er niet van gediend. Later is die dus vergiftigd....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:36

tja, wij hebben ook een buurkat naast ons. En da beestje staat hier de hele dag voor onze deurte gillen. En toen ik wat kattenvoer voor op stal had gekocht, hebk hem wat gegeven, dat beest at alsofie uitgehongerd was, terwijl ik wist dat hij iedre dag wat dieetvoer krijgt (is veel te dik en heeft suikerziekte) en 1/3 blikje met van dat vleesachtige spul 's avonds. En nog doettie alsoffie niets te eten krijgt.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 13:20

secricible schreef:
tja, wij hebben ook een buurkat naast ons. En da beestje staat hier de hele dag voor onze deurte gillen. En toen ik wat kattenvoer voor op stal had gekocht, hebk hem wat gegeven, dat beest at alsofie uitgehongerd was, terwijl ik wist dat hij iedre dag wat dieetvoer krijgt (is veel te dik en heeft suikerziekte) en 1/3 blikje met van dat vleesachtige spul 's avonds. En nog doettie alsoffie niets te eten krijgt.

Als hij dieetvoer krijgt moet je heem geen gewoon kattenvoer geven hoor. Dat is heel slecht. Mijn ene kat mag ook absoluut geen Whiskas e.d. meer hebben. Daar zitten veel te veel slechte toevoegingen in. Dus ik zit noodgedwongen met duur dieetvoer. Daarom durf ik andere katten ook geen voer te geven, maar dat dieetvoer durf ik nog wel. Dat kan in ieder geval geen kwaad.