Help katje blijft janken en zorgt voor overlast.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Help katje blijft janken en zorgt voor overlast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 15:21

Ik heb een kitten die rond 7 augustus geboren is. 's-nachts mag ze niet bij ons slapen omdat ze dan over je heen loopt en heel de tijd knuffelt. Lovers en ik vind ook dat ze ook haar rust nodig heeft.

Echter ik word vaak 's-nachts wakker en dan hoor ik haar soms om 24.00 janken, soms om 2.00 uur en vanmorgen om 5.00 uur werd ik wakker van haar en de buren blijkbaar ook. Die bonkten en deden de radio hard aan.
Dus gevolg mijn vriend haalde haar toch maar de kamer in zodat ze stil werd (ze stopte niet) anders krijgen we straks burenruzie en het is een huurhuis.
Dus nu zit ik halfdood op mijn werk vanaf 5.00 uur niet meer kunnen slapen. Het is een schatje maar weet niet wat ik hier mee moet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:25

blijven negeren
heeft ze zelf een eigen plekkiej? of een bench?
xxxdevica

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:05

leg eens een grote knuffel in haar mandje
en nu het zo koud is bijvoorbeeld een kruik
vaak kruipen ze daar dan tegenaan

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 16:56

Ze heeft een mandje en een doos met een fleecedoek erin. Ik zal eens kijken of een knuffel erbij helpt.

Ik probeer het janken te negeren maar als de buren ervan wakker worden zal ik ze toch stil moeten krijgen.

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:08

een kruik zal denk ik ook wel helpen.
Iets warms in ieder geval.
Ons kitten is ook altijd opzoek naar warmte.
Meestal als ik s'avonds naar de manege ben geweest en me vieze trui uitdoe, leg ik hem meteen op de stoel, poesje erop, beetje aanhalen en ze is stil.
Verder licht ze op de kachel en de verwarmingsbuizen op de vloer.
Een kitten mist die warmte vaak van de moeder of nestgenoten
Dus ik zou dat proberen.
Succes ermee

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:14

Leg eens een kledingstuk van jouw in haar mandje. Of iets anders wat jouw geur heeft.
Ik kan in de stal of in huis nog geen jas of trui uit doen of die katten van me liggen er verheerlijkt op te slapen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:24

geef haar gewoon op haar donder!
mijn katten willen ook op de slaapkamer, maar zitten op de overloop in een doosje met een oude trui van mezelf erin.

soms zitten ze voor de deur te miauwen, dan gooi ik de duer open en scheld ze de huid vol!
gevolg is dat mijn vriend ook wakker is, maar de katten houden zoch weer voor een weekje ofzo stil..

en anders.... nog een kat erbij?

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:29

Nou, dat vind ik een beetje overdreven.
Je mag ze best laten weten wat er wel en wat er niet mag.
Maar schreeuwen doe ik niet tegen mijn kitten.
Ik klap in mn handen of verhef een beetje mijn stem en meer is er niet nodig, dan weten ze meer dan genoeg.
Als ze echt iets doet wat niet mag, pak ik haar bij haar nekvelletje. Dat doet de moeder ook als ze iets niet mag. Maar een kat hoort harder als mensen dus vind ik het niet nodig te shreeuwen
En bovendien verstaan ze al die scheldwoorden toch niet Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:38

En, ook als is het niet de aandacht die ze willen, ze hebben uiteindelijk toch weer aandacht gekregen Haha! En vervolgens gaan ze net zo hard door met janken tot ze weer aandacht krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:10

Schijnheilig

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:39

geen oplossing, wel een medestander Haha!

Wij hebben een half jaar gelden een dove kat gekocht. heel lief en mooi beest, maar zijn grote hobby is hard mauwen. En dan echt heel hard, want hij hoort zichzelf niet.

Overdag is tot daar aan toe, maar dat deed hij dus ook gewoon 's nachts. Idd begon om 2 uur en met mazel hield hij er voor 6 uur mee op. Wat wij deden was hem een klap op de kont geven (waterspuit is leuk, stem hoort hij niet) en de deur direct weer dichtgooien. Resultaat was wisselend. Soms een nachtje bijna stil, soms een uur lang om de 5 minuten weer uit bed. Erg leuk als je beide weer om 7 uur op moet Tong uitsteken . Nergeren hebben we trouwens de eerste weken geprobeerd. Had geen zin.

Nu hebben we hem gecastreerd (was 9 maanden) en is hij voor het grootste gedeelte stil geworden. Als dat niet zo was hadden wij echt een probleem gehad. Buren hoorden hem gelukkig niet, maar als je de halve nacht niet kunt slapen en wel gewoon de hele dag moet werken trek je het gewoon niet.

Ik zou zeggen: corrigeren als hij lawaai maakt en zogau hij een half jaar is laten castreren/sterisiseren. Succes.

nog een kleine toevoeging: hij is niet eens alleen, hij heeft gewoon een 1,5 jarig vriendje daar rond huppelen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:52

Zat ook te denken aan een tweede erbij maar durf dat nog niet zo goed omdat dit mijn 1e is. We gaan kijken of we het af kunnen leren en zsm laten helpen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:47

Heb je niet een apart kamertje waar je 'm 's nachts in kan doen? Misschien komt hij dan (uiteindelijk) meer tot rust en wordt stil.

Anders kan je 'm een paar keer met de plantenspuit te pakken nemen als hij een keel op zet. (Wij hebben een hele fijne, die een paar meter verderop spuit).

Onze kat maakte ook veel lawaai, omdat hij bij ons wilde zijn, nadat we 'm een paar keer natgespoten hadden, zetten we de plantenspuit voor onze slaapkamerdeur.
Daar had ie vaak wel een tijdje respect voor.