Hij is slimmer geworden
. Toen ie net z'n botje ging begraven besloot hij dat op de grond te doen, in z'n éigen deken&hoekje, kon ie in ieder geval niet meer op de grond stuiteren
. Nu stootte hij in z'n duw-zin alleen maar zijn kop tegen mijn bureau
Hij is ook zoooo slim. 
En die andere actie die hij vandaag had was ook erg verrassend 
Ik laat hem de laatste tijd loslopen bij het uitlaten en dat gaat best goed. Hij liep heel braaf mee, luisterde goed zelfs met ander honden, ff snuffelen en dan doorlopen
.
Op de terugweg liepen we over de stoep en een meisje dat folders rondbrengt duwt 100 meter verderop een folder door de brievenbus. Tip hoort de brievenbus en rent zo: "woef woef woef" op dat meisje af, nog voor ik iets kon doen of roepen. Ik erachteraan gerend, roepend: "Hij doet niks hoor! denk ik" 
Het meisje keek even behoorlijk benauwd, maar gelukkig is Tip niet zo indrukwekkend en blafte hij maar 'n paar keer. Na 4 keer blaffen draaide hij zich weer om en liep heel triomfantelijk naar me terug, zo van: "Kijk eens... ik heb dat meisje weggejaagd, ben ik nu stoer"
Ik heb maar heel veel sorry gezegd tegen het meisje en uitgelegd dat ik hem pas net 3 weken heb en ook geen idee had waarom hij zo deed (omdat ie uit het asiel komt).
Hij kwam zo vrolijk weer naar me terug lopen, ik wist niet of ik hem moest straffen. Want hij kwam omdat ik hem riep en hij blafte alleen maar. Ik vind het 'n beetje moeilijk om op dit gedrag van hem te reageren
. En ik vraag me af waar hij zo'n kwaadheid tegen de brievenbus heeft opgelopen. Want bij mij thuis (bij mijn ouders) blaft hij inderdaad ook flink als hij de brievenbus hoort, maar dat hij dit zou doen...