Argh! Botjes!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Argh! Botjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 23:16

Jeetje, die hond van mij is echt stom Frusty .
Ik had vorige week een varkensoortje voor hem gekocht, we moesten 2,5 uur met de trein en bus en dan heeft ie wat te doen dacht ik . Nou, meneer vond het gewéldig lekker. Echt, hij heeft zitten knagen en kraken in die trein, mensen keken af en toe best apart Bloos .

Maar nu het probleem: Het laatste stukje. Dat was een rond stukje oor met een diameter van 4-5 cm. Meneer dacht: mooi, dat kan ik wel doorslikken. Eh, niet dus. Dat kan niet als je keel maar 'n doorsnee van 3 cm heeft . Dat leverde mooie kokhalsgeluiden en -bewegingen op (gelukkig waren we toen al thuis), vervolgens spoog hij het stukje uit(gelukkig), en at het weer op. En dat deed ie niet 1 keer, nee wel 3 keer. Het duurde ook even voor het kwartje bij mij viel, wat er nou eigenlijk aan de hand was. Toen had ik zoiets van: Hond, je moet nog langer mee en heb ik het laatste stukje oor maar weggegooid (was nog leuk om het van hem af te pakken Rolleyes ).

Hetzelfde verhaal had ie deze week met 'n gewoon botje (zo'n standaard runderleren ding). Het laatste stukje was weer hap --> slik --> kots.

Om het samen te vatten: Is het normaal dat honden zo stom zijn om botjes die nog te groot zijn door te slikken? Of heb ik echt zo'n dom exemplaar uit het asiel geplukt Rolleyes ? En zijn er alternatieven? Want hij vindt die dingen wel echt heel lekker

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:20

dat doet die van mij ook Scheve mond

die witte en lichtbruinige geperste botten en die opgerolde dingen zegmaar die trekt hij uit elkaar, kauwt er net zo lang op tot ze helemaal wit en klef zijn, en gaat dan hele grote stukken doorslikken om het weer uit te kotsen en weer op te eten Scheve mond

als ik t zie pak ik t meteen af *al gaat dat niet zo makkelijk* maar hij vindt t schijnbaar erg leuk...
mijne komt trouwens ook uit t asiel, zal we daaraan liggen dan Clown

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:01

Haal eens een echt bot voor hem bij de slager....... Niet zo'n knoertharde mergpijp maar een lekker kalfsribbetje ofzo. Niet koken gewoon rauw geven zoals zijn voorvader wolf het ook zou eten.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 00:04

Die van mij doet het ook , ik haal altijd het laatste stukje weg en als ze alleen thuis is krijgt ze geen kluif.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 00:05

Rosita schreef:
Haal eens een echt bot voor hem bij de slager....... Niet zo'n knoertharde mergpijp maar een lekker kalfsribbetje ofzo. Niet koken gewoon rauw geven zoals zijn voorvader wolf het ook zou eten.

Ik hoorde dat dat juist slecht is omdat daar splinters vanaf springen die gevaarlijk scherp zijn.

Tippel heeft overigens veel tandsteen (hij gaat over 2 weken naar de tandarts) is zo'n bot daar juist goed voor of niet?