Serieus: kan een goudvis zich eenzaam voelen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Serieus: kan een goudvis zich eenzaam voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 15:09

Haha!

Voor de zomervakantie had ik nog drie sluierstaarten. De eerste is tijdens onze vakantie verdwenen (buuf weet van niks, zegt ze Scheve mond), de tweede kreeg een paar weken terug ineens een heel akelig schimmelachtig gezwel en was de volgende dag (in quarrantaine) al dood.
Ik heb er nu dus nog maar eentje over. En die is redelijk acuut heel in-actief geworden. Hij hangt maar een beetje te hangen. Hij hangt nu bijvoorbeeld al ruim een uur op dezelfde plek.

Moeten vissen met meer in een bak? Mijn moeder heeft 8 jaar 1 goudvis in een kom gehad. Misschien dat ik er vanmiddag toch maar weer eentje bij haal.. Rolleyes

Of wil iemand een hele brave wit-met-rooie-kop sluierstaart adopteren? Lachen

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:11

Voordat dit naar beestenboel wordt verplaatst Haha!

Denk niet dat jouw vis zich eenzaam voelt, denk wel dat ook hij die ziekte onder de leden heeft...

Een nieuwe vis erbij in doen, betekent hoogstwaarschijnlijk ook het einde voor die vis. Sorry...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:12

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:14

Goudvissen zijn wel groepsdieren, dus een maatje is op zich geen slecht idee. Ik zou wel de kom goed schoonmaken (als het tijd is, niet te snel anders gaat hij alsnog dood) en alle plantjes en steentjes vervangen. En tegen schimmelziektes kun je middeltjes krijgen bij de dierenspeciaalzaak. Dus eerst ziekte en eventuele besmettinghaarden uitsluiten voor je gezelschap er bij koopt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 15:16

Je hebt gelijk yokie, het hoort op BB Bloos!

@Lielle: ja, daarna heb ik er weer drie gekocht, en met mezelf afgesproken dat als het deze keer wéér niet zou lukken, ik ermee zou stoppen Haha! Kennelijk is vissen houden niet "mijn ding". Ik hou overigens al 8 maanden een oude kat succesvol in leven en mijn mannetje heeft het bij mij ook niet echt slecht Haha!
Laatst bijgewerkt door Elles op 02-12-04 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:18

Het is alweer klaar Haha!

Maarre... Is het dezelfde kom als uit de vorige topics? Haha! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:19

ik vertrouw Elles voor geen meter meer met vissen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:21

Elles schreef:
Je hebt gelijk yokie, het hoort op BB Bloos!

@Lielle: ja, daarna heb ik er weer drie gekocht, en met mezelf afgesproken dat als het deze keer wéér niet zou lukken, ik ermee zou stoppen Haha! Kennelijk is vissen houden niet "mijn ding". Ik hou overigens al 8 maanden een oude kat succesvol in leven en mijn mannetje heeft het bij mij ook niet echt slecht Haha!

Maar hoe denken jouw mannetje en kat erover Haha!

Ik heb mijn goudvis een zomer lang in leven gehouden, toen het winter werd en de kachel aan ging was hij zomaar ineens dood

hij stond net boven de gaskachel Bloos!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 15:23

Lielle schreef:
Maar hoe denken jouw mannetje en kat erover Haha!

Beiden klagen niet Haha!

Maarehhh... voordat we offtopic gaan, zal ik deze dan maar gewoon in z'n eentje laten zwemmen? Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin meer in vissen... Scheve mond
Die andere heb ik trouwens zodra ik het zag apart gezet en speciaal spul gehaald. Volgens de bijsluiter kon je hiermee niet overdoseren, ze konden zelfs 20 keer de aanbevolen hoeveelheid probleemloos aan.
Vis begon redelijk snel raar te doen en de volgende ochtend was ie al dood Scheve mond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:25

Elles schreef:
Beiden klagen niet Haha!

Maarehhh... voordat we offtopic gaan, zal ik deze dan maar gewoon in z'n eentje laten zwemmen? Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin meer in vissen... Scheve mond

nee, die hebben het eerste topic maar al te goed gelezen Extreme duivel en bovendien vis 2 meegemaakt Knipoog

on topic: ik heb - zoals je kunt zien - niet al te veel ervaring met vissen. Misschien moet je de kom (tijdelijk zonder vis) ontsmetten met imaverol of zo Knipoog en dan aan een maatje beginnen?

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:22

Een vis kan zich zeker wel alleen voelen..
mijn vader en broer hebben veel vissen,
ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe erbij kopen
als je zeker weet dat ie niets heeft..

Kusjes..