Sillie (mijn kat) laten inslapen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingsannie

Sillie (mijn kat) laten inslapen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 13:29

Het is begonnen 4 weken geleden, Sillie (mijn kat) had moeite met zijn linker achter poot, kon er bijna niet meer op lopen...

Vrijdag avond naar de dierenarts en die kon niets speciafieks vinden wat wees op een gebroken/ gekneusde poot. Ik vroeg of ze nog naar zijn longen wilde luisteren omdat hij nog wel eens wat hoeste... Hierbij constateerde zij dat hij een hart ruis had, oftewel een lekkende hartklep... Ik schrok me rot... Hij kreeg antibiotica mee en moest een week later terug.. De volgende vrijdag kreeg ik weer een andere dierenarts en die voelde aan t pootje en vertelde dat hij wel degelijk gebroken moest zijn, want het was ondertussen zo gezwollen... En hij had zo'n pijn... Wederom een afspraak gemaakt voor dinsdag morgen om foto's te maken..

Maandag avond Sillie weggebracht, want dinsdag morgen werden er foto's gemaakt.. Aan de hand van de foto's constateerden ze of een botkalk ontsteking of een tumor aan zijn poot.. hij kreeg dit keer zware antibiotica van 200 gram mee en pijnstillers. Doordat hij verhoging had vermoeden ze wel een ontsteking... Ik moest 1 december terugkomen.. dinsdag 30 november heeft hij heel de nacht bij mij geslapen, omdat ik wel het gevoel had dat dit niet meer goed ging komen.. Hij heeft heel de nacht in mijn armen geslapen..

woensdag avond om 18.10 uur weer naar de dierenarts, en die vertelde mij wat ik al vermoedde, dat het een zeer agressieve vorm van een tumor is, die al helemaal in zijn heup zat.. En toen heb ik besloten om hem in te laten slapen, hij had zoveel pijn.. en was zo sterk vermagert.. dat het niet fair meer was hem bij mij te houden... (En dat had ik liever gedaan hoor) Hij is om 18.30 uur in mijn armen ingeslapen en ik heb gejankt als een klein kind... en heb afscheid van hem genomen... Nog maar 10 jaar oud... Veel te jong eigenlijk.. en dat het zo snel kan gaan..

Dit wilde ik even aan jullie kwijt, omdat het aanvoelt alsof ik een kind verloren heb...

Ingrid

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:07

Wat rot voor je zeg. Van de zomer heb ik mijn kat ook in moeten laten slapen op 4 jarige leeftijd en ik weet dat het idd voelt alsof je een naaste vaarwel moet zeggen. verdriet is menselijk dus laat maar lekker lopen Verdrietig
Hij is iig van zijn pijn af en zo zou het van mij ook bij oude zieke mensen mogen gaan. Veel sterke ermee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:49

Veel sterkte!

In september hebben wij onze bijna 5-jarige kat in moeten laten slapen.
We missen hem nog steeds heel erg.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:31

Gadver, dat is zo vreselijk aardig als je je doodzieke maatje moet laten inslapen Verdrietig . Heb afgelopen januari ook een doodzieke poes een spuitje moeten laten en ook ik heb tranen met tuiten gebruld. Wist niet dat ik dat in me had.

Heel veel sterkte!! Ach gut