Staffordshire vraag...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Staffordshire vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 11:32

Kort en krachtig Haha!

Mag je een kruising Stafford nu wel of niet hebben/uitgeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:34

De Amerikaanse Staffordshire Terrier en de Staffordshire Bull Terrier zijn in Nederland alleen toegestaan als zij in het bezit zijn van een FCI stamboom, anders vallen zij onder de RAD / Pitbullwet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:36

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:27

nee, dat mag niet.
Je moet in het bezit zijn van een FCI Stamboom en als daar naar gevraagd word moet je hem kunnen laten zien. Bij een kruising loop je dus het risico dat hij meegenomen wordt.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:28

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Zo en dat moest eruit.
Hoogstwaarschijnlijk is ons gestoorde meisje een kruising Staffordshire. Met wat Retriever en misschien wat Herder. Maar; wij lopen nu dus de kans ons kleine meisje kwijt te raken? Dit heb ik nooit geweten, is ons bij het asiel niet verteld, niet door de dierenartsen..

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:45

Ja. Ook een stafford mag je hebben. Als je maar papieren/stamboom hebt.

NaVy, als je hond niet teveel op een stafford lijkt dat heb je erg weinig kans dat je je hond kwijt raakt. Heb je een foto van haar hoofd en geheel? Verder plaatst de asiel geen staffords zonder papieren, tenzij ze goedgekeurd zijn door de politie, maar dan krijg je wel het bewijs mee. Sommige asielen herplaatsen ook staffords zonder papieren, maar dan wel naar België(/buitenland). Worden ze niet goedgekeurd, dan worden ze ingeslapen. Als het een kruising is en hij lijkt vrij veel op een stafford, dan moeten ze ook gekeurd worden bij de politie. Lijkt hij niet veel op een stafford, dan mogen ze zonder iets geplaatst worden.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:00

Wij hebben er ook 1(een Old English Bulldog, = Amerikaanse Stafford x Engelse Stafford) bij ons zit er wel een stamboom bij.
Bij ons zijn ze eerst ook langs geweest maar als je hond niet vals is doen ze er niks tegen!!!!
(terwijl je bij die van ons goed ziet dat er stafford inzit, en als ie rent lijkt het net een Pitbull)
die van ons is echt zo'n sul..Hier een foto:
Afbeelding

Wij hebben ook 2 nesjes gehad van onze hond, en de vader had geen stamboom..dus de puppy's ook niet en bij ons stonden advertenties overal..
Toen zijn ze wel wezen kijken, maar ze zagen meteen dat de hond niet vals was Knipoog.
dan is er niks aan de hand hoor

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:46

Afbeelding
Dit is d'r.. Zo gauw even geen duidelijkere foto..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:33

Navy, in mijn link hierboven staan heel duidelijk de extrieur "eisen" van de RAD vermeld.
Zoals je kunt zien voldoet jouw hond hier echt niet aan.
Je hoeft je dus echt niet druk te maken.
Het gedrag van de hond heeft er echt niks mee te maken, voldoet de hond aan de beschrijving als gegeven in de RAD kan hij in beslag worden genomen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:48

Is er een manier om die hond die ik bedoelde (wel het uiterlijk van een staff) toch te kunnen nemen dan? Als hij ggk wordt door de politie ofzo??

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:55

Idd Navy, jij hoeft je echt niet druk te maken! Shirley daarentegen wel, een kruising is nu eenmaal verboden en of de hond nu wel lief is of niet dat heeft er helemaal niets mee te maken. Het gaat om de raskenmerken! Een kruising Amerikaans met Engelse stafford kan nooit een Old Enlish Bulldog zijn en daar krijg je al zeker geen FCI-stamboom bij welke dus verplicht is bij een dergelijke hond in Nl!

Edit, domme typfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:15

griebels schreef:
Is er een manier om die hond die ik bedoelde (wel het uiterlijk van een staff) toch te kunnen nemen dan? Als hij ggk wordt door de politie ofzo??

Hij moet gekeurd worden door een aan gewezen RAD inspecteur.
De politie kan de hond wel in beslag nemen op uiterlijke kenmerken maar zij nemen niet de eindbeslissing, dat doet een RAD inspecteur.
Die keurt dus echt alleen op uiterlijke kenmerken en niet op gedrag.
Voldoet de hond aan de kenmerken en zit er geen papier bij is het gewoon einde verhaal.
Klinkt erg hard maar het is niet anders.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen nog steeds met dit type hond fokken als er geen papieren bij zit.
Je doet zowel jezelf, de hond als andere geen plezier.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 11:17

Nee dat snap ik ook niet. Sterker nog, het vermoeden bestaat dat deze kruising staff ook zwanger is... Maandag wordt ze afgemaakt dmv een slaappil.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:56

Is het jouw hond Griebels? Heel veel sterkte in dat geval.
Onze vorige hond is 18 jaar geworden, hij was er toen ik geboren werd en ging toen ik 15 was. Dat snijdt me nog elke dag. Ik zal nooit over zijn dood heenkomen.. Ik kan nog steeds urenlang huilen om hem.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 12:34

Nee het is niet mijn hond, maar we wilden hem wel graag hebben...

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:13

Ratjetoe schreef:
Idd Navy, jij hoeft je echt niet druk te maken! Shirley daarentegen wel, een kruising is nu eenmaal verboden en of de hond nu wel lief is of niet dat heeft er helemaal niets mee te maken. Het gaat om de raskenmerken! Een kruising Amerikaans met Engelse stafford kan nooit een Old Enlish Bulldog zijn en daar krijg je al zeker geen FCI-stamboom bij welke dus verplicht is bij een dergelijke hond in Nl!

Edit, domme typfout

Uhm sorry hoor, maar zoek het maar eens op Knipoog.
Die kruising is toch echt een ras!
Ik zou straks proberen een foto te maken van de stamboom..maar we hebben hem toch echt.
En wij hoeven ons eigen nergens druk over te maken!
Wij hebben dit van te voren allemaal nagetrokken, omdat wij dit ook dachten.. Maar hier is helemaal niks van waar!!!!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:20

Griebels het is echt niet waar, wij mogen onze hond gewoon houden en hij is er gewoon voor gekeurd!
we hadden het van te voren allemaal nagevraagd, en als het niet had gemogen hadden wij het echt NIET gedaan!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:17

x_shirley_x schreef:
Wij hebben er ook 1(een Old English Bulldog, = Amerikaanse Stafford x Engelse Stafford) bij ons zit er wel een stamboom bij.
Bij ons zijn ze eerst ook langs geweest maar als je hond niet vals is doen ze er niks tegen!!!!
(terwijl je bij die van ons goed ziet dat er stafford inzit, en als ie rent lijkt het net een Pitbull)
die van ons is echt zo'n sul..Hier een foto:
[image]

Wij hebben ook 2 nesjes gehad van onze hond, en de vader had geen stamboom..dus de puppy's ook niet en bij ons stonden advertenties overal..
Toen zijn ze wel wezen kijken, maar ze zagen meteen dat de hond niet vals was Knipoog.
dan is er niks aan de hand hoor

Ehhh Een Old English Bulldog is (van oorsprong, dus 1e generatie) een kruising tussen een Amerikaanse BULLDOG en een Engelse BULLDOG, dus niet tussen AMstaff en Engelse Staff!!
Dus of jij hebt een typfoutje gemaakt of je hond heeft een valse stamboom. Verward
Even nog een foto van een Old English Bulldog:
Afbeelding

Heb je een kruising tussen of met een staff, dan heb je dus een hond die je in Nederland niet meer mag houden en onder de zgn Pitbullwet valt.
Maar dan moet je hond ook wel voldoen aan bepaalde uiterlijke kenmerken, maar goed dat is hierboven al gezegd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:20

x_shirley_x schreef:
Griebels het is echt niet waar, wij mogen onze hond gewoon houden en hij is er gewoon voor gekeurd!
we hadden het van te voren allemaal nagevraagd, en als het niet had gemogen hadden wij het echt NIET gedaan!!

Nee dit is dus niet waar, en het zal zeker niet de 1e zijn die in beslag genomen wordt met als einde een spuitje, dat wil je mensen toch niet aandoen?
Dat het bij jullie "gelukt" is zegt niets, het merendeel wordt in beslag genomen en zeker als het maar een beetje op een Staff lijkt.
Dus zorg ten alle tijden voor FCI-Papieren bij deze honden.
Zelfs een kruising Boxer/Pointer (heeft dus ook geen papieren) heeft de uiterlijke kenmerken van en zal dus wanneer men hem ziet, in beslag genomen kunnen worden (is overigens als eens gebeurd)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:31

Wauw zeg, vet die Old English! Echt wel kewl, wil wel zo eentje hebben Haha! maar heb al een Engelse Bulldog. Die overigens heeeeel erg lief is Haha!