Ko Nijn is er :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Ko Nijn is er :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 19:12

Ik had afgelopen zaterdag een wel heel erg leuk konijntje gezien Tong uitsteken
Na lang zeuren (dat lange valt wel mee Schijnheilig) waren mijn ouders het erover eens dat het mocht als ik Nijn maar zelf betaalde. Nou, daar had ik natuurlijk geen bezwaar tegen, maar ik moest eerst nog een kooi zien te krijgen. Bleek gister op marktplaats een leuke kooi te staan van een man hier uit de buurt. Hij wou er zo graag vanaf dat hij hem zelfs kwam brengen voor me, dus de kooi was er en ik zou vandaag de rest (Nijn + Voerbak + Drinkflesje + Bodembedekking + Voer + Hooi + enz..) halen.

Mijn vader was zo lief al Hooi + Bodembedekking mee te nemen vanochtend bij het boodschappen doen Lachen En vanmiddag uit school zou ik het overige halen. Dus ik kwam thuis en er was niemand Scheve mond 5 minuten later kwam mijn vader binnen met de rest + Nijn Haha! Volgens mij is Nijn al redelijk gewend & hupst al de hele avond rondjes in mijn kamer & door zijn kooi. In de kooi - Uit de kooi - In de kooi - Uit de kooi Clown

Mijn vader heeft alleen niet gevraagd naar geslacht + leeftijd, maar ik ga zo snel mogelijk naar de dierenwinkel om het na te vragen Haha!

Gegevens...
Voornaam: Ko
Achternaam: Nijn Haha!
Leeftijd: Onbekend (niet zo heel oud iig)
Geslacht: Onbekend

En hier dan een (overbelichte) foto Clown

Afbeelding

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:33

Ga alsjeblieft naar de dierenarts voor het geslacht en leeftijd voor het konijnen. Dierenwinkelmensen l*llen vaak maar wat! Je kunt beter ook 2 konijnen nemen. 2 gecastreerde rammen. of gecastreerde ram met een voedster. Konijnen uit dierenwinkel is eigenlijk ook niet zo goed; ze zijn vaak ziek, zwanger, veel ouder of veel te jong, en ze zeggen zomaar een geslacht. Je had beter van een goede fokker kunnen nemen of uit een konijnenopvang. Maar oke dat had je waarschijnlijk niet kunnen weten.

In ieder geval succes ermee! Lachen

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 20:56

Deze dierenwinkel haalt de konijnen bij een fokker vandaan en ze zijn altijd al ingeent enzo Lachen Ik ben trouwens ook van plan er een 2e bij te nemen, maar ik wil er 1 van een konijnenopvang bij. (www.bunnybin.nl)
De man van de dierenwinkel is trouwens heel eerlijk en liegt niet over dat soort dingen hoor Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:13

Wat een lief konijn Lovers
hij heeft een aprte naam hoe ben je daar op gekomen ? Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:20

Oooh geweldig Lovers

Ik wil graag een wit konijn met blauwe ogen.... maar jouw Nijn is ook echt zooo lief !

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:13

wat een leuk konijntje
het maakt niet uit waar je een konijn koop
ik heb er 1 uit een konijnen opvang en dat is echt een vals kreng
dus toch liever dierenwinkel

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:13

De meeste dierenwinkels gaan echt wel verantwoord met hun dieren om.
Leuk beestje Haha!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:04

ik werk in een grooote dierenwinkel ( Lees: Ranzijn tuin en dier).. Daar verkopen we alleen 2 konijnen op eigen risico .. omdat ze kunnen gaan vechten .. ik denk ik zeg met maar even .. tenzij ze apart gaan zitten.. is dat natuurlijk geen probleem maar toch schrijven we het altijd op de doos!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 16:09

Thnx allemaal Lachen

Ik weet inmiddels dat Nijn van 6 September is & niet veel groter word dan ie nu is. Het geslacht kan ik niet met zekerheid zeggen (Die man van de dierenwinkel, z'n dochter weet het, maar die was toevallig boodschappen doen toen ik kwam), maar waarschijnlijk een ram.

Dus of ik er nog een 2e bij moet nemen weet ik idd niet meer zeker. Een vrouwtje gaat al niet *ik heb geen behoefte aan een nestje* & met 2 rammetjes heb je kans dat ze gaan vechten.

Haha!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:22

Je kunt wel 2 gecastreerde mannetjes samen doen, maar ik heb eerlijk gezegd niet zulke goede ervaringen met castreren.

Wij hebben 2 goed tamme mannetjes laten castreren en beide zijn ze daarna veel schuwer geworden, verder was het ook nog eens vrij prijzig.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:49

Bijv. Bunnybin is een hartstikke goed idee. Dat jij toevallig een vals konijn uit de opvang hebt gehaald is toeval. Dat zou net zo goed bij een dierenwinkel kunnen zijn! Ik werk zelf ook in een konijnenopvang (http://www.opvangfranky.nl). De meeste dierenwinkels zijn gewoon ronduit slecht! Ze komen uit de handel en zijn vaak doorgefokt waardoor ze ernstige problemen hebben of kunnen krijgen. De dieren worden zwanger, met ziektes, of als het andere geslacht verkocht. Je kunt dus beter een goede fokker opzoeken en op een aantal dingen letten. Zitten ze er schoon bij? Zijn de ogen helder? etc. Konijnen kunnen het beste in 2-tal of meerdere leven. Gecastreerde ram+ gecastr. ram of gecastr. ram met een voedster. Lachen

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:50

Voor het geslacht kun je het beste toch even naar de dierenarts gaan Lachen

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:09

HoiHoi!

Ik ben vandaag langs de dierenwinkel geweest en het is dus een vrouwtje. *Haha, ik de hele tijd denken (verwachten) dat het een ram is *LOL*

Er zaten vandaag trouwens ook 2 nieuwe konijntjes, 2 witte heel lief! Met blauwe oogjes Lovers Die waren al erg nieuwsgierig/aanhankelijk en komen bij dezelfde fokker vandaan. Het is trouwens sinds een tijdje terug dat ze ze bij een fokker halen vertelde ze erbij Lachen

Bunnybin had ik trouwens zelf ook al aangedacht Knipoog Ik kwam toevallig op Bunnybin dankzij een vriendin van mij. Ik wacht het alleen nog even af, aangezien een andere vriendin van mij per ongeluk een nestje gaat krijgen. (Ram wordt z.s.m. gecastreerd) En ik dus misschien eentje van haar neem, anders komen die misschien ook bij een dierenwinkel/konijnenopvang ofzo terecht en dan vind ik, dan kan ik er beter gelijk 1 van haar overnemen Lachen

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:29

idd wat wenny zegt.. het maakt niet uit waar je een konijn koopt..
ik heb er nu 1 uit de dierenwinkel ( al 5 jaar ) en het is echt een kreng.. en ik heb 2 jaar eentje uit een opvang centrum gehad en die was zo lief..
maar over het geslacht., je kan met gemak naar een dierenwinkel gaan hoor.. ze liegen heus niet...!
zelfs al heb je een beetje verstand van konijnen en je heb een boek erbij met het verschil tussen een man en een vrouw kan je het zo zelf zien.. even boven het geslachts deel drukken en kijken maar Schijnheilig

Nouja veel succes en plezier verder..!

Kusjes..!