2 katers opvoeden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

2 katers opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 22:31

Onze 2 stalkatten zijn nu echt katers aan het worden. Ze zijn echt heel lief, komen naar je toe en knuffelen gewoon met je, klimmen de stal in en overal waar ze mogen komen, je kan er mee rondsjouwen enz. enz.

Maar ze beginnen wel gigantisch brutaal te worden, en als ze het ergens niet mee eens zijn (bijvoorbeeld: Ik wilde het voerbakje bijvullen, beesten vliegen op het voerbakje af, ik duw ze weg, en meteen kwamen die nagels tevoorschijn) schieten die nagels uit. Kreeg vandaag eerst een kras aan me arm van de ene, omdat ik hem wegduwde toen hij in de haverbak wilde klimmen (waar hij dus NIET inmag. Ze zijn al eens in de brokkenbak geklommen en hebben er in zitten schijten. Tja, toen kon je de brokken weggooien). Ik heb um toen op de grond geduwd en flink op de grond geduwd en (redelijk zacht, maar hard genoeg voor een jonge kat) op zijn bek getikt.

Later wilde ik de andere van mijn schouder vissen en meteen schoot zijn pootje naar me uit, kheb um in zijn nekvel gepakt en ook op de grond geduwd, maar die begon gewoon te bijten! Heb um toen echt een flinke tik verkocht en ben ECHT kwaad geworden..

Is dit normaal gedrag voor katers? Wat kan je er het beste aan doen? Ik dacht misschien een plantenspuit?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:47

De mijne doen het inderdaad ook.
Castreren kan helpen, daardoor is het hier wel wat minder geworden.

verder zou ik zeggen consequent zijn........en........

Sterkte! Tong uitsteken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 09:25

tja, het zijn niet mijn katten. Ze lopen op stal bij mijn verzorgpaardjes, dus daar hebik weinigover te zeggen. Consequent zijn, dat hadk zelf al begrepen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:13

gewoon opvoeden die hap. Ze kunnen het natuurlijk altijd proberen maar als je ze consequent aan blijft pakken is de lol er vanzelf wel af.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:15

Het klinkt heel stom, maar blazen (sissen) en grommen zoals zij zelf doen helpt heel erg

=^.,.^=