Wat tedoen? (honden die binnen plassen)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Wat tedoen? (honden die binnen plassen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 20:28

Wij hebben hier thuis 3 honden en die plassen steeds binnen...
Zo gauw wij weg zijn hebben ze echt veel achter gelaten...

Vind het niet echt fijn als ik iemand mee naar hier neem en die ziet van alles liggen.

Gister ook, de hond was naar boven gegaan op een of andere manier, kom ik daarna boven en wil gaan slapen...hond had dus weer geplast en dat moest natuurlijk IN mijn bed Boos!
Ik chagrijnig en gelijk deken enz. in de was gedaan en maar onder een dun dekentje geslapen.

twee van onze honden zijn 10 jaar oud en een 7 jaar.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Eerst deden ze dit nl. nooit

Liefs sun

kingping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:28

neus er in dieuwen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 21:46

kingping schreef:
neus er in dieuwen

Nou is beter van niet...
We zien het pas als we thuis komen en weet ook niet welke hond het gedaan heeft...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:51

onze honden doen dat ook weleens en die doen dat erger als er in de thuissituatie iets veranderd is. na een paar weken ging dat vanzelf over. misschien is er bij jullie ook iets veranderd ook al is het heel klein (bijvoorbeeld iemand die vaker langs komt als normaal)

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:39

misschien kunnen ze hun plas niet goed meer inhouden nu ze ouder zijn, vraag het anders even aan de dierenarts!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 22:55

loesjuhh schreef:
misschien kunnen ze hun plas niet goed meer inhouden nu ze ouder zijn, vraag het anders even aan de dierenarts!

Zoiets dacht ik eigelijk ook al...
Want voordat we gaan laten we ze altijd nog even buiten.

Joyckuh: mhwa ik weet niet... me vriend komt dan zo ongeveer elke dag en er zijn wel wat problemen thuis. (ruzie dus, weet niet of het ook daaraan kan liggen?)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:04

als ze ook veel drinken kan het ook iets aan de nieren zijn.
Komt vaak voor bij oudere honden.

Borisje_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:54

Het kan zijn door ouderdom. Het kan ook zijn dat de huis situatie niet helemaal goed is en de honden daar onzeker door worden en dan af en toe hun plas laten lopen. Prijs ze dan ook uitbundig als ze een behoefte buiten doen. Zo krijg je dat ze het ook eerder ophouden omdat ze weten dat als ze het buiten doen ze een beloning krijgen. Maar als ik jou was zou ik toch echt naar de dierenarts gaan want ouderdom brengt ook altijd wat kwaaltjes met zich mee

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:30

kingping schreef:
neus er in dieuwen

Dit moet je dus NOOIT doen! En al helemaal niet als het al lang geleden is, TS vertelt dat ze erachter komt als ze weer thuiskomt, dan is het al te laat om te straffen, de hond weet niet meer waarom hij gestraft wordt.
Neus in eigen ontlasting duwen is het meest vernederende wat je een hond aan kan doen, en is zelfs slecht voor het sociale gedrag.
Je bent Baas van je hond, geen drilmeester.

Kan komen van ouderdom, op latere leeftijd werkt het allemaal wat minder, bij oude mensen ook zo.
Onze oude hond van 10 moet ook steeds vaker naar buiten en geeft dit ook aan, wij vinden ook wel eens wat als we thuis komen, en weten dan dat het van haar is ( we hebben meer honden ) , ze verontschuldigt zich altijd meteen door met haar kop naar beneden langzaam naar je toe te komen,alsof ze 'sorry' wil zeggen

Als ze het snachts doen kun je beginnen met het water bv om een uur of 2 voor het op bed gaan weg te halan. Voor het slapen gaan maak je nog een lange wandeling zodat ze alles kwijt kunnen.
Overdag net zo, als je weet dat je weggaat haal je het water weg en maak je van te voren nog een lange wandeling.
Natuurlijk niet als je heel erg lang weggaat en ze lang alleen zijn, ze moeten nog wel een beetje de tijd krijgen om te drinken Knipoog

Bezoekje aan de DA kan nooit kwaad, om te kijken of het iets met de nieren kan zijn bv.
Maar dus wat meer wandelingen maken, misschien de tijd wat inkorten en wat vaker per dag, zodat ze vaker de kans krijgen hun blaas te legen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:38

ik zou de dierenarts er bij halen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:28

kingping schreef:
neus er in dieuwen

dat is de grootste onzin wat er bestaat. als je weg bent geweest weet een hond niet meer dat hij dat gedaan heeft. een hond weet na 10 seconde na dat hij het gedaan heeft niet meer dat dat van hem afkomstig is.

ken ik een verhaal over.

was een vrouw die had een kennel en die had 2 honden(toen ze nog pup waren) altijd binnen zitten. ook als ze weg ging. als ze thuis kwam werd ze iedere keer kwaad op die pups want ze hadden weer binnen gepoept en geplast.

een paar jaar later waren er weer andere pups in huis en die oudere honden waarbij ze dat vroeger altijd kwaad op werd ook. die puppies deden binnen poepen en plassen en als die vrouw thuis kwam zaten die oudere honden al te bibberen van er ligt poep en plas ow jhee. terwijl dat helemaal niet van hen was.

mijn advies is ook laat het ff na kijken door de DA. of je meot weten dat er iets is gebeurt. denk aan andere woon omgeving ofzo.

Ingsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 14:47

Misschien opstandig, worden ze "te lang" alleen gelaten??

Heb zelf 2 Jack Boos! Russells thuis en die vinden lange tijd alleen zitten niet echt prettig en die komen echt in opstand.. Een paar uur vinden beiden niet erg, maar het moet geen uren duren.

En gezien ik sinds afgelopen januari weer full-time werk hebben zij de afgelopen maanden lange tijd minstens 10 uur alleen moeten doorbrengen (en dan kun je t ze gewoon niet kwalijk nemen)...

Nu is mijn OK dan! dochter gelukkig weer iedere dag tussen de middag en na schooltijd weer thuis en laat zij ze uit en zitten ze niet meer zo lang achter elkaar alleen..

Wel piest Winnie tegen elke vuilniszak of doos die ze tegenkomt in huis en dat is echt om mij te laten merken dat ze t ergens niet mee eens is.. Maar bij haar ben ik er echt van overtuigd dat zij niet helemaal spoort haha.