Vakantie en kleine huisdieren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Vakantie en kleine huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 14:59

Wat doe je met je kleine huisdier (van hamster tot fret, van vis tot slang)als je op vakantie gaat?

Ik heb altijd problemen gehad om mijn konijn onder te brengen als ik op vakantie ging. Ik heb hem zelfs een keer van ellende naar de kinderboerderij gebracht, maar dat was echt geen succes.

Wat doen jullie? Zijn jullie bereid om voor goede zorg te betalen of laten jullie het huisdier thuis staan zodat de buren het eten kunnen geven tegelijkertijd met de post en de planten?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:03

De overburen hebben dit keer op onze katten gepast. En op de planten en de post. Normaal deden mijn opa en oma dat maar dat gaat nu niet meer sinds mijn opa ziek geworden is. Wij hebben hun er niet voor betaald. Wij fenja en ik hebben op hun honden gepast, ze hebben namelijk een kennel met sharpei's. Ze hebben 4 honden en wij hebben er op 2 gepast en de andere 2 gingen mee op vakantie. In ruil daarvoor hebben zij onze katten verzorgd.
Laatst bijgewerkt door sandorra op 30-11-04 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:04

Wij laten ze thuis en de buren verzorgen ze dan...
zijn de buren zelf ook weg, dan gaan ze naar m'n opa en oma en kunnen die ook niet dan zijn er nog genoeg vrijwilligers die graag op mijn knijntjes + Hammie passen, Ze zijn ook zo lief Lovers

PartoutZ

Die gaan vakantie vieren bij vrienden waarvan ik weet dat ze er goed voor zorgen!!

Sjimmy

Heb mensen genoeg die op onze katten willen passen. Meestal gaan ze dan bij ons in huis. (vinden ze meestal nog leuk ook Lachen ).

Als het niet anders kan zijn de katten welkom bij mijn ouders, alleen moet er dan even een noodplek voor de parkiet gecreeerd worden Haha!
En dan moeten de katten drie kwartier in de auto... (en dat is niet hun hobby).

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:06

No way dat ik mijn konijn zo laat behandelen als de planten. Hou nou toch op zeg, het is toch een dier? Hij heeft zijn beweging nodig elke dag, en krijgt 2x per dag vers voer. Als hij de hele dag in zijn kooi moet blijven wordt hij gek! Laat staan bijvoorbeeld 2 weken!

Hij gaat als het even kan naar familie, en als dat niet uitkomt, zit er een prima knaagdierenpension in Den Haag. Daar zorgen ze goed voor hem en hij komt er zonder stress weer uit.

Ik heb ook 2 ratten die ik wel een weekendje alleen kan laten. Dan zorg ik voor voldoende voer en water voor 2 dagen.
Wordt het langer dan een weekendje, dan gaan ze ook naar het pension.
Voor 2,5 weken ben ik voor de drie beesten ongeveer 100 euro kwijt. Dat vind ik heel schappelijk en het zeker wel waard!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:10

Ik nam mijn kip vroeger mee en onze hamsters gingen ook mee.
Mijn vissen + wandelende tak gingen naar mijn oma.
Tegenwoordig neem ik mijn hondje altijd mee.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:11

Ik probeerde zoveel mogelijk mijn konijn bij mensen in huis te zetten. Mijn broers vissen stonden in huis (de vier weken dat we weg waren) en zouden verzorgt worden als de post en de planten gedaan werden. De vissen hebben dat dus niet overleefd. Daarom stelde ik ook deze vraag.
Ik ben zelf dus wel bereid om er voor te betalen, zodat ik weet dat mijn huisdieren het net zo goed hebben als ik op vakantie. Mijn dieren zijn mijn leven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:13

mijn kat gaat naar mijn ouders, dat werkt prima.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:14

Toen ik nog thuis woonde en wij een hond hadden, ging die in vakanties altijd naar mijn oma. Soms ook naar mijn tante.
Als niemand kon, desnoods een betaalde oppas, ging hij naar een pension, maar dat was wel als er echt geen andere mogelijkheid was.
Ik heb zelf vroeger een aantal keer op katten van mensen gepast als zij op vakantie waren. Gaf ze 3 keer per dag eten en maakte de kattenbak elke dag leeg. Maar met katten is het veel makkelijker, die kan je prima alleen laten, als iemand ze af en toe maar eten geeft. Die vinden dat niet erg.
Met honden kan dat niet, die hebben gezelschap nodig.

Mijn kat woont nu bij mijn moeder, omdat hij niet in het studentenhuis kan waar ik nu zit. (in mijn vorige huis was de kat van ons allemaal en we dachten er nog lang met kat te kunnen wonen, alleen dacht de huisbaas daar anders over. Boos!)
Gelukkig kon hij naar haar, want ik kon hem echt niet missen! Als zij nu op vakantie gaat, logeert hij bij mij. Lachen

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:18

Ik heb 2 keer (ongeveer 15 en 10 dagen) op een stalgenoot haar huis, katten en konijnen gepast.
Ik vond/vind het een hele verantwoording om op hun huis en inboedel te passen. Ik ben ook blij dat zij me daar op toevertrouwde Lachen
Het is namelijk niet niks om sleutels van het huis en auto te geven en daarbij ook nog de zorg van de dieren over te dragen.

De laatste keer kregen hun katten een beginnende niesziekte. Daar was ik niet zo blij mee, omdat ik ongerust was dat ik het niet alleen kon doen. Gelukkig waren een aantal mensen die me hielpen, maar medicatie moest ik zelf toedienen.
Gelukkig is alles goed afgelopen en is het stel (hopelijk) blij met me geweest.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:23

De vissen bleven altijd gewoon hier thuis, en werden door de buren die ook de planten en post deden verzorgd.

De cavia's, muizen en parkieten hebben echt behoefte aan gezelschap en gaan dus altijd naar een van de buren of vrienden.
Tegenwoordig gaan we niet meer met z'n allen op vakantie. Dus als mijn ouders en jongste broertje en zusje weg zijn. Zorgen we er gewooon voor dat mijn zusje of ik hier in huis zijn.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:46

AM -> BB

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:19

Bij mij komt een vriendin in huis.
Is zij even lekker een paar dagen/weken op zichzelf en heb ik oppas voor mijn beesten. Ideaal, iedereen blij. (inlcusief haar ouders Schijnheilig Haha! )

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:10

hond gaat mee, poesjes in pension en de rest van de dieren worden verzorgd door een stel vrijwilligers hahaha

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:24

Wij gaan nooit echt op vakantie, maar als we dat wel zouden doen. Dan weet ik wel zeker dat de hond meegaat op vakantie, de papegaai naar mijn oma gaat, de vogels denk ik naar 1 van mijn tantes & mijn (nieuwe Haha!) konijn gaat dan naar mijn tante Tong uitsteken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:26

Amanda schreef:
Bij mij komt een vriendin in huis.
Is zij even lekker een paar dagen/weken op zichzelf en heb ik oppas voor mijn beesten. Ideaal, iedereen blij. (inlcusief haar ouders Schijnheilig Haha! )

Anders mag je mijn twee petekindjes wel hier brengen hoor Haha!

Wij laten de katten altijd door de buurvrouw voeren. Ze vinden haar lief en ze komen gewoon buiten en worden weer binnen gelaten. Voor de katten het beste, zo min mogelijk verandering.

Voor mijn paard zorgen mijn stalgenootjes en zijn verzorgster en daar is alles inclusief bij de stalling, die komt dus ook niets tekort Lachen

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 03:14

mijn konijn staat in de tuin
dus als wij op vakantie gaan
geven we de buren voer en voeren hun hem
de post enzo laten we gewoon liggen
vind het maar niks om vreemde in je huis te laten

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 10:48

ik hbe 6 cavia's waar mijn opa of de overbuurvrouw voor zorgt OK dan!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:10

Ik breng mijn (5) cavia's (4 kooien) naar mijn oma. Als dat niet kan, dan kan het meestal wel bij een vriendin of een andere gezin van onze familie.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:38

Mijn 2 honden gaan naar het pension. En de kat blijft meestal in huis, daar zorgt een kennis dan voor die ook de vijver, aquarium en de planten verzorgt. M'n paard word verzorgt door m'n bijrijdmeisje Lachen en toen we nog een slang en een baardagaam hadden gingen die naar een kennis die reptielen fokt.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:22

ik ben meestal zelf altijd degene die op dieren van andere past, heb zelf regelmatig konijnen, vogels, hamsters etc in huis (dus als je nog een oppas zoekt! Lachen ) heb ook bij iemand van bokt voor een week op een huis gepast en al hun dieren, waaronder 3 paarden, 3 honden 9 katten en nog aardig veel beesten! dat was heel leuk om te doen en zou zo weer bij iemand op hun huis passen. Het is voor beide leuk denk ik want hun kunnen eindelijk een keer op vakantie en ik ben er ook gelijk even uit Haha!