zwerfhondje!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen21

zwerfhondje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:48

Bij het bedrijf waar ik werk loopt nu al 2 weken een zwart middelgroot hondje. Scheve mond Ik voer hem elke ochtend en elke avond als ik naar huis ga. Hij ziet er verder niet echt belabbert uit. Hij was heel mager maar nu dat ik hem voer gaat het al stukken beter. Ik heb alleen een probleem. Verward Ik wil hem graag (voordat het strax echt gaat vriezen) binnen hebben, in het asiel of ik neem hem mee naar huis. Maar hij komt bij niemand in de buurt, hij is heel erg bang. Zodra hij iemand ziet gaat hij rennen en het is op een industrieterrein en ben bang dat hij strax onder een auto of vrachtwagen komt. Hij is niet als vermist opgegeven en als je het mij vraagt is hij mishandeld geweest. Omdat hij zo'n angst heeft voor mensen.

Hebben jullie misschien een goede tip voor mij?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:50

Verplaatst van AM naar BB.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:09

Misschien even contact opnemen met een plaatselijk DA/dierenambulance/dierenasiel?Zij weten wel hoe je zo'n beessie te pakken moet krijgen, lijkt me.
Daarnaast is het niet verkeerd om te weten of ie wel helemaal gezond is enz. voor je hem mee naar huis neemt.
Wel lief dat je je over hem ontfermt Knipoog

Succes

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:38

Ik ken hondjes die ook zo bang zijn, maar die zijn niet mishandeld. Dat zijn hondjes die meestal in stallen opgesloten zitten en niet gewend zijn mensen te zien. Kun je niet iets afrasteren of zo, zodat je hem kunt insluiten?

Ellen21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 15:07

Ik heb al contact gehad met de dierenambulance en die wilde kon hem zo niet pakken en toen is hij maar weer gegaan. Daar kun je niet bij komen zei hij en weg was meneer de dierenvriend en heb hem niet meer weergezien. Het asiel kon ook niets doen. Dan moesten ze zijn slaapplaats weten en die weet ik niet. Ik weet niet of hij helemaal gezond is want ik kan er niet bijkomen. Insluiten lukt ook haast niet want zodra hij iets hoort dan is hij al weg....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:29

Ellen21 schreef:
Ik heb al contact gehad met de dierenambulance en die wilde kon hem zo niet pakken en toen is hij maar weer gegaan. Daar kun je niet bij komen zei hij en weg was meneer de dierenvriend en heb hem niet meer weergezien. Het asiel kon ook niets doen. Dan moesten ze zijn slaapplaats weten en die weet ik niet. Ik weet niet of hij helemaal gezond is want ik kan er niet bijkomen. Insluiten lukt ook haast niet want zodra hij iets hoort dan is hij al weg....

dierenambulance en asiels...
je zou denken dat ze alles doen voor een beestje in nood, maar dat valt blijkbaar nogal tegen...
beetje belachelijk van die organisatie's

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:57

daantjuhhh schreef:
dierenambulance en asiels...
je zou denken dat ze alles doen voor een beestje in nood, maar dat valt blijkbaar nogal tegen...
beetje belachelijk van die organisatie's

Ja idd, ik heb ze ook een keer gebeld ivm een hond die al meer dan een uur rondliep bij een drukke weg en elke keer bijna ongelukken veroorzaakte omdat hij gewoon de weg opliep, gevolg was dat de auto's elke keer vol in de ankers moesten.
Ze zouden komen als ik de hond kon vangen Verward uhmmm volgens mij belde ik hun daarvoor..
Ik ben toch maar naar die weg gelopen met mijn vriend, maar kon echt niet in de buurt komen bij de hond. Gelukkig kwam de eigenaar van dat beestje langsgereden met de auto. Bleek het een waakhond te zijn die ontsnapt was.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:29

misschien kan je als je hem gaat voeren het voer dichtbij je zetten
zodat hij iets dichterbij komt eten
als hij dichterbij komt moet je alleen maar beetje praten en niet aaien ofzo
als je dat een week volhoud dan kun je het vertrouwen van hem winnen
heb namelijk een kat die ook erg bang was ik heb toen het zelfde gedaan en na een week kom ik haar aaien en liep ze zelfs achter me aan

Borisje_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:05

weet niet of je ouders het goed vinden maar hem neem hem bijvoorbeeld mee naar jou huis. Zorg voor liefde, aandacht, eten en drinken. Als hij er weer helemaal bovenop is en niet meer heel schuw kan je een ander lief huisje zoeken of hem natuurlijk zelf houden.

Als je hem niet te pakken kan krijgen probeer het volgende lok de hond naar een plek waar hij ingesloten staat jaag hem daar niet naartoe maar leg daar wat lekkers neer wat even duurt voordat hij het opheeft. Pak dan een halsbland en doe die zachtjes om. laat hem niet los ookal stribbeld ie tegen. maak aan de halsband een riem vast en probeer hem zo mee te nemen.

succes

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 02:37

het probleem is om m mee tenemen moet je eerst vangen....
en ik maakte uit haar verhaal op dat dat niet echt lukte..

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 02:43

@ Wenny (en TS) ik zou niet met het eten te dichtbij komen, omdat sommige honden daar nogal agressief op kunnen reageren.
Maar het is misschien wel verstandig om het voeren als 'lokaas' te gebruiken om hem te kunnen vangen. B.v. met een kooi of een net. Daarna heb je nog alle tijd om zijn vertrouwen te winnen.