Iemand verstand van katten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

Iemand verstand van katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 15:51

Ik heb een hele lieve witte poes, en die heeft in mei dit jaar een nestje gekregen. Daarvan hebben wij een katertje gehouden en tot ongeveer 2 maanden geleden ging alles prima en dronk hij zelfs nog bij moeders. Na verloop van tijd vond moeders dat drinken wel genoeg (logisch) en kreeg hij een draai om z'n oren als hij het probeerde. Maar nu hoeft hij alleen maar in de buurt te zijn en moeders begint al te krijsen en te blazen... Het lijkt echt of ze hem niet kan luchten.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt met een moederpoes en haar kind? Is het normaal? Gaat het over?

Het is verder geen groot probleem, maar ik ben gewoon benieuwd waar het vandaan kan komen...

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:22

Ik denk dat het vanzelf over gaat, in de natuur worden de kleintjes van katachtige na een poos ook weggejaagd.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:16

wij hebben dit ook meegemaakt en naderhand toen het duidelijk was voor de kitten ging hij ook mooi zijn eigen gang en probeerde het niet eens meer dus ik neem aan dat dit wel vanzelf overgaat Haha!

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:14

het is gewoon de opvoding,katjes moeten zelfstandig worden en zo worden ze dat het snelst,met strenge,harde *hand* Haha!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:17

Ja maar het punt is, hij doet haar helemaal geen kwaad (meer). Hij probeert echt niet meer te drinken o.i.d. Hij loopt alleen maar langs zonder z'n moeder een blik te geven en dan vliegt ze op 'm af en geeft 'm een klap.

Nou ja... Het zal wel over gaan dan denk ik.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:42

hij leert het wel dat hij met een ''grote bocht'' om zijn moeder heen moet lopen. wij hebben ook een poes hier die de naar elke andere kat van ons slaat, alle katten/poezen van ons hebben door dat ze er niet bij in de buurt moeten komen. dit hebben ze zo door.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:49

Dat is vaak met moederpoezen en hun kinderen vooral met poezendochters,..als ze wat groter worden stoten de moeders hen af en willen ze er niks meer van weten.
Het kan overgaan, maar ze kan ook blijven krijsen, dan moet ze hem gewoon niet..
Net als ik en me moeder:P

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 00:29

Nou ja, als ik het zo hoor is het in ieder geval niet iets ongewoons. Dat stelt me dan wel weer gerust Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:32

Idd heel normaal op deze leeftijd.
Wij hebben dit vaker gehad, kitten werd plots 'verstoten' door ma, door fikse tikken met scherpe nagels... de diertjes snappen het eerst niet.
Maar naar mijn ervaring is hoe sneller ze het respect tonen door bij mams uit de buurt te blijven, hoe sneller het ook weer goed komt.
Ik had eerst onze Piraat, brutaal kreng dat keer op keer tóch weer naar mams ging, kreeg op zn donder, draaide zich om en ging weer naar ma.
Later hadden we Pip, die na 2 keer wel wist dat mama klappen betekende...
Mams accepteert nu Pip alweer, terwijl Piraat nog steeds vaak op zn donder krijgt Haha! ( en die is een dik half jaar ouder )

kingping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:37

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:29

www.katten.pagina.nl en dan naar het forum gaan. alles wat je maar wil weten over katten!! en ja wat Maaikietje zegt, dit is normaal, maar kan ook dat ze m gewoon niet moet, dan blijft ze zo doen...ff aankijken maar denk ik

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:29

Wat je opzich nog kan doen, is SIRE no stress aanschaffen, ook wel bekend als Feliway. Dit is een (prijzige maar doeltreffende ) electronische verstuiver die feromonen vrijgeeft, dat zijn stofjes die wij niet waarnemen, maar katten wel, het vertelt ze dat de omgeving oke is.
Ook tegen sproeiende katten etc.
Wij hebben 'm nu ook hangen en het is een stuk rustiger in huis.
Doordat onze mamakat dr kitten continu sloeg, werd kitten gestressed en zocht hulp bij tantekat, die daarvan in de stress raakte en continu ging sproeien... dus No stress in huis gehaald en het is nu weer vrij rustig, behalve dat het kitten nog steeds op zn plaats wordt gewezen door ma, maar dat is de natuur Knipoog

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 22:40

Thanks allemaal Haha!

Zoals ik al zei is het niet echt een probleem of zo, ik vroeg me meer af of het normaal was. Daar heb ik in ieder geval een antwoord op, en of ze ooit nog goed met elkaar op kunnen schieten zal de tijd ons leren Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:59

zo wordt inteelt nu voorkomen Knipoog

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:13

Dit is op zich wel normaal je hoort het namelijk vaker.
Wat een rede kan zijn: De jonge kater heeft te lang bij zijn moeder gedroken. Het katertje kreeg tandjes en bleef bij de moeder drinken. Als ze tandjes krijgen doet dit erg pijn bij het moeder dier. Dus waarschijnlijk associeert ze dit nou met het pijnlijke drinken en wil ze niet dat de kater te dicht bij komt!