Hoe konijn tam maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Hoe konijn tam maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:17

HoiHoi Bokkers! Haha!

Ik ga waarschijnlijk een jong konijntje halen binnenkort, maar hoe moet ik die tam maken?

We hebben vroeger hier thuis wel 2 konijnen gehad, maar echt tam zijn ze nooit geworden Clown Ze beten je wel eens & op schoot zitten of iets dergelijks was er ook niet bij, want dan renden ze keihard weg.

Ik weet wel dat je rustig moet doen en niet telkens het konijn willen pakken als ie los loopt. Maar hebben jullie nog tips ofzo? Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:19

Waar ga je het konijntje halen?
Je kan het beste bij een particulier kopen die ze veel aandacht heeft gegeven. En dan maar hopen dat hij tam wordt, het blijven 'wilde'dieren.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:21

Ik wou er eentje bij de dierenwinkel (hier in de buurt) gaan halen, daar krijgen ze ook best wel veel aandacht van de eigenaren Lachen

Ik ken de eigenaren ook Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:23

Droomster schreef:
Ik wou er eentje bij de dierenwinkel (hier in de buurt) gaan halen, daar krijgen ze ook best wel veel aandacht van de eigenaren Lachen

Ik ken de eigenaren ook Knipoog

Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt. Maar je wil niet weten hoe die dieren gepest worden door kinderen. Bij ons werden zelfs, ondanks camera's, dieren vermoord. Wat noem jij best veel aandacht?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:37

Oh, dat is niet zo fijn dan Scheve mond
Bij ons in de dierenwinkel komen maar weinig kinderen en anders komen ze met de ouders om spullen te kopen ofzo. Ook kunnen ze er niet bij en word het goed in de gaten gehouden

Ze worden er allemaal 1 keer op de dag uitgehaald en dan mogen ze even los (achter in soort kamer/kantoor). En dan worden ze aangehaald en gekeken of alles nog in orde is Lachen

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:27

je kunt ze inderdaad beter bij een particulier kopen. ik verkoop zelf ook konijntjes, ongeveer twee nestjes per jaar (kijk maar in m'n profiel), en die maak ik zelf helemaal tam door ze vanaf hun 10e dag, elke dag even te knuffelen e.d. dan zijn ze na vier weken super tam. zo tam, dat onze konijnen gewoon om de beurt los lopen in onze tuin.

we hebben ooit eens een konijn uit de dierenwinkel gekocht, en die was inderdaad vreselijk gepest. elke keer als je 'm vast wilde pakken, verstijfde hij helemaal, zo bang was ie. dat is er nooit meer helemaal uitgegaan.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:37

ik heb ook 2 konijnen
de ene heb ik al 8 jaar en is echt een poepie
en de ander heb ik nu een jaar
die is gedumpt geweest en als je hem eten wil geven
valt hij je al aan echt gewoon zielig
hij heeft denk ik teveel meegemaakt
want ik heb hem gekregen van een konijnen opvang
en die hebben heb op straat gevonden

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:42

ik heb ook een konijn en een nestje gehad ik maakte ze tam door er heel veel mee bezig te zijn veel uit kot halen vast pakken enz ik deed dat 2 keer per dag

zilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:47

Een van mijn 4 konijntjes zit nu lekker bij me op schoot Haha!
Ze houdt enorm van aandacht en wordt jaloers als ik een van de andere konijntjes ga aaien....
Ze is hier thuis geboren en omdat dr moeder dr afstootte heb ik dr zelf grootgebracht. Daarom kreeg ze dus vanaf het begin enorm veel aandacht van mensen en nu kan ze niet meer zonder!!!

Zoveel mogelijk aandacht geven dus Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:41

Gewoon veel mee bezig zijn, als je gaat voeren even een aai geven, even je hand in het hok.
Wat lekkers op je hand werkt ook goed, een blaadje kool, stukje brood,worteltje.
Even aaien, soms even oppakken en weer terug zetten, een volgende keer wat langer... zo kun je een konijn langzaam aan je laten wennen.
Hou ze nooit te lang op schoot, een half uurtje is meer dan voldoende, veel konijnen willen dan erg graag weer terug in hun hok

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:45

Ik heb een konijn uit de dierenwinkel, nou die is zeer tam hoor Lachen Heel veel oppakken en op schoot zetten, veel aaien en de hele dag tegen ze aan praten Lachen Als ze iets doen wat niet mag, zoals bijv. bijten, druk je hun kopje tegen de grond, of iig naar beneden, flink stevig doen, dan hebben ze zo door dat het niet mag. Dat weet mijn konijn nu ook, als hij iets doet wat niet mag gaat hij al schuldig zitten kijken Haha!