kleine konijntjes! niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJapke

kleine konijntjes! niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 21:38

heey!
ik&en een vriendin van mijn zus hebben beiden een konijn (zij een vrouwtje, ik een jongentje!) en die vriendin wou heel graag kleine konijntjes..
dus => samensteken Vingers aflikken

links Sproet (mijn konijntje..) en rechts Pluis!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ja we hadden vanalles gebouwd met speelblokken Lachen
Afbeelding
Afbeelding
en dom dat we waren..
Sproet bleek een meisje te zijn!
byebye kleine konijntjes Huilen

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:41

Sorry hoor, maar hier kan ik me echt boos over maken! Zijn er nog niet genoeg konijnen?? Zie http://www.opvangfranky.nl En als een konijn voedster ouder is dan 1 jaar kan ze niet haar 1e nestje meer krijgen dat moet voor het 1e jaar! En waar wouden jullie de kleintjes laten??? Pff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:58

Waarom zouden hun geen konijnen nestje mogen proberen te krijgen :/ Vriendin van mij afgelope zomer ook, is ze allemaal kwijt geraakt, en 1 is er nog thuis, expres omdat ze dat wouden...
ik zie btw. alleen maar kruisjes

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:16

melanie__b schreef:
Waarom zouden hun geen konijnen nestje mogen proberen te krijgen :/

Ten eerste omdat ze het willen omdat ze het "leuk" vinden, waarschijnlijk met de gedachte we kunnen ze wel kwijt aan asiel of kinderboerderij..

Ten tweede omdat er zoveel opvangs, kinderboerderijen en asiels bomvol met konijnen zitten die een baasje zoeken, waar eindigen die kleintjes straks weer? juist gedumpt over een hek..

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:07

eljubo schreef:
Sorry hoor, maar hier kan ik me echt boos over maken! Zijn er nog niet genoeg konijnen?? En als een konijn voedster ouder is dan 1 jaar kan ze niet haar 1e nestje meer krijgen dat moet voor het 1e jaar!

waar slaat dit nou weer op?! wij hebben afgelopen jaar 3 nestjes gehad. simpelweg omdat we dolgraag jonkies wilden hebben van een bepaald konijn en het gewoon keileuk is om die beessies tam te maken. ze zijn allemaal naar een goed tehuis hoor!
en over dat een voedster persé onder de 1 jaar moet zijn om jonkies te kunnen krijgen is onzin!! daarna gaat het ook nog prima. en als je het niet gelooft, we hebben hier genoeg levend bewijs!!
fok je toch niet zo op over het fokken met konijnen. er zijn fokkerijen waar ze het veel slechter hebben, dat is véél erger dan twee meiden die proberen een nestje te krijgen. Daar zitten ze met z'n tienen in een hok, en als ze te oud worden, dan krijgen ze gewoon een tik achter de oren of misschien nog wel erger!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:45

Ik heb ook al drie nesten gehad met kleine konijntjes Lachen
Ze zijn zooooo schattig!!!
We hebben twee nesten van 7 en één nest van 6 gehad.
Jammergenoeg zijn er van dat laatste nest 5 gestorven!! Boos!
Ze hadden cocsidiose Boos!
Ik vind er niets ergs aan om een nest konijnen te hebben!!
Die nesten van 7 zijn we altijd allemaal kwijtegraakt horo Lachen

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:40

tof kem zelf ook een nestje gehad kei leuk en als ge ze niet kwijdgeraakt dan kunde ze ook nog altijd naar een dierenwnkel doen

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:59

Er is helemaal niks mis met een nestje fokken.
Maar ik vind wel dat jullie een beetje te laat in het jaar een nest willen fokken,de jongen worden dan in de winter geboren en dat is eigenlijk veel te koud.
Echte konijnenfokkers fokken in deze maanden ook niet,de 10e,11e en 12 e maand van het jaar,okt nov en dec,worden konijnen ook niet getatoeerd.
Dus als je binnekort toch een nestje wilt,zoek dan een Ram ipv een voedster Haha! en zet ze bij elkaar rond maart-april!
Succes!