En natuurlijk is die bal altijd spontaan door 3 honden tegelijk ineens erg gewild >;)

Dan krijg je dit soort taferelen:
( Let btw niet op alle plukken haar op de grond, Maiko is in de rui, had geen zin om haar buiten te bortselen, veel te koud, dus dan maar binnen, moet toch nog stofzuigen

Zazou HEEFT de bal, Maiko WIL de bal...
Maiko heeft de bal afgepakt en houdt 'm goed beet...
Zazou heeft de bal weer teruggepakt en ontfermd zich op de bank over de bal
Goed kijken of er kapers op de kust zijn
Jammie lekker balletje
Maiko heeft de bal weer en komt dattrots aan mij laten zien
Oeps! Nu heeft Babbes de bal weer
Babbes klimt gauw in de mand met de bal
Maiko vraagt zich af wat ze nou moet ? Hoe kan Babbes nou zomaar de bal van haar afpakken ?
Maiko heeft wat anders gevonden, het blok, "oeh kijk mij eens stoer zijn met mn blok"

Hehe even rust met het blok
Zazou heeft ondertussen de rode bal weer van Babbes gejat
Maiko heeft weer iets anders gevonden en komt me vragen of ik ermee wil rollen
Maiko, zit!
Pak 'm maar!!
Maiko brengt de bal terug en vraagt me nog een keer of ik rollen wil.
Maiko, zit, Poot hoog!
Goedzo! Pakken maar!!
Maiko heeft kriebels op dr rug en is er gek op om dan voetkrabbers van mij te krijgen

Oehh, zulke lekkere voetkrabbers!
Babbes is helemaal happy met de (inmiddels heerlijk bekwijlde) rode bal
Helaas pakt Zazou hem de bal weer af ( Zie Babbes beteuterd kijken

Zazou komt mij vertellen hoe stoer ze is dat ze de bal van Babbes heeft afgepakt, Babbes ziet zijn kans en pakt op de achtergrond de bal alweer terug ~~}>
Jammer voor Babbes, Zazou laat dit niet op zich zitten en pakt de bal ongenadig weer terug ( Wederom een zéér beteuterde Babbes

MIJN BAL !!!
Zazou heeft de bal....
Babbes de ballenbleueueueuessss

En zo gaat dat hier de hele dag door, op het ene moment is geen enkel speeltje bijzonder, maar als één hond ergens intresse in krijgt... hebben ze dat heel plotseling allemaal, en meestal draait het dus om de rode bal

Jammer dat jullie het stoeigeluid er niet bij kunnen horen, want tijdens zo'n "het-is-mijn-bal-nietus-mijne" spel, is het een ontzettend kabaal