Zielig konijn!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandatjuh88

Zielig konijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 19:50

Ik moet even jullie mening weten en mijn verhaal kwijt..

Ik ging vorige week donderdag met mijn klas ( zit op de clusius college dus dierenschool ) naar de konijnen kijken.. maar tot mijn grote verbazing zag ik een wat ziek konijn.. nouja niet echt ziek maar ontzettende viese ogen.. ( aan allebij de kanten ) nou zij ik dus dat ze er wat aan moeten doen! zo niet nam ik hem mee naar huis maar dat mocht niet van die mevrouw die mij les gaf.. dus toen zei ze: ja dan kom je hier maar iedere dag om die ogen schoon te maken, ( maar ik kom niet iedere dag aan die kant zeg maar.. ) dus ik zei nee dat red ik niet.. jullie zijn een dieren school iedere dag wordt er wat met die konijnen gedaan dus jullie kunnen beter een andere oplossing bedenken of ik neem hem mee naar huis.. maar dat mocht dus beslist niet!
dus ik vandaag weer kijken en tot mijn grote verbazing zijn zijn ogen nog steets hetzelfde.. dus ik werdt heel boos..! maar ik ga dus morgen tegen die vrouw zeggen dat ik hem mee neem! en ze hem weer terug krijgen als hij beter is...!

wat vinden jullie hiervan??

kusjes..

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 19:53

ohja en nog wat.. wie heeft er dan misschien voor die tijd een hok te leen?
( p.s is een vrij groot konijn voor de kenners een groot zilver Tong uitsteken )

jullie krijgen hem zeker terug het hok!
en het liefst in de buurt van alkmaar wonen Tong uitsteken

kusjes..

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:09

nou ik vind het onwijs zielig het is goed dat je er wat over durfd te zeggen Knipoog

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:09

Vaak is er niet zoveel te doen aan die ogen. Ik heb ook konijnen die daar last van hebben (nee, ze zitten niet op de tocht). Maar hoeveel zalf ik er ook in smeerde, het ging niet over.

Het is wel belangrijk dat dit konijn niet in aanraking komt met de rest, omdat het besmettelijk kan zijn.

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:33

eveline_B schreef:
Vaak is er niet zoveel te doen aan die ogen. Ik heb ook konijnen die daar last van hebben (nee, ze zitten niet op de tocht). Maar hoeveel zalf ik er ook in smeerde, het ging niet over.

Het is wel belangrijk dat dit konijn niet in aanraking komt met de rest, omdat het besmettelijk kan zijn.

ik snap het wat je bedoelt.. maar deze heeft het nog nooit gehad.. en voelt zich ook niet lekker erdoor ( wordt er heel sago door.. ) en hij komt wel met andere in aanraking.. dus een goede school.. nee ik vindt van niet..

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:13

Ik heb klein zilvers Lachen

Je kunt de komende tijd toch steeds even in je pauze langsgaan? Even schoonmaken met een servetje (geen watten) en afgekoeld gekookt water. Dan moet het gauw over gaan.

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:37

_inge_ schreef:
Ik heb klein zilvers Lachen

Je kunt de komende tijd toch steeds even in je pauze langsgaan? Even schoonmaken met een servetje (geen watten) en afgekoeld gekookt water. Dan moet het gauw over gaan.

Dat snap ik..
Maar ik mag er niet heen in de pauze ( mag niet van schoolplein af )
en ik vindt als ik er voor moet zorgen dan kan ik hem net zo goed mee naar huis nemen en als die weer beter is weer terug geven..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:40

amandatjuh88 schreef:
ik vindt als ik er voor moet zorgen dan kan ik hem net zo goed mee naar huis nemen en als die weer beter is weer terug geven..

Maar je hebt het dan wel over diefstal.
Ik zag ook heel zielige paarden in een wei staan waar de eigenaar ook niets aan deed, die kan ik toch ook niet zomaar mee naar huis nemen?
Ga dan in de pauze, of voor/na school even.

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 21:56

gabyfedde schreef:
Maar je hebt het dan wel over diefstal.
Ik zag ook heel zielige paarden in een wei staan waar de eigenaar ook niets aan deed, die kan ik toch ook niet zomaar mee naar huis nemen?
Ga dan in de pauze, of voor/na school even.

In de pauze mag ik niet van het schoolplein af..
na school kan ik niet want moet meteen door naar huis ( voor werk )
en voor school ben niet helemaal gek Tong uitsteken

en over dat ik hem mee naar huis zou nemen zou ik echt niet zomaar doen hoor Knipoog met veel gepraat Tong uitsteken

Kusjes..

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:04

Een oogje schoonmaken is nog geen drie minuten werk. Voor het konijn is het ook niet goed om steeds van omgeving te wisselen, helemaal niet als z'n weerstand al slecht is.

Ik zou het dus gewoon even voor schooltijd doen. En als je aanbiedt om in je pauze z'n oogjes te doen mag je vast wel even weg.

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 23:16

_inge_ schreef:
Een oogje schoonmaken is nog geen drie minuten werk. Voor het konijn is het ook niet goed om steeds van omgeving te wisselen, helemaal niet als z'n weerstand al slecht is.

Ik zou het dus gewoon even voor schooltijd doen. En als je aanbiedt om in je pauze z'n oogjes te doen mag je vast wel even weg.

In de pauze mag dus Absoluut Niet... ( zijn naaiers bij ons op school ) en voor school tijd dan moet ik nog eerder uit me bed.. en dat beest ik zo taai als ik weet niet wat en hij kan echt wel tegen een stootje ( en het is niet ziek alleen vocht in zijn oog )

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:09

amandatjuh88 schreef:
In de pauze mag dus Absoluut Niet... ( zijn naaiers bij ons op school ) en voor school tijd dan moet ik nog eerder uit me bed.. en dat beest ik zo taai als ik weet niet wat en hij kan echt wel tegen een stootje ( en het is niet ziek alleen vocht in zijn oog )

Dat snap ik dan weer niet. Hoe vroeg moet je nu uit je bed dan?

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:18

Als je op een dierenschool zit lijkt het me niet meer dan normaal dat de school zelf zorgt dat de dieren het goed hebben, op de meeste biologische scholen zitten konijnen de hele dag in hun hokje, vind ik al zielig genoeg. En het kan zeker een ziekte zijn, mijn vorige konijn had ook vieze ogen en is uiteindelijk, ook al heb ik haar toen goed verzorgd, blind geworden! Kijk maar ns op bijv. www.konijnen.nl, staan meerder ziekten die ze kunnen hebben. Als je m niet mee naar huis mag nemen zou ik wel naar de directeur of je mentor gaan, dat zij t maar oplossen!

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 12:37

Lottew schreef:
Als je op een dierenschool zit lijkt het me niet meer dan normaal dat de school zelf zorgt dat de dieren het goed hebben, op de meeste biologische scholen zitten konijnen de hele dag in hun hokje, vind ik al zielig genoeg. En het kan zeker een ziekte zijn, mijn vorige konijn had ook vieze ogen en is uiteindelijk, ook al heb ik haar toen goed verzorgd, blind geworden! Kijk maar ns op bijv. www.konijnen.nl, staan meerder ziekten die ze kunnen hebben. Als je m niet mee naar huis mag nemen zou ik wel naar de directeur of je mentor gaan, dat zij t maar oplossen!

Onze school is wel erger.. we moesten gister de hokken uitmesten
Missdonna vondt een dode muis in een kooi, en een aangevrete dooie muis..
Er groeide al gras in de hokken ( van het niet goed schoon maken ervan.. )
Een cavia zat helemaal onder de klitten.. en zonder water + weinig voer.
Valkparkieten pikken zichzelf kaal..
Rat met een viese pusbult op zijn rug, en als het niet overgaat vanzelf gaat hij naar de slangen, dus ik wou hem meenemen mocht dus ook niet.. Verward

Ik vindt alles bij elkaar een slechte school worden.. vorig jaar waren ze veel liever tegen de beestjes ( ook niet 100% maar wel beter )

zo wat kan ik hier aan doen??

kusjes..

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:33

Wat verschrikkelijk voor die diertjes, en daar moeten ze je leren goed met dieren om te gaan??!!? Ik zou eerst eens naar de directeur stappen, en als er dan nog niks gebeurt misschien wel naar de dierenbescherming, je moet in ieder geval wel iets doen want zo kan t denk ik toch niet. Ik ken de hele situatie natuurlijk niet maarja zo als je t vertelt klinkt niet echt bevorderlijk voor t leefplezier van die dieren Boos!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:45

mijn zus zit daar ook en die hoor ik daar nooit over Verward

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 19:31

collendoorn schreef:
mijn zus zit daar ook en die hoor ik daar nooit over Verward

op welke?
want er zijn der meerdere he..

En idd het was ook nooit zo erg.. zijn de laatste tijd zo geworden Verward

Kusjes..

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:12

CLusius alkmaar zit ze.. heb je meer clusiusen in alkmaar dan? ze doet dierenverzorging

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 22:26

collendoorn schreef:
CLusius alkmaar zit ze.. heb je meer clusiusen in alkmaar dan? ze doet dierenverzorging

ik zit ook in alkmaar.. ( drechterwaard )
nou moet ze maar is voor de gein bij die donker grijse konijn ze ogen kijken, en de knaagdieren verschonen dan ziet ze het wel..
( p.s ik dacht dat het ook niet zo erg was.. totdat ik het zag.. )

Kusjes..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:42

heeft dat konijntje geen myxomotose?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:26

amandatjuh88 schreef:
ik zit ook in alkmaar.. ( drechterwaard )
nou moet ze maar is voor de gein bij die donker grijse konijn ze ogen kijken, en de knaagdieren verschonen dan ziet ze het wel..
( p.s ik dacht dat het ook niet zo erg was.. totdat ik het zag.. )

Kusjes..

Ik zal het tegen haar zeggen Lachen

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:36

ik zou da ook doen

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:19

amandatjuh88 schreef:

Eerst zit je te klagen dat er zo'n zielig konijn bij je op school zit, maar 5 minuten eerder je bed uit is teveel moeite Verward

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:47

Rare school hebben jullie dan.
Bij ons op school is het zo geregeld dat elke maandagochtend onder begeleiding van leraren de hokken worden verschoond door leerlingen, alles wordt opgeschreven en bijgehouden in mappen.
In de pauzes worden de dieren verzorgt en gecontroleerd door leerlingen, elke 2 week weer een ander. Zo moet ik deze week voor de vogels en fazanterie zorgen.
Als er een dier ziek is wordt er meteen wat aan gedaan, ook weer door leerlingen met leraarbegeleiding, leer je meteen weer wat van Knipoog

Je kan ook voorstellen om hooithee ( hooi laten trekken in gekookt water ) te geven, en idd de ogen schoon maken met gekookt afgekoeld water, dit kost weinig tijd, je kan het desnoods aan het begin of einde van de les doen, als je nog in dat lokaal of dierverblijf bent.

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:49

SANEX schreef:
Rare school hebben jullie dan.
Bij ons op school is het zo geregeld dat elke maandagochtend onder begeleiding van leraren de hokken worden verschoond door leerlingen, alles wordt opgeschreven en bijgehouden in mappen.
In de pauzes worden de dieren verzorgt en gecontroleerd door leerlingen, elke 2 week weer een ander. Zo moet ik deze week voor de vogels en fazanterie zorgen.
Als er een dier ziek is wordt er meteen wat aan gedaan, ook weer door leerlingen met leraarbegeleiding, leer je meteen weer wat van Knipoog

Je kan ook voorstellen om hooithee ( hooi laten trekken in gekookt water ) te geven, en idd de ogen schoon maken met gekookt afgekoeld water, dit kost weinig tijd, je kan het desnoods aan het begin of einde van de les doen, als je nog in dat lokaal of dierverblijf bent.

ik snap wat je bedoelt.. maar wij hebben maar donderdag en vrijdag daar les.. en ik moet na school altijd optijd naar huis i.v.m werk..
Snap je?

Kusjes..