konijnengedrag

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stekeltje

konijnengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:12

Ik heb twee konijnen samen in een hok en dat gaat allemaal harstikke goed. In april heb ik de tweede erbij gedaan, zij was toen zes weken oud.
Vanaf het begin is ze vrij bang geweest en alleen als je echt wat lekkers bij je hebt dan komt ze wel, maar aaien zit er gewoon niet in. Sinds gister is ze wat verkouden en staat ze op de medicijnen. Ik zette haar dus op mijn schoot om de medicijnen te geven en tot overmaat van ramp beet ze me flink in mijn arm!!
Heeft iemand een tip hoe je een konijn wat tammer kan maken?? Scheve mond

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:48

veel aandacht aan besteden ....

heb je ze binnen of buiten zitten?
als je ze binnen hebt kun je je konijntje los laten lopen in een afgezette ruimte ga dan zelf op de grond liggen (ook echt liggen zodat je op ongeveer gelijke hoogte bent met je nijn) je maar gewoon wachten totdat zij naar jou toe komt ...
zo gaat ze jou na een tijdje niet meer zien als een vijand die haar "op wil eten" maar als "mede konijn"
klinkt misschien een beetje raar hoor maar zo is het mij wel gelukt ...
het is heel belangrijk als je dit doet dat je het heel veel doet maar jezelf niet opdringt aan het konijn...
Konijnen zijn verschrikkelijk nieuwsgierig van zichzelf en zullen je na verloop van tijd toch een gaan bekijken van dichtbij want dat rare ding ligt daar maar wat .... Knipoog

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 10:53

Bedankt, ze zitten buiten, maar probeer wel zoveel mogelijk naar hun toe te gaan. Maar door die medicijnen was ze me denk een beetje zat. Ze is inderdaad af en toe heel nieuwsgierig, ik blijf maar hopen... Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:53

ga dan maar eens voor het hok zitten eventueel met het deurtje open ...
ze komen vanzelf wel ...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:32

Haar heel veel aandacht geven door regelmatig bij haar hok te zitten en haar te aaien. Eerst vind ze dat misschien eng, maar later wordt het gewoon. Ook wat lekkers voeren helpt vaak. Het duurt best wel lang voordat een konijn je helemaal vertrouwd...
Maar als je ze vertrouwen kun je alles met ze doen Knipoog