BeNGeL schreef:Wat ik mij wel eens afvraag nu ik bijna 4x in de week langs een reptielen winkel loop en ik mezelf niet tegen kan houden om even naar binnen te gaan en even te kijken naar de prachtige albino tijgerpython van 2 meter lang die daar ligt... of de gekko`s die daar tegen de muur aan lopen...
of hier ook mensen zijn die Reptielen houden thuis?
Ik zou dolgraag een reptiel in huis willen nemen maar ik kan `m nu de tijd niet geven dus doe ik het niet ....
Maar ik ben zeker van plan om ooit eens een slang aan te schaffen (als ik er ook genoeg informatie over heb)
Ik koop nooit impulsief een dier dus ik schaf al helemaal niet "even" een slang van bijna € 1000,- aan....
Wie houd er hier reptielen en wat voor !?
ik heb een tijd in een reptielenzoo gewerkt , daar werkte ik dus met alle soorten reptielen. ik had daar een albino tijgerpython als adoptiekind
die gebruikte ik om mensen met slangen kennis te laten maken (beetje aaien enzo) en soms mochten ze er mee op de foto. het is alleen een besmettelijk virus, want mijn ex en ik hadden even later zelf een reptielenzoo incl mijn ouders....mijn vriend had dwergpythons, maar die waren enorm agressief, kon je niks mee, en toen heb ik een baby boaatje (boa constrictor surinaamse redtail)gekocht op een beurs, was zo cute!!echt mini. was een man, Rambo heettie die
, mijn ex kocht even later een vrouwtje, ook baby dus toen hadden we een koppel. alleen na 2 jaar heeft mijn ex ze weggehaald toen hij bij me weg ging. (ander en lang verhaal
) die boa was toen bijna anderhalf/tot 2 meter. aan de ene kant vond ik dat niet zo erg, want ze werden ook steeds agressiever, en dat vrouwtje heeft mij diverse keren aangevallen (mijn been vastbijten, en wurgen, dat doet erg pijn, want die tanden hakken helemaal vast) en ze aten inmiddels ratten...levend. en dat is niet bepaald leuk om te kopen en dan .... kan ik je vertellen
verder had ik een anolis, en 2 woestijnleguaantjes (dipsosaurus). Mijn moeder heb ik toen een baardagaam gegeven die geteroriseerd werd op het werk, die was heel klein en mager, en heeft nu een enorm terrarium (kunnen wel 30 baardagamen in!) en is heel dik en groot. en ze hebben een terrarium met 2 groene leguanen van 2 meter, Bonny & Clyde...

mijn 2 boas toen ze nog klein waren in hun waterbak

Rambo aan het spelen in mijn leiding....

rambo in zijn Viper

ik met Blondie de albino tijgerpython, mijn adoptiekind (hier is echt nog een baby, foto van grotere slang kan ik ff niet vinden)
1 van de leguanen van mijn ouders