Ik heb sinds 3,5 mnd een 20 maanden oude kruising labrador( x herder wrsch) in huis, die 10 mnd in het asiel heeft gezeten.
We wisten van te voren dat het geen makkelijke hond is, aan de riem is hij agressief, als hij een hond of kat ziet als hij aangelijnd is dan draaithij compleet door, haren omhoog, grommen blaffen en bijten, maar in huis bleek het echt een schat te zijn, altijd bij je in de buurt willen zijn, lief en rustig enzo
We zijn naar een hondenschool gegaan die ook trainingen geeft aan probleem honden die niet in een groep mee kunnen doen, we gaan er 3x per week heen, nu al voor de 3e maand, en t leek echt de goede kant op te gaan.
we trainen dmv clicker training, goed gedrag aanclicken en belonen, slecht gedrag negeren, om op die manier een zelfverzekerde hond te krijgen die vol vertrouwen heeft in zn eigenaar, want dat ontbrak er bij Blake nogal, die deed erg druk en stoer uit onzekerheid en uit angst.
Maargoed, na 2 mnd trainen kon ik op de cursus tot een paar meter bij andere honden in de buurt komen, zonder dat Blake ging blaffen of zn haren omhoog deed, een super vooruitgang dus

tot er iemand zn hond uit de auto liet ontsnappen +/- 3 weken terug, en die hond dook op blake, ik had hem aangelijnd en was hem ff aan t uitlaten voor mn les begon, achter me waren een man_klein kindje, blake vind kinderen eng dus kan ik er niet bij in de buurt komen, zeke rniet als ie al opgefokt is door een andere hond, naast me stonden bomen&ayto's en die vrouw van de hond wist wat voor problemen blake heeft en ondanks dat ik het 3x zei haalde ze dr hond niet weg, nee eerst dr ajs pakken, de riem pakken etc
blake heeft niet gebeten maar sindsdien is het om te janken, ik kan er niets meer mee!
de 2 lessen daarna was blake dus alleen maar aan t blaffen en aan t trekken aan de riem, haren omhoog, zelfs complete salto's liet ie zien, net zoals bij les 1 dus

de 3e na zn aanvaring met die hond les kon ik alweer halverwege t veld komen zonder geblaf, tot er iemand naast t aparte veld waar ik was, zn hond ging uitlaten, ook al is dat verboden als daar een moeilijke hond apart aan t trainen is, en blake zag die hon en draait door, in de lucht bijten, grommen blaffen etc etc
en nu is hij binnen ook niet meer te houden, als ik alleen ben, of bjorn is aleen met hem, is hij stil en ligt braaf op de bank, zijn we samen thuis danis blake aan 1 stuk door aan het blaffen, door t huis rennen etc
gisteravond trok hij zich met t uitlaten los en dook op een andere hond, gelukkig ging dat goed, amar na 20 min. had ik hem opas gevanegn, be toen niet boos geworden want dan komt hij de keer erna zeker niet.
maargoed na 3,5 mnd geduldig zijn en lief zijn tegen hem zonder straffen, kon ik t vandaag niet meer hebben

vanmorgen laat ik hem uit, eerst ziet hij aan kat waardoor hij om me heen draait en wegspringt, ik ging bijna onderuit en heb schaafwonden op mn benen van de riem, paar minuten later draait hij door omat er in de verte een hond te zien is en hij sleept me mee over straat, al blaffend en grommend en gewoon wild om zich heen aan het bijten
toen thuis wilde ik zn mand in de garage zetten(daar is hij als we niet thuis zijn, heeft ie garage+tuin, zit hondenluik in garagedeur)
en hij wordt druk en wil zn deken uit de mand trekken ik zeg nee en steek mn wijsvinger op, dat gebaar kent hij, en hij bijt zo in mn hand

ik heb hem geschopt en af laten liggen en mn hand onder de kraan gehouden, daarna loop ik naar boven om een pleister te pakken, hij rent achter me aan de trap op, bijt in mn voet en trekt mn slipper van mn voet en loopt door naar boven waar hij me eng aan staat te kijken en begint te grommen, ik was nog de trap aan t oplopen en we waren dus op ooghoogte met elkaar, hij deed echt eng!! dus ik spring te laatste paar treden omhoog zodat ik ook op de gang sta boven, en ik stuur hem de trap af en smijt de slipper achter hem aan en heb flink lopen schelden&schreeuwen, half uit boosheid en half van schrik
hij lag beneden dus op de bank, staart tussen zn poten maar wel gvd op een schoen van mij te bijten, wat ie anders nooit doet...
heb die schoen boos afgepakt, heb ehm buiten gezet en ben weggegaan, moest nml de bus halen.
toen ik thuis kwam, bleef hij in de garage liggen, wilde niet naar me toe komen, nu is ie na 5x roepen eindelijk t huis in gekomen en ligt nu heel stil op de bank, sloopt de kussens niet, blaft niet, rent niet door t huis heen en weer, hij is dus braaf, maar wel op een manier die ik niet prettig vindt want hij lijkt zich totaal niet op zn gemak te voelen
voel me nu ontzettend schuldig, maar hij heeft me gewoon niet te bijten, ik heb hem gvd al 3,5 mnd lopen verdedigen tegen iedereen die me voor gek verklaarde dat ik hem in huis heb genomen, zelfs mn vriend die zich afvraagt of hij ooit normaal wordt heb ik overtuigd dat we gewoon vol moeten houden en dat blake ook nog moet wennen, 10 mnd asiel zijn ook niet goed natuurlijk, en hij na 3,5 mnd echt al zn ellende nog niet vergeten.
maar waarom hij in godsnaam begint te bijten

gisteravond met spelen werd hij ook al agressief tegen mn vader, nou is mn vader 2 lompe ridgebacks gewend, die ook erg grommerig zijn met spelen, maar blake probeerde mn vader ook te bijten, alleen hapte hij net mis.
alle rangorderegels die we hebben gekregen van de gedragstherapeute houden we ons aan(zij is bij ons thuis geweest) ook de dingen die we van de hondentrainster moeten doen, die doen we, wat kan ik nou nog meer doen om hem 'normaal' te krijgen, ik wordt echt zwaar gestoord van hem, vindt t echt erg dat ik dat moet zeggen, maar er is NIETS mee te beginnen, op straat hapt hij naar alles en iedereen die voorbij komt, en andere honden zijn helemaal een ramp!! in huis is hij steeds drukker aan t woren, zeker als bjorn en ik alle2 thuis zijn
bachbloesem druppels heeft hij ook al, hij heeft regelmaat in zn leventje, hij komt vaak genoeg buiten, ook los in t bos, hij gaat zwemmen, we trainen 3x per week en ik weet het gewoon niet meer!!!
t leek zo goed te gaan, maar sinds die aanvaring met die hond bij de training is er niets meer mee te beginnen, heb ik me dan toch vergist in hem en is hij idd 'onandelbaar' ????