Daar ging mijn hondje bijna.....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_happy

Daar ging mijn hondje bijna.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:49

Bok bok !

Onze hond, Caya, at vanaf woensdag avond helemaal niet meer, donderdag ook bijna niet en vrijdag ook niet. Er was dus iets niet goed.
Dus ik kom vrijdag middag uit school en wilde toch eigelijk wel even met der naar de dierenarts, dus me vader en ik met Caya naar de dierenarts.
Toen waren we aan de beurt.. hij voelde wel iets in der buik... Dus hij kijken wat het was... kwam er allemaal bloed uit Verward
Dus moest ze a- la- minute geopereerd worden.... Wij zouden om 5 uur gebeld worden of ze het zou halen... Om 5 over 5 ging de telefoon hoor... iedereen in spanning.. ze leefde nog ! Lachen Der milt was er uitgehaald, daar zat een tumor op, zo groot als een sinasappel en daardoor was de milt uitelkaar gesplatsht.... En hierdoor zat er op de een of andere manier allemaal bloed in der buikwand.
De dierenarts zou nog verder kijken of hij ergens anders nog uitzaaiingen zag en zou om 6 uur weer bellen...
Weer spanning... om 6 uur belde hij op en hij kon zo op het oog niks zien. Pfiewww... hij zou nu om 10 uur weer opbellen of ze die avond nog naar huis mocht of zaterdag pas. Nou ze mocht vrijdagovond nog naar huis.
Toen we aankwamen bij de dierenkliniek, liep ze alweer rond te snuffelen. De dierenarts zei dat als we iets later waren geweest, dat ze het niet had gehaald.... Ze had al 40% bloed verloren.......... *shock* Huilen
Snel mee naar huis genomen ...
Daar liep ze een beetje zenuwachtig heen en weer en zat ze af en toen, maar wilde niet liggen,want als ze ging liggen, lag ze op der buik en die deed natuurlijk hartstikke zeer, want ze had een jaap van hier tot tokyo... uiteindelijk hebben we haar op der zij gelegt zodat ze niet op der buik lag en kon ze wel liggen... ik heb de hele nacht bij haar 'geslapen'....
Zaterdags ging het wel met der.. ze had nog wel last van der buik natuurlijk en ze was erg duf...
Ze heeft ook speciaal voer gekregen. Ze is nu nog steeds duffig, maar wat ben ik blij zeg dat ze nog leeft !
Begin dit jaar overleed mijn moeder, vorige maand werd Billy verkocht.. en dan zou ik ook Caya nog moeten missen Huilen Huilen Huilen
Gelukkig leeft mijn meissie nog, maar we weten niet of het is uitgezaait en er wordt onderzocht of het goed of kwaad aardig is... Het is dus nog heel erg afwachten.. ze moet nu in ieder geval 6 -8 weken rustig aan doen... Het bloed wordt ook niet zo snel aangemaakt als bij mensen, dus dat moet ook eerst weer op peil komen....

Poeh poeh lang verhaal.. maar lucht wel op, om het hier even op te schrijven.
Ik heb ook nog een paar foto's van Caya, zodat jullie kunnen zien hoe ze der nu bij ligt.... *schrik niet*

| |
| |
| |
\ /
\ /
\ /
\ /

Afbeelding
Dit is op vrijdagavond, toen ze net was geopereerd. Ziet er wel netjes uit he.

Afbeelding
Dit is zaterdags

Afbeelding
Dit is zondags

Afbeelding
Dit is vandaag.

het is soms ook extra rood omdat ze er steeds aan wil krabben, dus we moeten daar steeds in de gaten houden.. want dat mag natuurlijk niet.
Maar het belangrijkste is dat ze weer beter wordt en snel weer opknapt !

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:54

Tip: trek haar een oud badpak aan, zo kan ze minder kwaad als ze wil krabben.
Wel geluk gehad hoor, ik hoop dat het goed blijft gaan!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:03

AM -> BB

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:09

Sterkte, ik hoop dat het goed afloopt met je hond. Wat wel eens wil helpen om de bloedwaardes weer op te vijzelen is een scheutje Roosvicee Ferro over het voer te doen. Dat heb ik met mijn beide Labs na de sterilisatie ook gedaan.

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:35

Heel erg bedankt voor de tips !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:29

Zooooo dan, flinke bloeduitstortingen ook zeg...
Beetje druivensuiker door haar water doen Knipoog is ook goed, en lekker wat boullion maken, daar worden ze ook weer sterker van na zo'n zware ingreep.
Dit is die van mij, vlak na een soortgelijke operatie, beetje donkere foto maar je kan het wel zien.
Afbeelding

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:08

ziet er mooi uit!! gelukkig waren jullie op tijd bij de dierenarts!!!
hoop dat ze zich snel beter voelt Lachen

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:49

Ze heeft er nu ook nog blaasontsteking bij!

M'n arme hondje... Huilen

Morgen weer naar de dierenarts voor controle...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:36

Aahggg arme Caay , en jeetje , wat ziet ze er uit zeg !

Geef haar maar een dikke knuf Ach gut