Onze zelf gemaakte kattenkrabpaal!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Onze zelf gemaakte kattenkrabpaal!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:46

Naar aanleiding van dit topic: [EA-TK] Voor goed tehuis gratis op te halen 2 rasechte ... krijgen we komende zaterdag dus 2 kittens. We hadden nog helemaal geen spullen, dus alles moest nog gekocht. In de dierenwinkel hebben we naar wat krabpalen gekeken en die waren óf asociaal duur, of van erg slechte kwaliteit. Daarom hebben we er zelf een ontworpen en gemaakt. Het was een flinke klus, maar dan heb je ook wat. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op mij Knipoog. Ik sta er even naast ter vergelijking van de hoogte. Ik ben 1.76m, dus hij is flink hoog.
Afbeelding

Als je goed kijkt zie je dat het bovenste plateau een opstaande rand heeft, zodat ze daar lekker in kunnen kruipen. De box onderin heeft 2 gaten. Een grote aan de voorkant en een kleinere aan de zijkant.
Laatst bijgewerkt door manzano op 22-11-04 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:50

stoer dingetje Cool
die hebben ze idd niet bij terberg Haha! nu nog maar een paar dagen wachten *LOL*

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 13:53

Wachten is moeilijk!!!!! Knipoog.
Bij Terberg hadden ze ook heel grote hoor. Die komen echt tot het plafond (kan je dan vastdraaien)....maar die zijn wel meer dan 100 euri Wow!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:53

wow mooi gemaakt hoor
wou dat ik het kon Tong uitsteken

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:13

Het was ook super veel werk. Ben blij met een heel handige vriend . Want om nou te zeggen dat ik handig ben Schijnheilig. Maar ik heb hard m'n best gedaan .

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:40

eigen huis in puin in arnhem *LOL*

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:18

OK dan! Wauwie gaaf hoor!! Daar zullen Felix en Blakie erg blij mee zijn Want bij ons moeten ze het slechts doen met rennen en springen over de banken, verwarmingen en mamma..... Schijnheilig
Ik zie jullie a.s. zaterdag wel

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:25

Wat ontzettend gaaf gemaakt zeg!! OK dan!

En die katjes zijn ZO ontzettend lief!!
Veel plezier met ze! Lachen

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:51

manzano schreef:
Wachten is moeilijk!!!!! Knipoog.
Bij Terberg hadden ze ook heel grote hoor. Die komen echt tot het plafond (kan je dan vastdraaien)....maar die zijn wel meer dan 100 euri Wow!

In Tiel ene voor 79,95 en komt het nog thuis brengen ook voor 5,50 euro meer Haha! , moet jij eens raden wat wij binnenkort bestellen hahaha en ja zo'n grote tot aan het plafond!
Maarre ziet er mooi uit.

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:48

Tja.....nu hebben we ons eigen ontwerp en van een goede kwaliteit. Vooral de stof bij die dingen in de winkel is zo slecht. Zit slecht vast enzo . Enne dit was toch nog een stuk goedkoper Haha!.

Verder heb ik niet het nodige research werk gedaan voor we begonnen hoor Schijnheilig Schijnheilig *LOL*

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:46

Ziet er erg gaaf uit zeg!! Nu nog eventjes wachten totdat hij in gebruik genomen kan worden Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:25

wowie!
dat is echt mooi geworden *LOL*
Daar zullen ze echt wel blij mee zijn!


kan steven ook zadelbokjes maken hihi!

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 10:34

Waterkippie schreef:
kan steven ook zadelbokjes maken hihi!


Ja dat wilde hij wel (had ik al gevraagd Knipoog). Maar dat zal pas ergens januari worden denk. Teken maar een leuk ontwerp (ik ken jouw tekenkunsten *LOL*).

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:45

He! Gaaf dat je twee katten krijgt. Mijn vriend wil ze ook zo graag (maar we hebben al een konijn binnen, vind het prima zo...)

Heel veel plezier met ze, en dat ze maar flink mogen genieten van je prachtige paal!

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:52

Nou nou heel erg leuk en goed gemaakt zeg!!! bijna niet van de echte te onderscheiden!!!!!!!
Superrrrrr

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:13

Leuk gedaan hoor, ik ben zeer benieuwd hoe je het precies gemaakt hebt.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:34

hoe je er bij staat met de boor Nagelbijten / Gniffelen


wel erg mooi gemaakt!
super gedaan!

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:34

Siempie schreef:
Leuk gedaan hoor, ik ben zeer benieuwd hoe je het precies gemaakt hebt.


Uhm nou voor de plateaus hebben we houten planken op de gewenste maat gezaagd. Van 6 andere planken hebben we die onderbox gemaakt en er 2 gaten ingeboord zodat ze erin kunnen.
Op de markt hebben we 2 grote lappen stof gekocht en alles 2-zijdig gestoffeerd (er is dus niks kaal). Voor het bovenste plateau wilden we zo'n opstaand randje, dat hebben we gedaan door op sponzen in stukken te knippen en die aan elkaar en op de plank te lijmen.
Verder hebben we 1 hele grote paal (ruim 2 meter) in de gewenste stukken gezaagd. Bij de bouwmarkt kan je heel dik sisaltouw kopen. Hier hebben we een meter of 75 van nodig gehad (:oo). Dat draai je heel strak om de paal (met wat lijm eronder en aan begin en einde een paar krammetjes).
De palen kan je met dikke schroeven vastzetten. Voor de plateaus waar zowel boven als onder een paal komt heb je iets speciaals nodig. Dat is een soort schroef met aan 2 kanten schroefdraad en in het midden een stukje niks. Die doe je dóór een gat in het plateau heen. Dan kan je aan beiden kanten de paal erop draaien.

Nou dat was het zo'n beetje.......... en daar ben je dan paar dagen mee bezig.

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:35

Sani schreef:
hoe je er bij staat met de boor Nagelbijten / Gniffelen


wel erg mooi gemaakt!
super gedaan!


Bloos Knipoog........vond mijn vriend leuk om een foto van te maken hihi. Zo vaak doe ik dat niet.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 02:31

manzano schreef:
Het was ook super veel werk. Ben blij met een heel handige vriend . Want om nou te zeggen dat ik handig ben Schijnheilig. Maar ik heb hard m'n best gedaan .


Vandaar dat je ook met de boor op de foto gaat Cool
Ziet er goed uit hoor Jacq! (en Steven).
Kom hem wel een keer in het echt bewonderen Schijnheilig

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 10:21

Ja moet je zeker doen!!! Op die foto was ie net af en heb ik inderdaad het laatste plateau er op geschroefd (boor is teven schroevendraaier Knipoog).

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:31

Ziet er goed uit Manzano!

Is leuk om zoiets te maken, ik heb er toen 1 speciaal voor kittens gemaakt (= klein). 't ding wordt nu nog actief gebruikt (ook door onze topzware kater Nagelbijten / Gniffelen ), zal wsn ook de reden zijn dat ie uit elkaar begint te vallen.

Mooi gemaakt! Veel plezier met je kittens!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:28

Super mooi gemaakt Lachen

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:05

Leuk! Wij hebben destijds voor onze katten ook zelf een krabpaal gemaakt. Gewoon van een stuk van een boom, touw er om gewikkeld en wat plankjes eraan. Wij hebben ook twee van die 'zakjes' van stof eraan hangen waar ze in kunnen liggen en daar maken ze optimaal gebruik van! En een stuk goedkoper dan bij de dierenspeciaalzaak!!

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 11:58

Wat leuk! Het ziet er echt een professionele krabpaal uit Tong uitsteken Mag ik vragen hoe je die stof op die planken vastgemaakt hebt, ook met lijm of met nietjes ofzo?

Ik heb een grotere krabpaal voor mijn kat gevraagd aan de kerstman Haha! Als de kerstman echter vindt dat die krabpalen te duur zijn voor wat ze zijn ga ik er misschien ook zelf een proberen te maken, je brengt me op ideeën!