Hond verzekerd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Hond verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:44

Hebben jullie je hond tegen ziektenkosten verzekerd?
Waar? Hoe bevalt het?

En ik neem aan dat ongevallen die door je hond gebeuren onder je WA vallen?

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:20

Onze hond is niet tegen ziektekosten verzekerd. Dat heeft dus veel geld gekost toen ze aangereden was toen ze puppy was.. Scheve mond De ongevallen (dus als je hond een ander persoon aanvalt/bijt) valt idd onder je WA.

Als je meer wilt weten kan je dat natuurlijk altijd vragen. Knipoog

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:46

Dier en Zorg polis. Bevalt ons supergoed (we hebben er namelijk nog geen gebruik van hoeven te maken). We hebben dit gedaan omdat zij buitenloopt (en de katten niet dus deze hebben we niet verzekerd) en als er wat gebeurt krijgen wij in iedergeval 75% terug. Zo jong mogelijk verzekeren, dan is het maandbedrag het laagste. En de hond mag dan niet al ziek zijn.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:39

Alle vier mijn honden zijn bij Dier en Zorg verzekerd.
Bevalt me werkelijk uitstekend. Ik krijg bij het toesturen van het formelier en dierenarts nota('s) zonder problemen binnen een bepaalde tijd mijn geld terug. 19% betaal je zelf, de rest wordt vergoedt.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:51

onze hond is niet verzekerd(voor zover ik weet)

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 20:57

Ylana schreef:
Alle vier mijn honden zijn bij Dier en Zorg verzekerd.
Bevalt me werkelijk uitstekend. Ik krijg bij het toesturen van het formelier en dierenarts nota('s) zonder problemen binnen een bepaalde tijd mijn geld terug. 19% betaal je zelf, de rest wordt vergoedt.

En mag je zelf je dierenarts kiezen en moet je van te voren met de verzekering overleggen bij een behandeling?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:40

Nee, op allebei je vragen.
Ik zit gewoon bij mijn eigen dierenarts, maar twee jaar geleden woonde ik nog in Den Haag en daar had ik een andere. Zolang je bij je ingevulde folmulier een nota van de DA doet met naam etc. maken ze (bij mij bekend) nergen problemen over.
Over de behandeling ook niet. Ik vind dat wanneer je echt een DA nodig heb, je geen tijd kan maken om met hun aan de telefoon te zitten om te vragen of ze het goed vinden.
Het is al menig keren voor gekomen dat wij 's nachts bij de DA zaten.
De volgende dag de formulier ingevult met de nota, opgestuurt en na ongeveer een week krijg ik standaard antwoord dat het X bedrag binnen enkele dagen op mijn rekening is bij geschreven.
Zoals ik al schreef ben ik erg tevreden!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:17

En wat zijn de uitsluitingen?? Ik neem aan dat niet alles vergoed word. En is het tot een bepaald bedrag???

Waarschijnlijk schiet het voor mij toch niet op, heb een hond uit het asiel en ze is al 5. Dan betaal je je waarschijnlijk scheel aan premie.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:39

Chita schreef:
En wat zijn de uitsluitingen?? Ik neem aan dat niet alles vergoed word. En is het tot een bepaald bedrag???

Waarschijnlijk schiet het voor mij toch niet op, heb een hond uit het asiel en ze is al 5. Dan betaal je je waarschijnlijk scheel aan premie.

De premie die je betaald is afhankelijk van het gewicht en volgens mij ook de leeftijd van je hond en of ze al eerder een aandoening heeft gehad wat gevolg kan hebben voor later.
Bijvoorbeeld:

Toen wij onze 8 weken oude Argentijnse dog pup gingen op halen bij de fokker liep ze met links achter mank. De fokker vertelde dat ze met haar achter pootje tussen het hekje had vast gezeten en dat het niet een aangeboren afwijking was. Bij thuis komst zijn we direct met haar na de DA gegaan en die bevestigde dat haar achter pootje wat gekneust was maar dat ze daar verder nooit geen hinder aan zou onder vinden.
Bij het aanmelden van haar moet je melden of je met je hond de DA had bezocht en waarom.
Ik heb op geschreven ja, vanwege een kneuzing aan het achter pootje.
Mijn aanmelding werd geaccepteerd maar voor 6 maanden was ik niet verzekerd mocht er iets anders mis zijn aan haar gestel.
Na die zes maanden was ze gewoon voledig verzekerd.

Het beste wat je kan doen is gewoon even naar Dier en Zorg bellen en een informatie folder/boekje aanvragen.
Daar staat alles heel precies en duidelijk ingeschreven.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:04

Dit is mijn offerte voor mijn Jack Russell:
Volgroeid gewicht: 3 kilogram

Dekkingen Maandpremie
---------------------------------------------------------------------------
Ongevallen, 1 jaar. 7.80 EUR
Ongevallen, 5 jaar. 6.65 EUR
Ziektekosten excl. voortplantingsorganen, 1 jaar. 11.20 EUR
Ziektekosten excl. voortplantingsorganen, 5 jaar. 10.05 EUR
Ziektekosten incl. voortplantingsorganen, 5 jaar. 11.50 EUR

De premies in dit overzicht zijn exclusief 7% assurantiebelasting en eventuele poliskosten.

Voordeel is dat de sterilisatie nog moet gebeuren, die kost plm. 200 euro en die krijg je voor de helft vergoed.
Mijn hond is 5 jaar.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:16

Ja, ach als ik het geweten had voor de sterilisatie.... Heb haar vorige week laten steriliseren. Helaas was de rekening nog een stukje hoger (350), maar ze hebben ook een stukje huid weggehaald voor onderzoek (kale plek). Haar hartslag was tijdens de operatie erg laag. We hebben vandaag de uitslag van de biopsie gehad en dat gaf nog geen 100 % duidelijkheid. Van de week moet er dus bloed geprikt worden. Aan het eind van de maand is mijn geld op, maar ach voor mijn hond doe ik alles.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:46

Bij dier en zorg, maar nou kregen we rekening terug, en dan blijkt dat je je hond eerst moet chippen, dus dat moeten we nog gaan doen...