Levershunt (duitse dog)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim82

Levershunt (duitse dog)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 20:38

Wij hebben een Duitse Dog pup van 18 weken.
We hebben al heel wat met Youp meegemaakt. Hij heeft een darminfectie gehad waar hij bijna aan onderdoor is gegaan. 2 dagen aan het infuus gelegen, speciaal voer, allerlei medicijnen,enz.
Dit is nu een week of 4 geleden. Wij dachten dat hij er mooi weer boven kwam.
Tot afgelopen week. Hij ging weer achteruit. Erg sloom, weinig eten.
Het was ons al opgevallen dat hij heel veel dorst had. Ook kan hij moeilijk zijn plas ophouden. Hij begint ook echt mager te worden.
Vanochtend kreeg ik op eens een raar voorgevoel dat er iets niet klopte met Youp. Mijn vriend was hier nog niet van overtuigd. Maar ik moest en zou met hem naar de DA. Gelukkig had onze eigen DA weekenddienst.

Mijn gevoel bleek te kloppen. Alle symptomen wijzen op een levershunt. Dit betekend dat hij zichzelf vergiftigd. Dit is een aangeboren afwijking.

Maandag krijgen we de definitieve uitslag. Dan moeten we naar een kliniek vlakbij Steenwijk. Daar gaan ze kijken of de shunt in of buiten de lever zit. Zit hij er buiten, dan wordt hij zo snel mogelijk geopereerd. Zit hij er in, dan is het einde verhaal voor onze eerste pup.

Ik ben er echt helemaal kapot van, kan de hele dag wel janken. Het is een echte scheet met heel veel humor. Ondanks alles.

Hopen jullie met me mee dat er nog iets voor ons schatje gedaan kan worden?
Laatst bijgewerkt door Kim82 op 20-11-04 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:40

Ik duim voor jou en je hond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:58

succes ..ik heb zelf ook een deense dog en sjah wij hebben gelukkig geen problemen ermee gehad..maar het is belangrijk dat je je pup bij un goede fokker haalt maar dan nog zitten er risicos aan jammer dat je al zoveel problemen met hem heb en ik hoop dat hij geopereerd kan worden en dat hij daar na geen "kinder ziektes "meer krijgt STERKTE

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 23:12

Hij komt bij een hele goede fokker vandaan. Via de doggenclub. Dit is een aangeboren afwijking die tot de 10e week niet aan te tonen is.
De fokker kon dit niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 06:15

ok heel veel succes

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 06:40

veel sterkte, maar moet er toch iets bij opmerken.... er word idd bij de duiste dog niet standaard getest op levershunt, maar het is zeker wel voor de 10e week vast te stellen, bij een aantal rassen is het een onderzoek wat met een week of 7/8 uitgevoerd word.....

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 10:53

Ja klopt, het is wel vast te stellen maar het kan gewoon heel goed dat de fokker dit niet heeft opgemerkt. Er wordt idd niet standaard getest omdat het bij dit ras bijna niet voorkomt. Bij de Ierse setter en Cairn terrier komt dit heel veel voor en die worden dan ook standaard getest.
Ik neem het de fokker dus niet kwalijk.

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:56

Helaas hebben we nog geen uitslag. We kunnen morgen pas met hem naar de DA voor bloedonderzoek. Hij moet namelijk nuchter zijn.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:16

Sterkte, ik duim voor jullie!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 05:16

kim20 schreef:
Ja klopt, het is wel vast te stellen maar het kan gewoon heel goed dat de fokker dit niet heeft opgemerkt. Er wordt idd niet standaard getest omdat het bij dit ras bijna niet voorkomt. Bij de Ierse setter en Cairn terrier komt dit heel veel voor en die worden dan ook standaard getest.
Ik neem het de fokker dus niet kwalijk.

tuurlijk dat snap ik.... soms openbaart het zich ook later...daarom idd bij een aantal andere rassen wel een standaart test... ik hoop dat het mee valt voor jullie, sterkte...

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 08:52

Het is gelukkig geen shunt!
Wat het wel is weten we niet. We gaan zondag naar de fokker en dinsdag naar Wageningen.