Ships... konijnen *zucht*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ships... konijnen *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:15

Pfffffff wat een elende zeg 2 konijnen houden Tong uitsteken vooral als je een man en een vrouw hebt.. (dacht 2 mannen te hebben maar had dus ineens 10 konijnen ipv 2 ) Nu had ik het hok in 2en gedaan.. vond t zelf toch best goed gelukt Schijnheilig .. ben in veel dingen handig maar timmeren kan ik dus beter aan mijn vriend overlaten bleek gisteren... Rolleyes Meneer konijn is op misterieuze wijze bij mevrouw konijn ingetrokken verwacht dus over een maand waarscheinlijk weer een nestje konijnen... en er zijn er al zo veel zonder baasje Ach gut Vind t echt leuk hoor die babykonijntjes en heb ook voor allemaal met gemak een baasje gevonden maar t was niet de bedoeling dat er weer een nest zou komen... ga toch mijn vriend maar even het hok goed laten maken want zo schiet het niet op natuurlijk Schijnheilig

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:51

hahahahahaha grappig.............. Haha!

maar die baby konijntjes zijn wel echt om te zoenen Kusje

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:08

haha waarom castreer je het mannetje niet
dan kunnen ze iig bij elkaar zitten OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:01

LadyFilou schreef:
haha waarom castreer je het mannetje niet
dan kunnen ze iig bij elkaar zitten OK dan!

t mannetje is 'al' 2 jaar oud en vind t een beetje riscant.. en eigenlijk ook een beetje zonde van mijn geld. Bloos Ze zitten naast elkaar en kunnen door het gaas heen knuffelen en elkaar zien en ruiken dus vond dat ook wel een oplossing. Helaas heb ik te weinig klussen met kijkers gekeken Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:05

Je moet ook eigen huis en tuin kijken Schijnheilig Haha ik ben zelf ook niet handig dus het zou een actie van mij kunnen zijn Haha!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:26

Debo schreef:
t mannetje is 'al' 2 jaar oud en vind t een beetje riscant.. en eigenlijk ook een beetje zonde van mijn geld. Bloos Ze zitten naast elkaar en kunnen door het gaas heen knuffelen en elkaar zien en ruiken dus vond dat ook wel een oplossing. Helaas heb ik te weinig klussen met kijkers gekeken Tong uitsteken

Dat doet er niet toe hoor. Als het beest fgezond is, kan dat best. Mijn konijn van 7 laat ik binnenkort ook castrreren. Ik heb alle dierenartsen hier in de buurt gebeld, en ze waren allemaal van mening dat het niet meer risico was dan met een jonger konijn, mits hij in goede conditie is (En dat is hij, loopt bijna elke dag buiten, vrolijk, speels, enz)

Het is idd behoorlijk duur, ik laat het nu voor 20 euro doen (De goedkoopste), maar er waren zelf dierenartsen die er 60 euro voor vroegen Bloos!

En dat op mysterieuze wijze bij elkaar komen, daar heb ik ook ervaring mee. Paps dacht dat kippengaas wel sterk genoeg was (van dat 6 kantige gaas).
Ik vind jonge konijnen wel leuk, had het zelfs voorgesteld, maar nee, vader wou geen jonkies. Oke... De volgende ochtend zaten ze bij elkaar. Hebben het gewoon doorgebeten. Toen werd ik natuurlijk verdacht, omdat ik het die avond ervoor gevraagd had, maar ik had er werkelijk niks mee te maken.

Is daarna nog een keer gebeurd, zelfde manier( 100 keer gezegd dat het niet sterk genoeg was) en toen haddedn we dus jonge konijntjes op de 2e kerstdag Lovers

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:19

Hebben wij ook gehad, papalief leuk hok in 2en gedeeld. Was hij een stukje (7 cm. ofzo) vergeten aan de bovenkant.
4 weken later lagen er in ene een zooi ukkies in dat hok Lovers

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:23

Castratie is best duur, heb mijn dwerg hangoor ook laten helpen maar kostte wel 35 euro ofzo. Maar hij is er wel blij mee, want ik kan lekker met zijn vrouwtje knuffelen.

Maar wat voor konijnen zijn het?

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:58

Debo schreef:

maar gaas gaat ook een keer stuk en dan zittne ze weer bij elkaar Knipoog
als het mannetje goed gezond is kan hij heus wel gecastreerd worden, en wat heb je liever, iedere keer (of wanneer het mannetje door de wand heen gaat) jongen, waardoor het vrouwtje ook alleen maar 'slechter' wordt of hooguit 30 euro betalen voor een castratie waardoor het mannetje (na ong. een maand) bij het vrouwtje kan en daar zijn leven mee kan slijten.
denk ook eens aan de konijnen zelf Knipoog

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 11:42

ik heb mijn zwerf konijn ook laten castreren van het zomer wist zijn leeftijd niet was waarschijnelijk een jaartje of 4 volgens de dierenarts en die heeft het met vlag en wimpel doorstaan ...

ik vind het eigenlijk een beetje raar als jij een paard hebt die wat moet dan zou je het wel willen betalen je hebt gekozen voor twee konijnen dus moet je ook ervoor kiezen om hem te laten castreren wel zo eerlijk tegenover je rammetje want als die naast een vrouwtje zit gieren de hormonen door zijn lijf....
En trouwens over het algemeen gaan twee mannetjes samen ook niet goed wat had je dan gedaan ?! ze het maar uit laten zoeken tot de dood erop volgt ?!
Sorry dat ik een beetje fel ben hoor...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:42

Een castrratie heeft denk ik idd wel meer voordelen hoor. Gezelliger voor het konijn, dus een socialer leven, geen kans op jongen, enz

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:13

Met 2 jaar kan je konijn nog makkelijk gecastreerd worden. Mij heeft het 33 euro gekost, zoveel is het dus niet.
Nu heeft het dier helemaal geen leven, die zit daar met al die hormonen naast een vrouwtjeskonijn waar die niets mee mag.
Kun je hem maar beter ver weg zetten van het vrouwtje, dan is hij beter af.
En jonge konijnen lijken zo leuk maar de meeste eindigen als slangenvoer, dus zo grappig is het niet.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:10

Maar slangen moeten ook wat eten.
Dan kunnen ze beter als slangenvoer eindigen dan dat ze ergens in het bos worden losgelaten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:13

Nog beter lijkt het me om te voorkomen dat je konijn geen jongen krijgt

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:13

Mijne is ook op 2 jarige leeftijd gecastereerd en ligt nu elke avond lekker tegen zijn vrouwtje te slapen Lovers Ik zou hem echt laten castereren dat is harstikke leuk voor die beestjes!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 01:04

haha! wat grappig!
heb ik ook gehad.. toen ik een konijn kreeg wou mn broertje er ook 1.
leuk samen in n hok. T waren tenslotte toch 2 mannetjes (was ons verteld)
tot we ineens een nest hadden Haha! haha
maar ons is t gelukkig maar 1 keer gebeurd..
ze zijn wel schattig he, die kleintjes? Tong uitsteken

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:00

Sja, die van mij is sowieso een stuk happier geworden na zijn castratie. Hij heeft nu veel minder territoriumdrang, en is veel gezelliger!
Hij was anderhalf en het heeft met ook ongeveer 35 euro gekost.

Trouwens, een stukje gaas hoeft geen barriere te zijn voor konijnenhormonen! Bij het konijnenasiel heeft een rammetje het door de kooi heen voor elkaar gekregen een aantal (!) nestjes te veroorzaken! Haha!
Dus kijk maar uit!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:48

Hahaha grappig. Baby konijntjes zijn wel heeel schattig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:19

heb t 'probleem' gevonden, in het binnehok zit een houten tussenschot... daar hebben ze een gat uit gegeten Tong uitsteken

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:33

Wij hebben ons mannetje ook laten castreren, zo zijn alle problemen opgelost en kunnen ze toch gezellig bij elkaar. Hij is ook zo wild nie meer. Wij hebben vroeger 12 kleintjes gehad, best schattig, tot de dag dat ze wegmoeten. Dan had ik er genoeg van. Lachen