Hondenshampoo echt nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Hondenshampoo echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:38

Ik heb net 'n hond uit het asiel gehaald. Echt, net 5 minuten, en hij stinkt nog zo lekker naar asiel. Ik ben wel wat gewend hoor, qua stank, maar dit is echt vies. Ik wil hem dus wassen, maar de dierenwinkel is al dicht. En nu heb ik geen hondenshampoo in huis en kan ik hem niet wassen.
Dus nu is m'n vraag: kan het kwaad om hem met mensenshampoo te wassen voor deze ene keer? Zodat ie dan weer 'n stuk frisser en fruitiger ruikt

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:50

die van mij was ik ook met gewone shampoo. de ene keer wel hondenshampoo en de andere keer zwitsalshampoo of gewoon een milde shampoo. en ze hebben er niks van geleden dus naar mijn idee kan het dus wel. Haha! veel plezier met het wassen van je hond is meteen een leuke binnekomer voor hem/haar Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:59

nee hoor, kan voor een keertje echt geen kwaad. Paardenshampoo kan zelfs ook Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:04

Wel uitkijken voor z'n oogjes. Wow!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:37

Nee, voor een keertje kan geen kwaad. Misschien heb je babyshampoo? Dat zal ik dan kiezen.

Veel succes met je nieuwe hond, leuk zeg!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:29

Voor 1 keer is niet zo erg het liefst wel met baby-shampoo of een andere zachte shampoo. Ik raad je wel aan om in het vervolg wel met hondenshampoo te wassen, maar dat was je al van plan zo te zien. Heb een tijdje in een trimsalon stage gelopen. Je merkt dat de vacht er een stuk beter op wordt met goede hondenshampoo de ph van de honden huid is overigens ook anders dan die van mensen.
maargoed dit wist je waarschijnlijk al. Heel veel plezier met je nieuwe hond!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 21:54

Ik heb hem met andrelon milde shampoo gewassen. Hij vond het niet echt leuk, maar dat lag meer aan het wassen dan aan de shampoo denk ik. Z'n koppie heb ik maar even lekker droog gelaten.
Nu ruikt ie heerlijk fris en fruitig Knipoog
Behalve z'n bek dan, hij heeft behoorlijk wat tandsteen, binnenkort mag ie dus naar de hondentandarts Knipoog .

Morgen is het eerste wat ik ga doen naar de dierenwinkel, shampoo halen, balletje, voer, voerbakjes, matje en 'n borstel.
Echt erg was dat, ik wist niet dat de winkel om 1 uur dicht ging op woensdag, dus ik had gepland om als ik terug kwam met een hond, om dan alles te gaan kopen (anders had ik het allemaal voor niks gekocht). Maar dat plannetje viel dus in het water.
Nu heeft ie dus voer van de andere hond gehad en moet ie het even met 2 schaaltjes ipv voerbakjes doen. Achja, moet kunnen voor 1 dagje toch Knipoog

Hij heeft ook al besloten waar hij wil slapen: niet in z'n mand, nee, op mijn bed. Dat moeten we nog even uitvechten, of ik in de mand slaap, of hij Tong uitsteken

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:28

Hee leef jij ook nog Haha! (volgens mij weet je niet eens meer wie ik ben Haha! )

Maar vertel eens, wat voor hondje heb je uit het asiel gehaald want daar zijn we wel nieuwsgierig naar natuurlijk Haha! Tong uitsteken

Die shampoo's hebben te maken met de zuurgraad van de huid en de mensenhuid is zuurder dan die van honden ofzoooiets in die trant Haha!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:54

Ik heb vanmiddag de foto's gezien, Paul was hier Knipoog
Wat een leukerd zeg!!

Hij heeft het wel getroffen met jouw nu al op bed mogen. Tong uitsteken

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 10:27

He claudia, ja tuurlijk weet ik nog wie je bent, met je hele beestenstapel Knipoog

Ja het spook heeft echt heerlijk geslapen vannacht volgens mij. Op een gegeven moment had hij alle deken ingepikt. Toen heb ik hem resoluut uit bed gekieperd. Niet dat dat zo heel veel zin had, want 'n kwartier later lag ie er al weer Haha! . Nouja, ik heb geen kruikje meer nodig op mijn koude zolderkamertje.

Ik heb net geprobeerd 'n foto te uploaden, maar bokt pikte het niet echt, dus ik ga zo nog 'n poging doen.

Poging gelukt! Hier het topic met foto's [BB] Ik heb ook 'n hondje!!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:11

marquez1 schreef:
Voor 1 keer is niet zo erg het liefst wel met baby-shampoo of een andere zachte shampoo. Ik raad je wel aan om in het vervolg wel met hondenshampoo te wassen, maar dat was je al van plan zo te zien. Heb een tijdje in een trimsalon stage gelopen. Je merkt dat de vacht er een stuk beter op wordt met goede hondenshampoo de ph van de honden huid is overigens ook anders dan die van mensen.
maargoed dit wist je waarschijnlijk al. Heel veel plezier met je nieuwe hond!

jep, niks aan toe te voegen Lachen