LASTIG konijn .... HELP!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rockyfreak

LASTIG konijn .... HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:01

Hey, heb 2 konijntjes ...
1van 5jaar en die is echt super lief , alleen is ze wat misvormd

maar men 2de konijn..Flodder ,
een mannetje is nog maar 4maand oud En hij is echt lastig
ik kende hem al van zen geboorte
want die komt uit het nestje van men vriendin.... en toen kon je echt alles doen met Flodder hem op een hoop bieten zetten ... OP Skippy (men vriendin hare pony) je kon hem op de wei zetten en dee nix . Echt super lief... Maar nu
Hij wil elke keer uit zen kot en dan neem ik hem eruit, en zet hem dan in de garage dat hij daar wat kan rondlopen. Maar als je hem probeert te pakken dan Krabt en bijt hij je , Tot je helemaal bloed... Mijn handen hebben zo al eens opengelegen...
dus heb nu schrik om em uit zen kot te nemen... En elke keer als ik men ander konijn buiten in het gras zet , wil hij er ook rondlopen... Dus heb hem eens in mijn ren gezet ... Maar hij ontnsapt elke keer... en als hij onder de bomen ga Benk hem kwijt
wat moet ik nu doen .... heb eigenlijk 'schrik' van hem.... Bloos
Kot uit kuisen is ook een ramp...
Verward
Maar toch zie ik hem graag Bloos
Maar Vind het echt niet leuk ... Boos!
Greeetzz

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:48

tja.. mannetjes konijnen kunnen ontzettend lastig zijn. zelf heb ik altijd mannetjes konijnen gehad, en eigenlijk heb ik er nooit zo'n last mee gehad. maar mijn konijn die ik nu heb is bijna 5 jaar en die was vroeger ook altijd heel erg wild. vaak komt dat omdat ze in hun pubertijd zitten. die van mij maakte altijd ontzettend veel lawaai snachts (hij staat namelijk binnen), en hij wilde ook nooit opgepakt worden, en dan werd ie ook altijd wild. Gelukkig heeft ie mij nooit gebeten, maar bij andere doet hij dat wel eens. De DA heeft tegen mij gezegd dat ik em beter kan castereren, zodat ie dan rustiger word. Maar ik wil dat niet, omdat ik het opzich ook wel heel leuk vind dat ie zo wild was, en altijd van die rare sprongen maakt! Haha!

Maar in jou situatie zou ik het toch eens met je DA bespreken, of het daaraan kan liggen, en misschien dat bij hem castereren juist veel beter is, zodat ie zelf ook wat rustiger word.

Die van mij is ondertussen zelf al wat minder wild geworden, gewoon doordat ie ook alweer wat ouder word. Bloos Tong uitsteken

succes in ieder geval! en je moet zorgen dat je niet te bang van em word, want dan word het alleen maar moeilijker om te proberen met em om te gaan! OK dan!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:34

Dat deed mijn (jonge) mannetjes konijn eerst ook. Komt vast doordat ze dan nog jong zijn. Ik pakte heb altijd gewoon vast en dan heel stevig zodat ie geen kant op kon(en ik geloof ook bijna geen lucht meer kreeg soms Bloos ) Was wel gemeen van mij Schijnheilig
Als ik hem echt niet normaal kon pakken pakte we een schepnet of een kleed en gooie dat onverwachts op hem...ook erg gemeen van mij Schijnheilig

Nu die van mij ouder is doet hij niets meer...
Als je konijnen vast pakt en je bedekt hun oogjes zijn ze vaak ook rustiger, maar ik weet niet of dat ook bij die van jou werkt...

Succes ermee..!!

Skippyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:55

tja dikkie zo is flodder nu eenmaal maar ik denk da ta beter ga gaan binne een paar maand

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:52

Inez: Geen msntaal
Maxime ik denk dat het ook wel beter gaat gaan binnen een paar maanden
Anders balletjes eraf Tong uitsteken
Maar niet voor hij mijn konijn heeft gedekt Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:36

ik vind mannetjes konijnen juist liever, en als hij krabt en bijt krijgen ze van mij een tik, ze moeten echt leren dat ze dat niet mogen doen.
verder zo veel mogelijk oppakken. daar worden ze makkelijk van

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:57

die van mij is nooit zo geweest.
ja ok, hij heeft mij 1x proberen aan te vallen, maar toen heb ik hem bij z'n nekvel gepakt en een tik op z'n kont gegeven. daarna heeft ie niks meer gedaan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:35

Misschien is ie chagrijnig geworden door de plotselinge veranderingen.

Of misschien te lang bij de moeder geweest? Ik had eens een jong die dus zo'n 3 weken langer bij de moeder heeft gezeten dan de rest van het nest. Ik had er nooit problemen mee, maar toen ie naar een kennis van ons ging, is het een monster geworden.

Misschien casteren?
Of misschien, als je daar ruimte ed voor hebt, gewoon eens een tijdje los laten lopen, zodat ie z'n gang kan gaan.

Ik heb nooit geweten hoe ik dat met dat konijn op heb moeten lossen. Bij mij liep ie veel los, daar zat ie constant in een hokje, misschien is dat t m?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:40

inderdaad goed aanpakken, mijn opa heeft een keer wat anders meegemaakt met een mannelijk konijn.... konijn beet en liet niet meer los..... tja wat doe je in dat geval?

Laat het niet zover komen en haal die ballen eraf!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:01

zon probleem heb ik nooit gehad met mn mannetje.... ik zou het eerder met mn vrouwtje kunne krijgen... mijn mannetje was super lief Lachen

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 22:25

maar men pa wilt het geld er niet aangeven om hem te castreren....
en ja Shanna als ik hem toch mag laten castreren zal je Pixie er nu ofzo al bij moeten zetten

en Rondlopen helpt niet veel , want als je hem pakt bijt hij echt , en als je met nekvel opneemt , dan blijft ie schudde tot zen nagel in je vel zit ...
echt ampetant BEEST
en ja, Ik weet wat flodder wil, en dat is GRAS... Maar als je hem op gras zet gaat ie lope ,
en zoals marleenvd_88 zei een doek over gooien , Jah doe ik ... maar je kan het toch niet altijd doen?? hij moet het toch afleren?

en wat denken jullie??? Flodder heeft 5seconden ofzo op Fifi (vrouwtje) Gezeten ... Denken Jullie dat Fifi VOL is ???
want ik weet het niet hoor ... Fifi is zo oud, Heeft nog nooit nestje gehad,Flodder heeft er niet lang opgezeten Maar ze Is wel Dik en ze heeft 3weken Geleden een beetje haar uitgetrokken... Maar nu doet ze het nietmeer
????? Verward

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 01:40

als je m in z'n nekvel pakt, moet je hem bij zn kont ook goed vasthouden, dan kan hij ook niet blijven schudden, behalve trappen naar de kant waar jij de handen niet hebt Knipoog

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 11:37

je houd wel in je achter hoofd dat een konijn (ook een tam konijn) altijd een prooi dier zal zijn en dat jij een jager bent in zijn ogen?!
niet alle konijnen vinden het leuk om opgepakt te worden en dat moet je ook respecteren ... omdat jou ene konijn het wel wil en de andere niet betekend niet meteen dat het verplicht is ...
heb je misschien al eens geprobeerd om hem dan niet in zo`n groot stuk los te laten lopen maar een een stukje afzetten dan kun je hem zijn hok weer in drijven als je vind dat hij er weer in moet ...
En als een konijn losloopt heeft hij het liefste zijn hok (=veilig) zo dicht mogelijk bij zich zodat hij in geval van gevaar (= in dit geval jij) zo snel mogelijk weer zijn hok in kan gaan om te gaan schuilen...

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:43

ik denk dat hij gewoon nu in de puberteit is en geslachtsrijp is. Dan heeft ie op dit moment een beetje een dominantie probleem.

Castreren is misschien een optie?

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:45

Jah ... Heb er zaterdag echt HEEEL de dag mee bezig geweest ... En hij was Super lief tegen me ... Hij kroop zelf altijd op men schoot Knipoog
Maar tegen men pa en stiefma niet ...
en nu moet ik hem wegdoen Boos! Maar nu wil ik het niet..
En als hij echt wegmoet , zal hij naar Inez (waar hij van komt (op bokt Skippyfreak)) Maar Inez krijgt hem niet ... Dus mag hem houden tot ze hem misschien wel mag...
En in de Tuin liep er een hangoor konijn KAN DAT ?????
btw... Als ik het ooit kan vangen en het is een vrouwtje,mag ik er mee kweken samen met Flodder:p
ahja ...
Flodder is 5maand oud , Hollander
Fifi is 5jaar oud , Albino + Hymalaya Konijn
Bedankt nog voor jullie Reacties hé Knipoog

paardjuhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:31

2 mannetjes konijnen?
dat gaat nooit goed.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:22

Mijn mannetje was ook zo op die leeftijd. Heeft ongeveer geduurd tot hij 1 was. Daarna kreeg hij andere territoriale trekjes. Toen hij mij 1x heeft proberen aan te vallen heb ik hem laten castreren. Sindsdien is hij veel leuker!

Maar oppakken vind hij ook niks. het kan wel als het moet, maar ik doe het liever niet, want hij vind het verschrikkelijk. Konijnen zijn ook geen knuffeldieren. Ze lijken wel knuffelig, maar ze zijn er niet voor gemaakt om op te pakken!!

Ik heb hem thuis in de huiskamer rondlopen en vroeger hadden we ook hele jachten om hem weer in zijn kooi te krijgen. Inmiddels weet hij dat hij wat lekkers krijgt als hij zijn kooi ingaat als ik het vraag, en nu holt hij als een gek dolenthousiast zijn kooi in als het moet...

Hij is trouwens ook een stuk onhandelbaarder als hij een tijdje zijn kooi nauwelijks uit kan, omdat we dan niet thuis zijn. Misschien moet je hem meer beweging geven?
Volgens mij wil hij gewoon meer aandacht, aangezien hij zaterdag wel heel lief was, en je de hele dag met hem bezig was...

Succes!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:13

Rockyfreak schreef:
Jah ... Heb er zaterdag echt HEEEL de dag mee bezig geweest ... En hij was Super lief tegen me ... Hij kroop zelf altijd op men schoot Knipoog
Maar tegen men pa en stiefma niet ...
en nu moet ik hem wegdoen Boos! Maar nu wil ik het niet..
En als hij echt wegmoet , zal hij naar Inez (waar hij van komt (op bokt Skippyfreak)) Maar Inez krijgt hem niet ... Dus mag hem houden tot ze hem misschien wel mag...
En in de Tuin liep er een hangoor konijn KAN DAT ?????
btw... Als ik het ooit kan vangen en het is een vrouwtje,mag ik er mee kweken samen met Flodder:p
ahja ...
Flodder is 5maand oud , Hollander
Fifi is 5jaar oud , Albino + Hymalaya Konijn
Bedankt nog voor jullie Reacties hé Knipoog

weet je wel hoe veel konijnen er al over zijn?!
die geen baasje kunnen vinden
en dan ga jij omdat je het leuk vind er mee "kweken"
sorry maar dat vind ik dus echt niet normaal
kijk eens op sites als http://www.bunnybin.nl
hoeveel konijntjes daar zitten te wachten op een nieuw baasje ...
hier kan ik me boos over maken echt waar...
Je mag een konijn niet houden omdat hij niet "lief en knuffelig" is maar je mag wel mee helpen aan het konijnen overschot dat er al is ?!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:50

Euhm,is het dan soms erg dat ik mijn konijn WEL wil laten dekken?
Ik heb een speciaal ras,komt niet vaal voor en ik zou er eigenlijk wel nog zo'n paar willen Verward
MAG het dan soms niet of wat?

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 21:23

JAh Srry Hoor Ik Doe toch met hem wat ik wil ? Het is niet eens Mishandeling ... Ik verzorg men konijnen ... EN BTW als ik kweek gaan de kleintjes Naar VRIENDINNEN
NIET naar mishandelaars

En Fifi Is een vrouwtje

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 21:27

E BENGEL Knipoog

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:34

Je kunt best met konijnen fokken maar doe het dan wel op een VERANTWOORDE manier en niet zomaar. Kun je natuurlijk een hele discussie gaan voeren wat wel en niet verantwoord is, maar fokken om een zeldzaam ras in stand te houden vind ik meer zin hebben dan zomaar om leuke kleine babykonijntjes te krijgen, die kun je beter uit n asiel halen, ze zijn maar heel even klein! En als ik jou was zou ik m idd laten castreren, worden ze liever van, maar geen enkel konijn vindt oppakken leuk en t ligt er ook aan hoe je ze oppakt. T zijn geen knuffels die in een kooi horen, stel je voor een reus wilde jou zomaar oppakken en knuffelen. Straffen heeft bij zo'n konijn echt geen zin hoor, snapt ie niks van en wordt ie of nog aggressiever of bang...

Rockyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 22:19

Flodder is Tegen mij al veel liever geworden Knipoog En ik laat hem niet castreren ... want Veel willen een Nestje van hem...
weet Ook heel zen stamboom....

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:24

Wij hebben ook zo'n konijn gehad, maar je moet zijn vertrouwen gewoon winnen, volgens mij heeft hij geen vertrouwen ofzo.
Maar als hij zo blijft doen gewoon castreren, daar worden ze rustiger van, en als iemand een nestje ervan wilt, tja pech gehad? Want ik denk dat veiligheid voor gaat Clown
Toch? Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:37

paardjuh schreef:
2 mannetjes konijnen?
dat gaat nooit goed.

En waarom niet ? Ik heb hier vaak 2 of meerdere rammen bijelkaar gehad... erg gezellige groep, soms wel wat dominantiestrijdjes, maar dat heb je in meerdere grote groepen wel. Geen echte gevechten en een zeer sociale groep