Wie werkt er in de dierenbranche?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Wie werkt er in de dierenbranche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 20:10

En zo ja, wat doe je?

Ik werk nu zo'n 4 maanden in een Huisdierenpension. Ben daar de verzorgster van de honden (meestal alleen of met wat stagaires en in drukke tijden met 2e) en smiddags ben ik veel met de (prive) paarden bezig.

Als vooropleiding heb ik MBO dierenverzorging gedaan. 3 jarig (ik deed de 4 jarige maar ben gestopt omdat ik een baan aangeboden kreeg).

Lijkt me geweldig om dit over te nemen, zodra de eigenaar ermee ophoudt. Volgensmij vond hij dat ook wel oke Schijnheilig We houden hoop, hihi!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:41

ik doe (vrijwillgers) werk. ik geef honden cursussen. wil later over een tijdje een eigen honden school opzetten met van alles extra! dus word mn echte werk

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:45

Ik heb een eigen hondenuitlaatservice. Geweldig! Ik hoop dit nog heeel lang te mogen doen.

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:59

ik werk in een dierenspeciaalzaak erg leuk werk!!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:56

pubelia schreef:
ik doe (vrijwillgers) werk. ik geef honden cursussen. wil later over een tijdje een eigen honden school opzetten met van alles extra! dus word mn echte werk

Dat lijkt me ook super, honden trainingen geven *LOL*

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:18

Draverlove schreef:
Dat lijkt me ook super, honden trainingen geven *LOL*

is het ook, ik heb net een opleiding er voor gedaan waar ik op 4 december examen voor heb. en we zijn van plan om over een jaar of 3/4 naar duitsland te verhuizen en dan met een stuk wei, voor onze pony en voor cursussen te geven. maar als je dat leuk vind ga eens in de buurt vragen of je daar vrijwillig mag mee lopen. want het is heel veel gedrag kennis en zo voordat je echt aan de slag kan!

succes

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:20

pubelia schreef:
is het ook, ik heb net een opleiding er voor gedaan waar ik op 4 december examen voor heb. en we zijn van plan om over een jaar of 3/4 naar duitsland te verhuizen en dan met een stuk wei, voor onze pony en voor cursussen te geven. maar als je dat leuk vind ga eens in de buurt vragen of je daar vrijwillig mag mee lopen. want het is heel veel gedrag kennis en zo voordat je echt aan de slag kan!

succes

Ik heb nu ook les met mijn hond op een honden school. Maar moet je daar niet een hele opleiding voor volgen?

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:27

Ik werk bij/met en voor met Martin Gaus.
Ben met hem in contact gekomen omdat ik voor mijn opleiding (Dierverzorging Barneveld) een A.P.K (Asiel/Pension/Kennel) stage moest lopen en dat bij een dierenhotel/asiel van hem heb gedaan.
Na mijn stage (bij eindbeoordeling waar leraar van school bij was) hebben ze mij daar een contract aangeboden om op zaterdag en de vakantie's in het dierenpension te blijven werken.
Dit heb ik 1,5 jaar gedaan, waarbij ik af en toe mee op training ging met Geleide honden. Langzaam aan ging ik steeds meer met de Geleide honden doen en leerde Martin daarbij steeds beter kennen.
Omdat Martin vond dat de honden goed op mij reageerde heb ik op zijn kosten de Kynologische Gedragscursus mogen volgen en werk ik nu bij een Martin Gaus gedrags centrum in Friesland met de geleide honden.
Daarnaast geef ik op zaterdag van van half 9 tot half 1 verschillende cursussen (van puppy cursus tot GG1 en behendigheid) aan eigenaren en hun honden.

Ik heb het heel erg naar mijn zin, en ben van plan om dit (naast mijn HBO opleiding die ik nu doe) nog lang vol te houden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:29

Draverlove schreef:
Ik heb nu ook les met mijn hond op een honden school. Maar moet je daar niet een hele opleiding voor volgen?

in principe niet! je mag ook zo een hondenschool opstarten. maar het is wel verstandig om een opleiding te doen. je moet rassen kennis hebben. je moet veel woordjes weten. en ziektes en natuurlijk het gedrag. waarom doet een hond zo en hoe kan je het verhelpen. maar vragen of je een avond in de week mag mee lopen. is nooit verkeerd. zo ben ik ook begonnen. ik werk ik in juni 2 jaar. en heb eingelijk het eerste jaar alleen maar geobserveerd. veel vragen. waarom doe jij zo als de hond dat doet.
het is soms maar een klein verschil tussen gedrag maar wel dat je helemaal moet veranderen van tactiek om het te verhelpen. mensen komen met vragen mn hond doet dit wat moet ik doen. de tactiek om door te vragen en afwegingen maken.

heb je vragen stel ze maar hoor!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:06

Ik ben bezig voor DA assistente en it nu in het laatste jaar ik werk bij een dierenarts als assistente.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:53

pubelia schreef:
in principe niet! je mag ook zo een hondenschool opstarten. maar het is wel verstandig om een opleiding te doen. je moet rassen kennis hebben. je moet veel woordjes weten. en ziektes en natuurlijk het gedrag. waarom doet een hond zo en hoe kan je het verhelpen. maar vragen of je een avond in de week mag mee lopen. is nooit verkeerd. zo ben ik ook begonnen. ik werk ik in juni 2 jaar. en heb eingelijk het eerste jaar alleen maar geobserveerd. veel vragen. waarom doe jij zo als de hond dat doet.
het is soms maar een klein verschil tussen gedrag maar wel dat je helemaal moet veranderen van tactiek om het te verhelpen. mensen komen met vragen mn hond doet dit wat moet ik doen. de tactiek om door te vragen en afwegingen maken.

heb je vragen stel ze maar hoor!

Ik zit nu nog op een andere opleiding, en als dat niks zou worden lijkt me dat echt heel leuk..

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:20

pubelia schreef:
in principe niet! je mag ook zo een hondenschool opstarten.

Dat zal ik niet te hard roepen ivm de A.P.K wet.
Die was afgeschaft maar er is een erg grote kans dat die per januari toch weer van kracht gaat.
Dat houdt dus in dat jij geen eigen asiel/pension/kennel of hondenschool mag beginnen zonder je apk diploma.
En (en dit zeg ik echt niet om af te zeiken/vervelend over te komen) bij een echt goede en erkende honden school/trainingscentrum mag je pas aan de slag als instructeur/trainer als jij daar een opleiding voor hebt gedaan (bijv Kynologische gedragscursus) Ook dit willen ze vast leggen in de nieuwe regelgeving en dat vind ik op zich niet meer dan logisch.
Ik bedoel, je begeid toch mensen met een hond, en als jji zelf niet voldoende kennis/ervaring hebt, kan het heel erg mis gaan.

Op mijn werk is het zelfs zo dat de medewerkers van het dierenhotel/asiel of al een A.P.K Diploma mnoeten hebben voordat ze beginnen met werken, of dat ze bereid zijn om het binnen een halfjaar van hun diensttijd te behalen.
Iedereen die er dus werkt heeft zijn of haar A.P.K Diploma op zak.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:33

wat is apk?

bij pension en kennel moet je al een diploma hebben. khb. (kat en honden besluit!)

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:55

A.P.K. staat voor Asiel/Pension/Kennel en is een diploma wat je moest (en waarschijnlijk dus binnenkort weer moet) hebben voordat jij een eigen asiel/pension of kennel mag beginnen.
Is een cursus waarin je vakken als hygiene, ziekteherkenning, voeding, ehbo hond en kat en een gedeelte gedragskunde krijgt.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:20

Ik werk in een dierenasiel. Ben daar via een stage ingerold en volgens mij werk ik er nou bijna 2 jaar. Haha!
Ben simpel begonnen met de afwas en mocht steeds meer, ik mag nu inmiddels ook katten plaatsen en doe wat administratieve dingen erbij thuis.

Soms ga ik mee met inspectiewerk. Is ook leuk om te doen, maar minder leuk om sommige dieren verwaarloosd aan te treffen. Scheve mond

Overigens werk ik voornamelijk op een gedeelte van de katten afdeling, heel af en toe doe ik honden. Knipoog

Ben nog steeds bezig met de opleiding dierverzorging niveau 4, ik doe er alleen geen hol en ben meer in het asiel dan op school maar goed Haha!

Uiteindelijk lijkt het me wel wat om dit werk te combineren met honden trimmen. Daar doe ik nu ook een cursus voor, mijn eigen hondje knip ik ook zelf en laats heb ik een asiel hondje geplukt Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:45

Sharlyn schreef:
A.P.K. staat voor Asiel/Pension/Kennel en is een diploma wat je moest (en waarschijnlijk dus binnenkort weer moet) hebben voordat jij een eigen asiel/pension of kennel mag beginnen.
Is een cursus waarin je vakken als hygiene, ziekteherkenning, voeding, ehbo hond en kat en een gedeelte gedragskunde krijgt.

maar voor hondenscholen is dat niet. en dat komt ook niet anders had ik dat wel gehoord. het is wel zo dat als je het hebt wel beter is. maar apk is bijna het zelfde als honden en katten besluit!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:38

Ik werk in een dierenspeciaalzaak op zaterdag en in vakanties.
Ben bezig met de 4jarige opleiding dierverzoring.
Zit nu in het tweede jaar, moet nog heel wat jaartjes voordat ik eindelijk
dierenarts ben wat ik wil worden Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:23

Mijn vriend is dierensteward (gaat dus wel niet over mij maar is toch een apart beroep.)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:33

Ik heb wel een opleiding gedaan voor in de dierenbranche.
Toen 4 maanden in een dierenasiel gewerkt, maar in oktober hadden ze geen mensen meer nodig, dus kon ik vertrekken.
Dus sinds die tijd altijd wel opzoek naar iets in de dieren, alleen het lukt niet zo. Helaas.