Chihuahua

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandatjuh88

Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:33

Haaj, ik heb het er een tijdje met mijn ouders over maar ik wil dus een Chihuahua.. waarscheinlijk krijg ik er 1 in de kerst vakantie ( als alles mee zit ) maar die beestjes zijn nog best wel prijzig voor dat kleine lijfje Tong uitsteken
maar mijn vraag is dus..
wat vinden jullie van een Chihuahua en als jullie zelf een Chihuahua heb zet er even een foto bij en info Tong uitsteken

( en als je iemand ken die een Chihuahua Pup hebt die hij/zij verkoopt zeg het dan even.. Schijnheilig )

kusjes...

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:37

sorry maar ik vind het afschuwelijke beesten. Geef mij maar een iets stoerdere hond en als het dan toch klein moet zijn tekkeltje of rasloos. gaat mij niet speciaal om papieren ofzo.

sorry

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:18

Ik heb nu al heel wat jaartjes Chihuahua's en kan je vertellen dat het juist hele stoere honden zijn. Die van mij hebben gehoorzaamheid, behendigheid en flyball gedaan en menigmaal grote honden verslagen.
Als je dan bedenkt dat die van mij niet zwaarder zijn dan twee kilo Knipoog
De prijs van een Chihuahua met stamboom ligt tussen de 600 en 750 euro via de rasvereniging. Er zijn genoeg rassen die een stuk duurder zijn!

Een raad kan ik je geven: koop geen Chihuahua zonder papieren. Dikke kans dat je dan zit opgescheept met een hond die heel in de verte op een Chi lijkt maar twee keer zo groot is.
Als je contact opneemt met de pupbemiddeling van de Nederlandse Chihuahua Club kan zij je vertellen waar op dit moment nesten zijn.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:00

ik wil er zeker ook een! heb er pas een gezien in de stadd woow wat een mooie hondjes
echt zoon mini echt liefff

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:01

die blijve altijd puppie Tong uitsteken (schattig)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:28

mymy schreef:
die blijve altijd puppie Tong uitsteken (schattig)

Als je dat denkt kun je er beter nooit aan beginnen.
Het zijn grote honden in een klein lichaam die je heel consequent moet opvoeden anders worden het verwende krengetjes.
(Net al iedere hond die niet opgevoed wordt trouwens).

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 10:35

Dank jullie allemaal.. ik ben der over uit.. ik krijg als ik tot januari "rustig" op school bent krijg ik er 1 Haha! dus dan maakt het niet uit hoe duur ze zijn Tong uitsteken
maar ik wil der zeker 1..!!
hebben jullie ook foto`s?

kusjes

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:10

Ik vind sommige chihuahua (wat een lastige naam( heel leijk, met van die grote uitpuilende ogen en puntige oren. Maar als ze dat niet hebben vind ik ze schattig. Ik had een stukje over ze gelezen in een dierenblad, en het schijnen toch best store hondjes te zijn Lachen (al blijf ik bij de oud-hollandse vuilnisbakkehond Knipoog)

PRO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:45

ik heb ook een chihuahua het is een reu en word 11 juni 2 jaar alleen het nadeel is als hij buiten los loopt gaat hij door het hek heen Tong uitsteken maar hij mag ook boven om op me kamer slapen in een mandje naast me bed maar dan gaatie stiekem bij mij liggen das is wel schatig ik mocht er eerst ook geen maar na lang door zeuren Schijnheilig heb ik er toch een en ik heb er zeker geen spijt van Tong uitsteken maar hij is wel een verwend hondje hij mag van mij alles en hij krijgt ook alles ook dat ie wil als iemand mij wil slaan bijt hij die gene en niet zo zacht ook Knipoog hij heeft geen papieren maar de ouders waren aanwezig en dat waren echte chihuahua's in zijn hij heet trouwens rambo erg toepasselijk Tong uitsteken de foto doet het niet Boos! zijn kleur is black en ten hij is een kruising tussen een langharige en een kortharige chihuahua hij is ong 20 cm hoog en weegt 1,5 K

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:25

loeslover schreef:
ik heb ook een chihuahua het is een reu en word 11 juni 2 jaar alleen het nadeel is als hij buiten los loopt gaat hij door het hek heen Tong uitsteken maar hij mag ook boven om op me kamer slapen in een mandje naast me bed maar dan gaatie stiekem bij mij liggen das is wel schatig ik mocht er eerst ook geen maar na lang door zeuren Schijnheilig heb ik er toch een en ik heb er zeker geen spijt van Tong uitsteken maar hij is wel een verwend hondje hij mag van mij alles en hij krijgt ook alles ook dat ie wil als iemand mij wil slaan bijt hij die gene en niet zo zacht ook Knipoog hij heeft geen papieren maar de ouders waren aanwezig en dat waren echte chihuahua's in zijn hij heet trouwens rambo erg toepasselijk Tong uitsteken de foto doet het niet Boos! zijn kleur is black en ten hij is een kruising tussen een langharige en een kortharige chihuahua hij is ong 20 cm hoog en weegt 1,5 K

vet qute..!! anders moet je me maar even via msn een foto sturen.. ben zeer benieuwd.. Haha!

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:27

nog een andere vraag..

denken jullie dat het goed gaat met een oudere teef ( york shire terrier 9 jaar ) en een reu 2 jaar ( cairn terrier )

?? ik denk het zelf wel want ze zijn allebij lief tegen andere honden alleen die reu kan af en toe wel is uit de hoek vallen als ze b.v een poot op zijn rug leggen.. ( chihuahua komt daar niet eens bij Tong uitsteken ) maar hij bijt niet ofzo.. geeft alleen een snauw...

( reu is trouwens geen reu meer Tong uitsteken )

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:40

Vreselijke beesten Lachen

En hond kan je het niet noemen, hij komt ampel boven de grond u it...
Geef mij maar een echte hond !

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:59

Wat zijn dat dan ?
Zijn dat van die soort van muisen ??

PRO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:42

ik vind chihuahua's echte honden hoor er zijn ergere honden(mijn mening heb zelf een chihuahua) maar ze zijn wel heel erg fel Tong uitsteken maar dat is juist wel cool ze "beschermen"je ook echt als iemand mij wil slaan ofzo dan valt hij die gene echt hard aan vooral met die scherpe tandjes

PRO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:41

SdaphneS schreef:
Wat zijn dat dan ?
Zijn dat van die soort van muisen ??

chihuahua's zijn kleine hondjes