hoe ouders overhalen voor hond?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schapendoes

hoe ouders overhalen voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:40

ik ben al jaren bezig om mijn ouders zo ver te krijgen om een labrador te nemen. de omstandigheden zijn bij ons best goed: we wonen landelijk en hebben ruimte genoeg, er is maar twee dagdelen per week niemand thuis en het financiele plaatje is ook geen probleem. het enige nadeel is dat we een kat hebben die enorm schijterig is.
nu hebben ze bij ons in het dorp 10 schattige labradorpups, waar ik helemaal verliefd op ben geworden, en ze zijn echt niet duur. mijn moeder gaat komende week mee kijken, maar hoe pak ik dit het slimste aan???

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:13

Neem je moeder mee naar de puppies. Als ze ze ziet lopen dan is ze zo verkocht! Haha!
Succes.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:48

Ik mocht eerst ook nooit een hond, ik was steeds op internet en dan riep ik me moeder en vader zo van: Aaah moet je eens zien hoe lief, bijv op marktplaasts enz. Maar het heeft geholpen, ben sinds een dik jaar in het bezit van een lieve Berner senner Haha! Veel succes

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:31

zet eerst alle voor en nadelen op een rijtje. dan zeg je tegen je moeder voor dat je gaat kijken kijk mam ik heb alles op een rijtje gezet. meer niet. dan ga je kijken en dan zeg je en mam denk je dat ik het met jullie aan kan. meestal zijn ze dan al verkocht!! vooral als ze de pup al hebben gezien!

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 23:18

we zijn vanavond wezen kijken. mijn ouders vielen super mee, en ze gaan zelfs van de week nog een keer mee kijken!!! *LOL*
hier even een foto die ze al gemaakt hadden, morgen ga ik er nog meer maken uit school:
Afbeelding
dit zijn een paar van de 10 pups Lovers

het wordt of de eerste van rechts (teef) of de vijfde van rechts (reu), daar zijn we nog niet helemaal over uit.

jullie tips hebben geweldig geholpen, super bedankt OK dan! , jullie horen hoe het afloopt!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:08

je moet wel op een rijtje wat je wil een teefje of een reutje.
want let wel op dat een teefje iedere keer loops word. en teefjes zijn meestal dominater dan reutjes!!(meeste mensen denken een reu maar is niet waar.) reutjes plassen tegen iedere boom. hebben af en toe een soort pus uit het geslachtsdeel. maar dat heeft niet iedere reu hoor. dus daar ook zeker een beslissing in maken. en ik denk dat het met jou ouders wel goed komt. maar is wel in het begin een hele opvoeding hoor.
maar als jou ouders nog een keer gaan kijken is het meestal wel duidelijk!

succes

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:16

mijn ouders willen ook geen hond
ze werken allebei hebben nu al geen zin om uit te gaan laten
en me moeder is als de dood voor honden
dus ik wacht wel tot ik op me eigen woon Tong uitsteken

maar wat een schattige pups Lovers

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 01:39

Lieve puppy's. Ik zou wel even natrekken of deze pups via de rasvereniging zijn gefokt, dan loop je heel wat minder risico op erfelijke gebreken welke bij de Labrador helaas veel voorkomen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:50

ThePast03 schreef:
Lieve puppy's. Ik zou wel even natrekken of deze pups via de rasvereniging zijn gefokt, dan loop je heel wat minder risico op erfelijke gebreken welke bij de Labrador helaas veel voorkomen.

klopt! dus of er een stamboom bij zit! zijn ze meestal wel wat duurder!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:14

pubelia schreef:
klopt! dus of er een stamboom bij zit! zijn ze meestal wel wat duurder!

Een stamboom erbij zegt in principe niets als ze niet via de rasvereniging zijn gefokt. Iedereen die twee honden heeft met stamboom krijgt helaas gewoon een stamboom bij zijn pupjes.
Het is belangrijk dat de ouderdieren en voorouders officieel getest zijn op de erfelijke gebreken die voorkomen bij de Labrador. Dus niet een onderzoekje door de DA maar rontgenfoto's e.d. die je ook zelf moet mogen zien.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:25

ThePast03 schreef:
Een stamboom erbij zegt in principe niets als ze niet via de rasvereniging zijn gefokt. Iedereen die twee honden heeft met stamboom krijgt helaas gewoon een stamboom bij zijn pupjes.
Het is belangrijk dat de ouderdieren en voorouders officieel getest zijn op de erfelijke gebreken die voorkomen bij de Labrador. Dus niet een onderzoekje door de DA maar rontgenfoto's e.d. die je ook zelf moet mogen zien.

maar als je ze niet via een rasvereniging fokt krijg je er ook geen stamboom bij! het klopt dat je die 2 honden een stamboom hebt je er automatisch een stamboom bij krijgen maar de ouders zijn dan wel op alles getest anders hebben ze ook geen stamboom. je moet een stamboom bij de raad van beheer aan vragen. ik heb een labrador zonder stamboom die nu bijna 1 jaar word. en die is ook helemaal in orde. de moeder hadden ze gered uit frankrijk die werd daar mishandeld en dan krijg je geen stamboom bij, de vader heeft ook een stamboom. een stamboom is ook nodig als je shows wil lopen.

Nog een vraag voor het meisje zat de moeder bij de puppies? zaten ze achter in een schuur, of gezellig in de huiskamer. komen de puppies ook wel eens buiten? en hoe voeren ze de pup? allemaal apart in een bakje of op de grond tegelijk?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:28

pubelia schreef:
maar als je ze niet via een rasvereniging fokt krijg je er ook geen stamboom bij! het klopt dat je die 2 honden een stamboom hebt je er automatisch een stamboom bij krijgen maar de ouders zijn dan wel op alles getest anders hebben ze ook geen stamboom. je moet een stamboom bij de raad van beheer aan vragen. ik heb een labrador zonder stamboom die nu bijna 1 jaar word. en die is ook helemaal in orde. de moeder hadden ze gered uit frankrijk die werd daar mishandeld en dan krijg je geen stamboom bij, de vader heeft ook een stamboom. een stamboom is ook nodig als je shows wil lopen.

Nog een vraag voor het meisje zat de moeder bij de puppies? zaten ze achter in een schuur, of gezellig in de huiskamer. komen de puppies ook wel eens buiten? en hoe voeren ze de pup? allemaal apart in een bakje of op de grond tegelijk?

Was het maar waar. Alleen de RAD rassen moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om een stamboom te krijgen. Alle andere rassen, waaronder de Labrador, krijgen gewoon een stamboom ook al zijn de ouders niet getest en ook al worden ze buiten de vereniging om gefokt.
Van een hond die bijna een jaar is kun je helaas nog niet zeggen dat hij helemaal gezond is, ik hoop het natuurlijk wel voor je, maar dingen als HD bijvoorbeeld kun je het beste rontgenen als ze anderhalf zijn. Voor die tijd heeft weinig zin. HD geeft niet altijd klachten maar kan zich wel vererven en dat wil je natuurlijk niet hebben.

Het beste kan de topicstarter contact opnemen met de rasvereniging en inlichtingen vragen omtrent dit nest.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:33

ThePast03 schreef:
Was het maar waar. Alleen de RAD rassen moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om een stamboom te krijgen. Alle andere rassen, waaronder de Labrador, krijgen gewoon een stamboom ook al zijn de ouders niet getest en ook al worden ze buiten de vereniging om gefokt.
Van een hond die bijna een jaar is kun je helaas nog niet zeggen dat hij helemaal gezond is, ik hoop het natuurlijk wel voor je, maar dingen als HD bijvoorbeeld kun je het beste rontgenen als ze anderhalf zijn. Voor die tijd heeft weinig zin. HD geeft niet altijd klachten maar kan zich wel vererven en dat wil je natuurlijk niet hebben.

Het beste kan de topicstarter contact opnemen met de rasvereniging en inlichtingen vragen omtrent dit nest.

ow thnx weer wat geleerd. had ik nooit geweten!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:11

pubelia schreef:
ow thnx weer wat geleerd. had ik nooit geweten!

Graag gedaan. Het is best belangrijk om je heel goed te verdiepen in het ras van je keuze voordat je het aanschaft. Niets is erger dan een pup te kopen die niet oud wordt doordat hij erfelijke afwijkingen heeft of omdat hij niet meer te houden is vanwege gedragsproblemen.
Als je voor een rashond gaat is het heel slim om eerst de rasverening te raadplegen zodat je weet wat voor problemen er zich binnen het ras afspelen. Daarna kun je altijd nog de keuze maken om voor een hond zonder stamboom te gaan maar dan weet je in ieder geval van de risico's!