oma muis , hoe oud kan ze eigenlijk worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

oma muis , hoe oud kan ze eigenlijk worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 10:54

mijn zoontje wou graag of ratjes of een muis
nu hebben we toen dus een oude (tamme)muis vanuit het asiel meegenomen met het idee haar nog een paar laatste goede weken te geven (kregen door dat ze niet lang zou leven ivm hoge leeftijd maar kwijnde helemaal weg in het asiel , beestje kwam idd helemaal tot leven bij ons )

maar onze oma muis blijft ons verbazen

ze is ruim 3,5 en kreeg een week of 3 geleden een vuil oogje
schoongemaakt met lauw warme kamille thee
en leek goed te gaan

week later werd haar rechter aangezicht rood en dikker en ze speelde niet meer , at en dronk , al was het minder dan normaal ,nog wel
ademde zwaarder en sliep zeker 22 uur per dag
na 3 dagen waarin ze oa haar nest ook niet meer verzorgde
besloten als het morgen nog zo is , is het misschien wel beter om haar in te laten slapen en zouden even langs de DA voor zijn opinie ivm dat rode dikkere wang en om het oog

ok de dag erna .. muis was helemaal leip hyperactief
rood was weg dikte al veel minder begon haar nest te verbouwen rende in het wiel , klom weer in de stengel

hoorde toen van iemand dat als knaagdiertjes na een periode van
weinig actieviteit inene veel activiteit vertoonde ze meestal heel snel doodgaan ...

nou ze doet weer geheel normaal en is dus nog steeds springlevend

ze hadden mij verteld dat een muis normaal ongeveer 2 jaar werd

wie weet er veel van muizen en kan mij meer vertellen over de levens verwachting van een muis?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:20

Ik heb 4 jaar geleden een keer een muis gehad, en mijn buren hebben ook muizen. Het klopt inderdaad dat muizen meestal rond de 2 jaar oud worden. [meestal sterven ze zelfs nog jonger]. De muizen van mijn buren [hebben altijd muizen] worden meestal rond de 1 / 1,5 jaar oud. Mijn muis is 2,5 geworden, waarvan hun zelfs stonden te kijken Verward Jou muis is dus, voor zover ik weet, echt een uitschieter.

Ik heb het zelf ook een keer gehad met een russische dwerghamster. Bij de DA zeiden ze dat dat ras hamsters meestal rond de 2 / 2,5 jaar oud worden. Nou mooi niet! Mijne is 4 jaar geworden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 18:05

dan is tie in ieder geval voor dat die naar het asiel gebracht werd (waarom is de vraag , misschien waren ze der zat?) goed verzorgt
daar zat ze maar stil in een hoekje bij ons is het een lekker levendig ding
kilometers loopt ze in bal en hok

ze zal dan idd niet erg lang meer hebben , maar je weet maar nooit
dacht al dat ik het verkeerd onthouden had van hoe oud ze kunnen worden , had ik t toch goed