Wéér gedonder met de goudvissen....*update* (dood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Wéér gedonder met de goudvissen....*update* (dood)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:48

Ik had het een poosje geleden al gezegd: dit is mijn laatste setje vissen.
Volgens mij doe ik álles goed:
    - voldoende ruimte
    - goed voer
    - water wordt regelmatig en niet te abrupt verschoond
    - speciaal spul voor de kwaliteit van het water en gezondheid van de vissen
    - regelmatig verse planten
    - filterpomp
    - zuurstofpomp
Maar tóch lukt het niet. Ik geef het op.

Net keek ik even naar mijn twee overgebleven vissen (de derde is tijdens de vakantie onder verdachte omstandigheden verdwenen Verward) en zag ik op de oranje echt een enórme witte bobbel zitten. Net een pukkel die op knappen staat Scheve mond Blijkt het een schimmel te zijn.... De schubben staken op die plek ook recht naar buiten.

Ik heb hem inmiddels apart zitten in een kom vol medicijnen. De bobbel is er net afgegaan en er zit gewoon een open wond onder. De rest van de schubben ligt ook niet helemaal netjes langs zijn lichaam, dus hij is echt ziek. Ik snap er geen reet van.

Op hoop van zegen dus dan maar, ik word er echt niet goed van... Boos!
Laatst bijgewerkt door Elles op 11-11-04 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:41

Wat gek. Wij hebben onze vissen altijd in gewoon water, zonder wat dan ook en er is eigenlijk nooit wat mee *klopt af. Ik zou het niet weten. Scheve mond

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:48

Haha !

Ik heb nu al 3 jaar dezelfde goudvissen , en verschoon ze niet regelmatig , pas als het echt nodig is ! Ze krijgen elke dag eten , en nieuwe plantjes wanneer het nodig is.... eerder zielig zou je zeggen , maar dit werkt bij mij het beste !

Ik HAD een kleine goudvis die nu gewoon echt groot is geworden , en de bonte is ook gegroeid alleen heeft die nu een rare dikke buik (al een half jaar)

Best knap van mezelf , 3 jaar lang dezelfde vissen !

Ik hoop voor je dat deze 2 wel lang blijven leven , en dat die ene er weer bovenop komt !

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:49

Gebruik je elke keer de zelfde bak?
Kan het niet zo zijn dat er een ziekte zit in de bak?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 14:02

Ylana schreef:
Gebruik je elke keer de zelfde bak?
Kan het niet zo zijn dat er een ziekte zit in de bak?

Ik gebruik steeds dezelfde bak. Het enige dat dit nu zou kunnen zijn, is dat de nieuwe plant (twee weken geleden alweer) een infectie heeft meegenomen.

(het beest is trouwens meteen depressief in de ziekenboeg. Hij laat zich eerst als een steen naar beneden zakken, om vervolgens als een idioot naar de oppervlakte te zwemmen.... Verward)

langebenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:27

misschien moet je er wat alcohol bij doen voor ontsmetting, dit is erg goed voor hun huid en zal hij goed van glanzen.
wel heb je kans dat de goudvis soms tegen de wand aan zwemt

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:18

langebenen schreef:
misschien moet je er wat alcohol bij doen voor ontsmetting, dit is erg goed voor hun huid en zal hij goed van glanzen.
wel heb je kans dat de goudvis soms tegen de wand aan zwemt

Verward *LOL*
Dit is bijna het vreemdste dat ik al heb gehoord vandaag, een vis heeft ook helemaal geen huid maar schubben. *LOL*

Je kunt ook je vis in een bokaal whisky laten zwemmen, genezen zal ie niet maar het zal hem ook niet veel meer kunnen schelen.

Slaat gewoon nergens op joh.

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:07

ik snap het niet......... .....mijn vis zit een een lange kom met plantjes en van die knikkers (lijken er op Bloos ) en ik geef hem om de dag te eten Vork niet veel, en als zn kommetje vies alleen dan maak ik hem schoon........ Cool ...

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:14

ik heb ook een keer schimmel gehad in mijn aquarium
als je gewoon een aquarium heb moet je water uit je aquarium halen
en meenemen naar de dierenwinkel die ook vissen verkopen om je water te laten testen

ik doe dit ook om de maand want er kan altijd wat in het water zitten

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:19

Na het verschonen een schepje zout (jodium) in het water helpt ook.
Tegen infecties, en sinds die tijd gaat het aardig goed met mijn vissenbestand.

Maar dat van het alcohol erin doen Verward Nog nooit van gehoord en ik raad het je ook niet aan om te proberen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 09:30

*update*
Kom vanmorgen beneden en het vissie is dood.... Scheve mond

Vandaag gaat er een mailtje naar de fabrikant van het spul dat ik er speciaal voor gekocht heb. De vis speerde namelijk als een gek naar de oppervlakte iedere keer, het zal hem waarschijnlijk gewoon zeer gedaan hebben, hij had in ieder geval last van het water waar dat spul doorheen zat.

(en dat van die alcohol nam ik meteen al niet serieus, check deze gebruiker's andere berichten Knipoog )

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:54

Maar hij zonk naar de bodem en zwom hard weer omhoog?

Dan kan hij ook een probleem met zn luchtzak hebben gehad, sluierstaarten hebben daar eerder last van, maar bij goudvissen kan dat ook!

Geef je ook drijvend voer? En als je denkt dat het telkens aan de plantjes ligt dan zou ik ze zelf gaan stekken. Dan kan het daar niet meer aan liggen!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 10:59

Splinter schreef:
Maar hij zonk naar de bodem en zwom hard weer omhoog?

Dan kan hij ook een probleem met zn luchtzak hebben gehad, sluierstaarten hebben daar eerder last van, maar bij goudvissen kan dat ook!

Geef je ook drijvend voer? En als je denkt dat het telkens aan de plantjes ligt dan zou ik ze zelf gaan stekken. Dan kan het daar niet meer aan liggen!

Zwemblaasproblemen heb ik idd bij een ander stel vissen eens gehad. Dan kúnnen ze niet eens naar beneden en blijven ondersteboven aan de oppervlakte hangen als ze stoppen met zwemmen.
Dit was anders. Het gebeurde echt op het moment dat ik hem in dat andere water deed. Hij zwom keihard naar boven, tot zijn hele kop bijna uit het water kwam en liet zich daarna bewegingsloos weer naar de bodem zakken, om vervolgens weer keihard naar boven te zwemmen, enz.

Ik geef zinkend voer, speciaal voor dit soort vissen

Ik wist trouwens niet dat je plantjes zelf kon stekken? Waar zet je de stekjes dan in? Moet dat ook onder water (neem aan van wel)?

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:25

wij stekken zelf ook plantjes in ons zoetwater aquarium, je moet dan een klein bakje met speciale aarde er in zetten en dan daar het plantje indrukken, als ze groot worden afknippen en gewoon weer de aarde indrukken ( dat zijn wel van die extra zuurstofgevende sliert achtige plantjes die mega snel groeien, die zie je overal in aquariums)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:05

Goudvissen blijven vreemd...die van mij zitten gewoon in een plastic bak, wel grote bak. zit lauw water in en twee plantjes en steentjes en ze krijgen normaal voer en ze leven al heel lang..bijna 2 jaar. Daarvoor hadden wij af en toe ook steeds dat ze binnen paar weken dood gingen... Verward

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:08

en mijn vissies leven nu al een jaar of twee in mijn vijvertje Clown

ontopic: tja, ik zou het ook niet weten. Ik zou toch eens de DA bellen hoe het kan dat jij vis na vis verslijt Scheve mond