parkiet van springlevend naar dood, de 2e al?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

parkiet van springlevend naar dood, de 2e al?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 23:12

ik snap er echt nix van Scheve mond

in juli heb ik 2 parkietjes voor mn vriend gekocht, 2 broertjes van een halfjaar oud. vorigr maand lag er ineens eentje dood in het kooitje, zomaar ineens Verward
spiegeltje opgehangen voor t overgebleven parkietje, dzaar zat ie heel de dag in te kijken en zachte geluidjes te maken, en nu ineens ligt ie ook dood op de bodem van de kooi
ik snap er echt nix van, kunnen ze een ziekte oid hebben waardoor ze plotseling doodzijn of door iets anders, terwijl ze nog geen 24 uur ervoor spinglevend waren en er gezond uitzagen....

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:39

het kan best dat ze een virus bij zich hadden.

en had je advies gevraagd bij de dierenspeciaalzaak, voor welk voeding je het beste kon geven?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:47

Misschien hadden ze wel longontsteking,dan gaat het ook heel erg snel.
Of een virus,ik zou gewoon terug gaan naar de winkel,en dan bij een speciale winkel parkietjes ophalen.
vaak zijn parkietjes die uit de dierenwinkel komen,veel vatbaarder voor ziektes,net zoals bij ratten.
omdat ze in zo'n grote hoeveelheid gefokt worden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 23:48

ja ik heb hun voer gekocht, wat zij ook altijd gebruikten, hetzelfde schelpenzand als wat ze daar gebruikten, en de kooi staat niet op de toch en niet in direct zonlicht, ik snap er echt niets van, vind het iig behoorlijk rot, dat heb ik altijd als er een huisdiertje doodgaat Scheve mond

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 23:50

longontsteking, merk je daar iets van bij hun?
ze komen trouwens niet bij een standaard dierenwinkel vandaan, maar bij eentje die echt supergoed is, ze hebben daar bijna alleen maar dieren die bij mensen thuis vandaan komen, zo ook deze parkietjes, die kwamen bij een vrouw vandaan die wel vaker een heel nestje parkietjes had. beestjes waren ook al redelijk handtam toen ik ze kocht.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:54

vaak merk je aan longontsteking niet heel erg veel,als ze ademen piepen ze wel wat,beetje benauwd.
misschien hebben ze bij die vrouw op de tocht gestaan.
Ik heb ook eens gehoord,dat ze een soort parasieten in hun longen kunnen hebben,ik heb er niet zoveel verstand van hoor,maar mijn oom heeft een voliere,maar dat schijnt dodelijk te zijn.(die parasieten)

het heten endo parasiete,die leven in het lichaam
ik heb een site gevonden:http://www.parkietenfreak.nl/
misschien heb je er wat aan

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:54

ja idd een beetje vreemd, misschien maar wat rondvragen of trug gaan, dan krijg je meestal wel nieuwe

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:54

hmm, laten kijken waar ze aan gestorven zijn ? Dat kan toch ookbij dieren?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:56

ga jij zoveel honderden euro's uithangen aan een dood parkietje?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:47

Lianne, endoparasieten zijn gewoon parasieten die in het lichaam leven, (bv wormen) in tegenstelling tot bv luizen.
Dat is dus een groep parasieten, maar het kan inderdaad best een endoparasiet geweest zijn.
Had je ook aanvullingen op het voer? Welk merk had je? Misschien is dit voer niet volledig genoeg geweest?
Bij de tweede vogel kan de reden geweest zijn dat de eerste is doodgegaan, maar dan zijn ze meestal al eerder dood dan na een maand, omdat ze gewoon (bijna) niet meer eten dan.
Wel erg sneu hoor. Scheve mond

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:05

longwormen zijn endoparasieten,dat bedoelde ik ook Lachen

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:15

Mijn buurman had het ook met zijn valk en grasparkiet.
Ze waren vrolijk aan het fluiten totdat de ene opeens dood van zijn stokje viel, een halfuur later ging de ander ook.
Waarschijnlijk een virus.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:07

tnx voor de antwoorden Lachen
ik heb alle spullen compleet ontsmet en opgeborgen, ik begin ff niet aan nieuwe parkietjes, kost weer veel tijd in t begin met beetje tam maken enzo en daar heb ik nu ff geen zin in eigenlijk, heb het druk met mn hond uit t asiel die erg veel aandacht nodig heeft en ga zaterdag mn nieuwe paardje ophalen, dus pas als ik er echt tijd voor heb schaf ik weer nieuwe parkietjes aan Lachen