Noorse bos kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tomaatje

Noorse bos kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 22:29

Aangezien onze vorige kat net is overleden aan een hartaanval... Huilen
*Nix, RIP*

En we het met 2 katten toch echt te rustig vinden en we al een heleboel asiel katten gehad hebben, zouden we voor een keertje wel een echte raskat willen. Het liefst een kater, een noorse bos kat man...

Maar we hebben geen tijd om dat beest elke week te borstelen, dus mijn vraag is; Moeten Noorse Bos Katten geborsteld worden, en zo ja, hoe vaak?

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:11

ze moeten wel geborsteld worden ja,omdat hun vacht anders erg klitterig word.
Hoe vaak durf ik je niet te zeggen,maar wekelijks zou zeer goed mogelijk zijn.
maar heb je geen tijd om daar eens per week een kwartier tot een halfuurtje voor uit te trekken dan>?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:15

De Noorseboskat heeft lange haren. Als je dat kammer elke keer laat zitten dan word het een zooitje met de vacht, dan is er geen beginnen meer aan. Dan zit er bijna niks anders op dan kaalscheren en opnieuw beginnen.Dus ik denk zeker dat je elke dag wel even moet kammen.
Maar als je al aangeeft dat je niet veel tijd hebt om te kammen, waarom dan geen kortharige kat. Dan heb je weinig vachtverzorging.
1 van mijn favorieten is de bengaal of abbesijn. Zijn kortharig, dus misschien ook wat.
Zoek op internet anders eens een raskattensite, staan er vast genoeg op met info.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:22

ik heb twee noorse boskat poezen van 9 en 3 1/2 maand oud en ik hoef ze zelden te borstelen. Ze hebben geen lange maar een halflange vacht. Hij is vrij zelfverzorgend. Misschien dat ze hooguit eens per week geborsteld moeten worden maar daar heb ik tot nog niet.

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:40

Wij hebben ook een noorse boskat (zie profiel voor foto) en op een paar kleine klitjes na (1x in de 3 maanden een keer een klitje) hoeven we haar nooit te kammen. Haar vacht blijft uit zichzelf heel goed.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:44

norse boskatten zijn neit altijd makkelijk.
wel mooi. maar het kunnen krengen zijn. geloof mij.. weet waar je aan begint.
en langharige katten meot je ALTIJD erg vaak borstelen

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:47

Ook ik ben de trotse slaaf van een aantal Noorse Bostrollen Lovers

Uit ervaring kan ik zeggen dat er heel veel verschil in kan zitten. Wij hebben een kater gehad waar niet tegenaan te borstelen viel, maar daarentegen hebben we met onze poezen nergens last van. Alleen Noor heeft soms een klit sinds ze gesteriliseerd is.

Borstelen doe ik eigenlijk zelden, soms in de verhaarperiode als ze daar zin in hebben.

=^.,.^=

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:59

ik geloof best dat veel langahrige katten er helemaal geen last van hebben.

maar ik heb er zulke nare ervaringen mee. in het asiel waar ik stage liep, heb ik zoveel katten moeten scheren, omdat het 1 klitbal was.
echt je staat er van verstelt hoeveel katten last hebben van klitten.

goeie plekjes voor het begin van een klit is heel vaak de buik, of oksels

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:39

onze noor moest ik iedere week borstelen. Altijd van die rotklitten in de oksels. Nu hebben we een Maine coon die ik iedere week borstel uit voorzorg. We hebben ook 2 birmanen waarvan 1 ook snel klitten heeft en de andere nooit. Das een makkelijke tante. I kborstel haar wel omdat ze het lekker vindt maar ze heeft nooit klitten of losse haren. Als je kammen bij voorbaat al niet leuk vindt zou ik niet aan een langhaarkat beginnen. Van tevoren weet je nl niet of het wel nodig is.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 17:41

Saskia008 schreef:
norse boskatten zijn neit altijd makkelijk.
wel mooi. maar het kunnen krengen zijn. geloof mij.. weet waar je aan begint.
en langharige katten meot je ALTIJD erg vaak borstelen

Kan wel bij de verzameling van rare katten hoor Knipoog Kreng #2
Maar wel borstelen dus? Zeker 1x per week? Dan maar weer een asielkat. Als je nog bij Ter Maars werkt zie je ons vanzelf verschijnen Lachen

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 21:47

Ik heb nog even op internet site's gekeken. Die beweren juist allemaal dat ze alleen als ze in de rui zijn geborsteld moeten worden...

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:51

goh, dat je dat nog weet Haha!
nee ik liep er afgelopen jaar stage, nu niet meer, ben er wel laatst nog even geweest.
zitten wel leuke katten hoor, en genoeg keus...

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:48

Wij hebben 2 Noorse Boskatten en die hoef je maar zelden te kammen, ze hebben bijna geen klitten hooguit af en toe in de oksel of in de kraag en die trek je zo los met de hand.

Echt niet zo dat je alle langhaar katten veel moet borstelen hoor!!! Persen bijvoorbeeld klitten veel sneller en die moet je dus wel veel kammen. Maar het wisseld per kat.

trouwens Noorse Boskatten zijn officieel halflangharen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:11

*hahaha* moet je es aan Filou vragen hoe zij haar Noorse boskat borstelt Clown met handschoenen en een harnas aan........ *LOL*

Ik heb een Turske Van, die gaat helemaal op z'n rug liggen knorren als ik het bosteltje pak, zo lekker vindt ie het, maar die Noor.... Lips are sealed