Een huisdier en fulltime werken....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Een huisdier en fulltime werken....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 21:49

Okeee.... met vooruitziende blik mbt de toekomst heb ik al besloten wat voor auto ik wil en dat ik carriere wil maken... Cool
Maar... laten we beginnen bij het begin.
Ik heb een heel leuk huurhuisje met (patio)tuin, in het centrum in een rustige wijk. (ben er echt héél blij mee!!)

Ik ga in februari op stage (iemand nog interesse in onderhuren, pb maar!) en als ik terug kom, wil ik waarschijnlijk een huisdier. Maar... ik ga dan afstuderen dus dan ben ik wel 40u pw weg, en als ik daarna fulltime ga werken ben ik dus ook veel weg.

Mijn vraag aan jullie is:
Wanneer hebben jullie een huisdier 'genomen'? Hoe combineer je dat met je werk? Een hond valt dus imo sowiezo af, je kan dat beest toch niet de hele dag binnenlaten?
Een kat - is het dan beter om er twee te nemen, dat ze gezelschap hebben?

Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat ik 'later' een hond wil (liefst een Berner Sennen, tophonden!) maar ik zie het nu niet bepaald gebeuren als ik de rest van mijn leven fulltime blijf werken. Of ik moet een huisman-vriend krijgen Haha! maar daar gaan we maar niet vanuit.

Ben benieuwd hoe jullie werk/huisdier combineren!

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:11

Katten zijn over het algemeen best gelukkig in hun eentje. Als je een kitten neemt is het wel verstandig dit te doen als je een weekje of wat vrij bent, maar als je een volwassen kat uit het asiel neemt (waarvan bekend is dat ie niet enorm veel aandacht nodig heeft), gaat dat prima.

Ik werk fulltime. Mijn kat is blij als ik thuis kom, maar als ik een dagje thuis bent, ligt ie gewoon de hele dag te pitten, dus volgens mij heeft hij niet echt behoefte aan mijn gezelschap.

Ik heb ook echt de meest fantastische kat allertijden. Ik kan gerust twee daagjes wegblijven zonder een oppas te regelen, want hij doseert zijn eigen eten Haha! .

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:14

Ik zou een 40 urige werkweer niet met een hond kunnen combineren. Nu heb ik wel een hond, een kat, twee paarden en een pony én een 40 urige werkweek (sinds kort 36), maar gelukkig ook een vriend die regelmatig thuis is.
Daarnaast heb ik een fijne tuin en woon ik in een buurt waar de kat overdag altijd buiten kan.
In jouw situatie zou ik geen hond nemen. Misschien een kat. Of gewoon een leuke hamster totdat ik wél de tijd zou hebben voor een hond.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 22:16

Hamster? *ril*
Ik heb héél weinig met knaagdieren *LOL*

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:22

Fretjes zijn hele leuke huisdieren. Dit zijn roofdiertjes net zoals katten en ze zijn ongeloofelijk komisch.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:37

Ik werk normaal gesproken 40+ uur, nu tijdelijk wat minder, mijn man werkt ook 40 uur en toch hebben we een hond. De hond is overdag bij mijn moeder die nog geen 5 minuten lopen bij ons vandaan woont. Mijn moeder blij dat ze overdag aanspraak heeft maar niet de volledige verantwoording voor de hond. En wij blij dat we een hond kunnen hebben die niet de hele dag alleen is. De hond zelf vind het geen probleem, het bevalt hem wel goed van 2 huizen het goede te krijgen.

Katten zijn oorspronkelijk dieren die alleen leven, met hun eigen territorium, als je dus een kat wil neem er dan 1. Twee katten op zo'n klein stukje leefruimte is verschrikkelijk tegennatuurlijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:39

Zeg dat even tegen onze katten: die slapen samen, eten samen en spelen samen.
Op de boerderij waar mijn paarden stonden liepen een stuk of 30 katten en als 's middags het zonnetje scheen lagen ze allemaal bovenop elkaar te slapen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:45

Ik heb een fulltime baan en een kat als huisdier. Zij vindt het totaal geen probleem om de hele dag alleen thuis te zijn, ook niet als ik eens een heel weekend weg ben. Brokjes en water staan altijd in de keuken en verder ligt ze het grootste deel van de dag te slapen, of ik nu wel of niet thuis ben. Een soortgenootje wíl ze helemaal niet, daar wordt ze helemaal ongelukkig van, weet ik uit ervaring.
Een jong katje nemen zou ik niet zo snel doen met een fulltime baan, ik zou liever naar het asiel gaan en er eentje uitkiezen die gewend is alleen te zijn en die niet meer zo in de kattenkwaadperiode (en dus in de opvoedperiode) zit.
Mijn beestje is ooit aan komen lopen toen ze al een paar jaar oud was en dat is altijd goed gegaan Lachen .

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:47

tsja lkatten gaat in ieder geval beter dan honden. Kijk wel uit dat ze niet uit verveling van alles stuk gaan krabben! Een vogel kan ook leuk zijn maar niet alles kan zonder veel alleen zijn. Kanarie zou ik niet doen. Twee parkieten gaat wel maar dan zijn ze wel druk als jij thuis bent Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:53

Sinds mijn ouders gescheiden zijn zit mijn hondje heel vaak alleen thuis (Ik moet naar school, mijn vader werkt de hele dag en mijn broer werkt/zit op school of is wel thuis)
Gelukkig is ze al ouder dus heeft ze er niet veel last van en slaapt ze de hele dag.

Ik zou idd dus een kat oid nemen, die kunnen naar buiten wanneer ze willen dus vervelen zich niet snel!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:19

Wij hebben ook inderdaad twee katten. Wij werken ook allebei fulltime, dus dat is inderdaad een uitkomst. 's Ochtends gaan ze naar buiten en ze vermaken zich opperbest (te zien aan de lading muizen en vogels die ze meenemen naar huis). Ook hebben we nog twee hamsters. Maar dat zijn dan weer nachtdieren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 01:32

Ik heb twee katten in de flat die niet naar buiten gaan. Daarvoor woon ik aan een te drukke weg en ze waren het toch al gewend om binnen te blijven (ik kreeg ze toen ze een jaar of 2 waren).

Volgens mij maakt het ze weinig uit of ik nu veel of weinig thuis ben.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:44

Die kat van mij ligt 's nachts wel graag op bed, liefst ergens in de buurt van mijn hoofd tegenwoordig. Overdag heeft ze helemaal niet zo de neiging om overal te willen zijn waar ik ben, ook niet als ik thuis ben. Vroeger wel trouwens, dan zat ze altijd half op het toetsenbord als ik achter de computer zat *LOL* .

Ik heb haar trouwens meegenomen van een huis met tuin naar een flat waar ze nooit buiten komt, behalve op het balkon in de zomer, maar ze maalt er niet om.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:13

Ik werk ook full time, mijn vriend ook, en we wonen (helaas Knipoog ) op een appartement. Ik heb ook zitten nadenken over een konijn ofzo maar dan toch maar gegaan voor wat ik echt wilde: een kat. We hebben een kat uit het asiel die bij z'n vorige baasjes ook op een appartement gewoond heeft. Het is een zalig kattebeest, een echte knuffel. Hij ligt het grootste deel van de tijd te slapen, als ik aan het werk ben achter m'n pc komt hij gezellig op mijn schoot liggen, als ik op de bank zit komt hij daar bijliggen, en anders ligt hij op z'n krabpaal of op de bank ofzo. Ideaal!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:51

Mijn vriend en ik werken allebei fulltime maar hebben wel een hond.

Mijn moeder haalt hem om 11.00 op en dropt hem om 15.30 weer. Hij is dus maar een paar uurtje alleen thuis en als we in het weekend eens uit eten gaan of naar de bios gaat hij ook naar mijn ouders.

Die hebben al een hond en vinden het niet erg om regelmatig op te passen.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:48

ik werk ook fulltime en mijn vriend ook, dus eerst toen ik pas op mezelf woonde heb ik roosje (de poes) even alleen gelaten en aan het huis laten wennen, mijn konijn is vriendjes met haar dus dat was wel oke.
Maar toch vond ik dat ze wat alleen was, dus heb nu sinds een maand of 2 een kitten er bij genomen en dat gaat heeel erg goed samen, mama en zoon om het zo maar te zeggen.
Kijk een hond is toch wat moeilijker zeker als het een pup is, je moet het toch opvoeden.
Nou suc-6.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:53

2Ratjes!
Dit zijn echt geweldige beesten.
Niet zo saai als een hamster.
Ratjes zijn heel nieuwschierig en kun je Heel tam maken.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:54

Ik werk vier keer 9 uur.
Ik heb drie katten die zich heel goed vermaken als ik de hele dag weg ben. Ook hebben we een hond, die word twee dagen door een vriendin opgehaald, een dag breng ik haar bij een andere vriendin en mijn vrije dag pas ik op haar hond. Een dag is ze alleen thuis maar dan kom ik tussen de middag om haar uit te laten en is mijn vriend vroeg in de middag weer thuis. Bij mijn vorige baan nam ik mijn hond en die van mijn vriendin altijd mee naar kantoor en lagen ze de hele dag onder het bureau en tussen de middag liep ik zo de duinen in, dat was helemaal ideaal!

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:13

Ik werk momenteel 30 uur op kantoor, en ben zo gelukkig dat mijn hond nu onder mijn bureau ligt te slapen, over een maandje of 3 ben ik nog gelukkiger en ga ik in de paarden werken, en mag ook daar mijn hond mee naar toe nemen.
Als ik mijn hond niet had mogen meenemen zou ik niet van baan veranderen, daar heb ik van te voren heel goed over nagedacht, en mocht mijn hond ooit een keertje ergens niet mee naar toe kunnen zijn mijn ouders heel blij als ik haar een dagje kom brengen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:13

Lianne007 schreef:
Niet zo saai als een hamster.
Ratjes zijn heel nieuwschierig en kun je Heel tam maken.

Dat is persoonlijk, ik vind onze hamster absoluut niet saai en ze is net zo tam als dat onze tamme ratten waren.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:43

of neem een hondse kat zoals een maine coon, of nog beter 2 stuks. Haha! Kunnen prima alleen thuis zijn en zo ook samen spelen. Als je thuiskomt komen ze heerlijk spelen.
Wij hebben ook allebei een drukke baan, maar 3 katten vermaken elkaar uitstekend overdag.

Jeskuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:15

ratten zijn ook heel erg leuke dieren maar die hebben echt veel aandacht nodig. Als je er 2 of meer koopt kan het misschien nog maar dan moet je er nog steeds veel aandacht en tijd aan besteden. Ik heb zelf 1 rat en ik zit nog op school. Elke middag als ik thuis kom en huiswerk ga maken neem ik haar dus ook altijd mee zodat ze aandacht krijgt. Ze gaat dan wel gewoon in mn vest(die ik aan heb) slapen maar het gaat er om dat ze uit haar kooi is. In jou geval zou ik denk ik een kat nemen maar dan wel goed er over nadenken.Haha!:j

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:25

Ik heb 2 katten. Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en dat gaat goed. Ze kunnen mekaar goed vermaken, ze spelen echt heel leuk met mekaar. Maar ze liggen volgens mij ook veel te slapen. En als we thuiskomen zijn ze helemaal blij en komen ze nog meer aandacht vragen. Als we met vakantie zijn of een weekend weg, geven de buren eten en water en verschonen de bak. Dat is ook wel lekker dat ze dan thuis kunnen blijven.
Ik ben echt heel blij met mijn katten en weet echt niet wat ik nog zonder zou moeten. En ze lijken niet ongelukkig dat mijn vriend en ik allebei werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:28

Wij hebben pas huisdieren genomen toen ik partime ben gaan werken.
Mijn persoonlijk mening is dat geen 1 dier graag alleen zit.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:50

ThePast03 schreef:
Dat is persoonlijk, ik vind onze hamster absoluut niet saai en ze is net zo tam als dat onze tamme ratten waren.

Ik bedoel hiermee dat ik een ratje overdag veel actiever vindt.
Een hamster slaapt meestal ( de mijne dan ) overdag.
Ik had ook een hamster (panda hamster) was een schat van een beest hoor
maar met mijn ratje kan ik veel meer.
Die zit gewoon in mijn nek als ik door het huis loop.