Kat overreden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwadraatje

Kat overreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 15:40

Het is een afschuwelijke gebeurtenis, maar ik zal het toch even vertellen,
om het een beetje van me af te zetten.

Mijn vader kwam me halen met de auto van mijn werk, het was rond half 12 's avonds,
we waren nog maar pas onderweg en opeens voelde ik een bobbel onder de auto en ik dacht dat zal wel een boomtak ofzo iets zijn.
Maar mijn vader stopte en legde zijn gezicht in zijn handen en zei: oliebol, ik heb een kat aangereden..
Ik schrok me rot en draaide me om, ondertussen was er al een andere auto aan komen rijden en zijn koplampen schenen precies op de aangereden kat die op de straat lag.
Het beestje lag te spartelen en kon niet meer overeind komen, ik ben toen uitgestapt en er naar toe gerend, en bestuurder van de andere auto wou dat ik het beestje aan de kant legde, dat wou ik wel, maar ik durfde het niet Scheve mond
Hij kwam aan lopen met een handdoek, de kat was nu al wat minder aan het spartelen,
ik ondersteunde zijn hoofdje een beetje met de handdoek,
hij lag op zijn zij en er kwam bloed uit zijn oren, en heel langzaam werd hij steeds stiller, en op een gegeven moment stopte hij met ademhalen.
Hij was dood, mijn vader die ondertussen ook al was komen aanlopen heeft hem gewikkeld in de handdoek en aan de kant gelegd.
De kat had geen halsbandje om, en we wisten dus niet waar hij vandaan kwam.
Dit alles gebeurde slechts maar in een paar minuten maar voor mijn doen leek het wel een half uur Scheve mond

Hij zou het niet hebben gered ook al gingen we naar de dierenarts, maar ik voel me zo verschikkelijk schuldig, ik heb niks kunnen doen,
ik zag alleen hoe hij vocht tegen zijn pijn Huilen en langzaam weg zakte, ik hoop echt, dat hij niet te veel pijn heeft gehad.
Ik voel me zo vreselijk Verdrietig

Ik hoop dat het een wilde kat is geweest,
want niks lijkt me erger om je eigen huisdier van de straat af te moeten rapen Scheve mond

Ik hoop dat het door het verhaal hier neer te zetten wat beter gaat.
Heeft iemand soms ook zoiets mee gemaakt?
Zoja, hoe reageerde je er dan op?
Ik kan nauwelijks mijn gedachte bij mijn dagelijkse bezigheden houden.
Steeds maar zie ik dat beeld voor me Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:44

Ik heb dit een tijd geleden meegemaakt toen ik Vikki en haar vriend naar huis bracht.

Wij hebben de dierenambulance gebeld. Het beestje leefde nog wel, wij wouden ook weten of hij een chip had. We konden het niet over ons hart verkrijgen om hem zo aan de weg te laten leggen...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:45

he bha Ach gut
wat sneu voor die kat.....

je vader kon er ook nix aan doen..... katten horen niet om half 12 snachts over straat te hollen, ook al zijn het zwerfkatten....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:50

Sorane schreef:
Ik heb dit een tijd geleden meegemaakt toen ik Vikki en haar vriend naar huis bracht.

Wij hebben de dierenambulance gebeld. Het beestje leefde nog wel, wij wouden ook weten of hij een chip had. We konden het niet over ons hart verkrijgen om hem zo aan de weg te laten leggen...

Ik heb het mee gemaakt toen we bij Sorane en haar bf in de auto zaten! Vreselijk! We weten precies hoe je je voelt hoor meis... helaas doe je er niks aan. Ik kon in het begin absoluut niet slapen, had constant huilbuien, maar het slijt. Jullie konden er ook niks aan doen. Het enige dat je nog kan doen als het beestje niet uit zichzelf dood gaat is de dierenambulance bellen om hem of haar op humane wijze in te laten slapen. Het is hartstikke kl*te, maar je weet iig dat het kattebeest niet meer hoeft te lijden. Laten we maar hopen dat hij of zij nu lekker op de groene velden peelt samen met de kat die wij toen helaas tegen kwamen en met mijn eigen stoere rooie kattenman.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 15:56

Dank jullie wel voor jullie reacties, het klinkt misschien stom maar het doet goed om dit te lezen. Lachen
Ik weet zo dat ik niet de enige ben,
ik hoop alleen dat dat beeld dat ik ervan heb vervaagd.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:05

Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt.
Wel is mijn kat aangereden bij ons in de straat. Ik kan je zeggen dat het verschikkelijk is, maarja ik kan de bestuurder (dus ook jouw vader) het niet kwalijk nemen, het kan gebeuren dat zo'n dier over steekt en ja remmen heeft soms dan geen zin meer.

Sterkte iig!!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:12

Ik heb je topic verplaatst naar Beestenboel.

Gossie, wat erg voor jullie.....
Ik ben zelf vroeger veel katten kwijtgeraakt omdat ze doodgereden zijn (wij woonden aan een bosrand, 1 weggetje, 3x per dag een auto en dan was het meteen raak Verdrietig).
Ook heb ik zelf een keer een kat doodgereden.
Om eerlijk te zijn vond ik het erger om er eentje dood te rijden dan mijn eigen kat dood te vinden; dat klinkt misschien vreemd, maar dat machteloze gevoel zal ik nooit meer vergeten.
Je doet er niets aan, ze stappen zo voor je auto en voor je het in de gaten hebt is het al gebeurd.
Zo ook voor jullie, je kunt er echt niets aan doen

Heel veel sterkte Ach gut

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 23:38

Dank jullie wel, ik hoop dat ze niet al te veel pijn had en de eigenaar haar niet pas nieuw had ofzo Scheve mond

Wat zouden jullie doen als je ziet dat de kat bijna op zijn einde is maar het te laat zou zijn om de dierenarts te bellen?
Gewoon laten liggen of iets doen waardoor hij sneller uit zijn lijden zal verlost worden? Scheve mond

En nog iets, denken jullie dat dit het lot is geweest dat dit is gebeurd?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:43

kwadraatje schreef:
Wat zouden jullie doen als je ziet dat de kat bijna op zijn einde is maar het te laat zou zijn om de dierenarts te bellen?
Gewoon laten liggen of iets doen waardoor hij sneller uit zijn lijden zal verlost worden? Scheve mond

Ik had sowieso de dierenambulance gebeld, nu heb je kans dat mensen heel lang aan het zoeken zijn (katten zwerven vaak via een groot gebied rond, de onze zijn ook wel eens een paar dagen weg).
Als het zo snel gegegaan is als ik begrijp had je ook de tijd niet om naar een dierenarts te gaan, die er toch niets meer aan had kunnen doen.
We heel netjes dat jullie gestopt zijn, de meeste mensen rijden gewoon door.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 23:46

Ik kon het niet over mijn hart krijgen en mijn vader ook niet,
dat sommige mensen zoiets doen dan voel je je toch super schuldig?

Citaat:
katten zwerven vaak via een groot gebied rond, de onze zijn ook wel eens een paar dagen weg

Ben je dan niet bang, dat je ooit eens een keer je kat ook zo zult vinden? Scheve mond

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:57

kwadraatje schreef:
Ik kon het niet over mijn hart krijgen en mijn vader ook niet,
dat sommige mensen zoiets doen dan voel je je toch super schuldig?

Ben je dan niet bang, dat je ooit eens een keer je kat ook zo zult vinden? Scheve mond

Ik zou ook niet kunnen doorrijden als ik een dier had aangereden. Ik had 2 dagen mijn scooter en toen vloog er een musje tegen de zijkant aan. Had ik niets aan kunnen doen (diertje kwam uit de bosjes), maar ik ben omgedraaid en heb dat beestje van de weg gehaald en onder de bosjes gelegd (hij was hartstikke dood, nekje gebroken).
Jawel, daar zijn we zeker bang voor. De dames (2 zusjes) zijn nu 13 jaar oud en zijn echte buitenkatten. Ze jagen de hele dag door het weiland heen en gaan soms ook wel de weg over. We vinden ook wel dat we ze beter zo'n leven kunnen geven (dus echt als roofdier) dan als decorage in de vensterbank (zoals veel te veel katten leven).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:06

ik heb een paar maanden geleden een hond doodgereden.
Hond kwam bij een kroeg vandaan van het terras afrennen met een fietsenrek achter zich aan (waar hij aan vast zat), ik had hem niet kunnen zien aankomen, het was donker, een donkere hond (rottweiler) die achter een café vandaan kwam.
Ik ben me doodgeschrokken, ben meteen gestopt en we hebben gekeken of we iets konden doen, heb mijn EHBO voor dieren, hij was nog erg goed bij, had alleen geen gevoel in zijn achterhand.
Hij is naar de dierenarts gebracht, en die heb ik de volgende dag gebeld maar er was niks meer aan te doen, hij had zijn rig gebroken en tussen de wervels zat bijna 3 cm, hij had geen kans.
Maar daar heb ik me zo lang rot over gevoeld, 'had ik maar dit of dat'. Het had allemaal geen zin, ik kon er niks aan doen..maar het blijft rot.

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:44

gabyfedde schreef:
Ik had sowieso de dierenambulance gebeld, nu heb je kans dat mensen heel lang aan het zoeken zijn (katten zwerven vaak via een groot gebied rond, de onze zijn ook wel eens een paar dagen weg).

Dit kan je alsnog doen. De dierenambulance zal hem in ieder geval ophalen en nakijken of hij gechipt is. Waarschijnlijk zullen ze hem ook een aantal dagen bewaren en gaan zoeken naar een eventuele eigenaar. Misschien heeft de kat wel een chip, dan is de eigenaar zo gevonden.
Wel vreselijk om zoiets mee te maken. Sterkte!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:48

wat verschrikkelijk.
Zoiets vergeet je nooit meer.
Mijn moeder heeft een keer perongeluk een hond aangereden.
Het beestje kom zo vanuit de bosjes de weg opgescheurd,en toen was het raak.
In geen velden of wegen was een baasje te vinden.
Mijn moeder is er toen mee naar de dierenarts gereden,en de politie gewaarschuwd.
De baas was z'n hond kwijt,was ontsnapt.
Ze moest helaas wel worden ingeslapen,mijn moeder vergeet het nooit.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:40

Sani schreef:
..... katten horen niet om half 12 snachts over straat te hollen, ook al zijn het zwerfkatten....

Sorry hoor, maar onze kat (katertje) is altíjd 's nachts buiten ..

Veel sterkte nog Ach gut

anoukie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:38

k heb het zo vaak megemaakt wij hebben thuis ook poesen maar je komt er wel weeer overheen

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:37

ik was een keer met mijn vriend en een jongen van ons
met de scooter aan het rijden opeens komt er een kat uit de bosjes
die vloog echt om het wiel heen van de scooter van die jongen

ik hoorde de kat echt heel hard gillen
toen zijn we gestopt
en de kat rende keihard weg
we gingen kijken waar die heen gerend was konden hem nergens vinden

gelukkig had de eigenaar het ook gezien en kwam naar ons toe
hij was iig blij dat we even gestopt waren om hem te zoeken
maar de kat bleek achteraf gelukkig niks te hebben

ik heb zelf ook katten
moet er echt niet aan denken om er 1 dood terug te vinden
de mijne lopen opstal en zijn dus 24/7 buiten
of zitten veilig in het stro

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:42

Ik reed van week met mijn scooter bijna over een kleine kikker/baby egel heen ,ik zat echt met mn ogen dicht op de scooter op dat moment , maar voelde geen hobbel of iets , dus ik denk dat ik hem niet geraakt had , maar mn hart zat bij dat beest al in mn keel,laat staan bij een kat !

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:53

Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje, daar kan je vader niets aan doen.

Eén van mijn eigen poezen is in augustus recht voor ons huis aangereden, ik hoorde de klap, de auto is overigens doorgereden zonder te stoppen, maar achteraf vind ik dat niet erg, stel dat het iemand was die ik ken uit het dorp...

Ik heb Sien onze poes meteen voorzichtig opgepakt en tegen me aan gehouden, ze heeft nog gespind (dat schijnen katten ook uit angst en pijn te doen) maar ze was daarna binnen een halve minuut dood. Gelukkig was ze niet kapot en bloedde ze niet, dus het zag er niet eng uit. Ze is gewoon net niet snel genoeg geweest voor die auto of te lang getwijfeld, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Binnenhouden vind ik geen optie, katten horen buiten te ravotten en te jagen, althans die van mij wel!

Ik heb hier heel veel verdriet van gehad, maar achteraf ben ik blij dat ik thuis was en dat het in één klap gebeurd is zodat ze zo min mogelijk pijn heeft gehad. Ik heb haar nog net levend vast kunnen houden en haar meteen van straat gehaald en we hebben haar achter in onze tuin begraven.

Misschien kun je Amivedi of inderdaad de dierenambulance nog bellen, mensen die hun poes of kat kwijt zijn, kunnen zo in ieder geval te weten komen wat er gebeurd is, hoe erg het ook is, het is fijner om te weten wat er gebeurd is dan in onzekerheid te zitten.

Sterkte!

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 23:45

Bedankt voor jullie lieve reacties Lachen
Het doet me goed te weten dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt.

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:39

ik heb het toevallig van de week ook meegemaakt...
Wij hadden hem niet aangereden maar iemand anders.. en is dus gewoon doorgereden..
hij lag aan de kant midden in het zicht!
En 1, 2, 3, alle auto's reden door!
Zodra we konden hebben we de auto aan de kant gezet. Als eerst de dierenambulance gebeld, ben uit de auto gesprongen en naar het arme beestje toegerent. Het arme beestje spartelde voor zijn leven...!

Tegen de tijd dat ik bij het beestje kon komen, was het al te laat...
Hij had de strijd opgegeven en was uit zn lijden verlost.. Gellukkig maar..

Zodra ik kon heb ik hem van de weg gehaald en in de berm gelegt.
En tot mijn grote schrik was het een jong poesje!
Hij had een halsbandje om met een koker..
Die heb ik afgedaan om te kijken wie de baasjes waren.. Er ston een adres en een telefoonnummer op. Aan het adres kon ik al zien dat ze dichtbij woonde!
Toen ik opbelde kreeg ik een meisje aan de telefoon, ik vroeg eerst of haar ouders thuiswaren maar dit was niet het geval. Dus nu moest ik dat meisje het slechte nieuws gaan vertellen. Ik vertelde alleen dat ik haar kat had gevonden langs de kant van de weg. Ze kwam er natuurlijk meteen aan.. Arm meisje, het beeste was net 1 geworden en ze had hem net de deur uitgezet omdat hij vervelend was..
Ze was helemaal overstuur, logisch ook...
Toen kwam de dierenambulance.. die hebben hem meegenomen...
Het beestje zag er nog zo mooi uit.. Aan de buitenkant kon je absoluut niet zien dat er wat aan de hand was... Maar binnen was waarscchijnlijk alles stuk..
Echt triest...
Ennu... Nu zit ik met mijn eigen kleine monster op schoot... heerlijk te slapen..
Gister opgehaald en net 7 weken oud..
Ik hoop dat zij dit nooit overkomt!

Kwadraatje, veel sterkte! Ach gut

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 13:58

Scheve mond We hebben dus ongeveer bijna het zelfde meegemaakt,
LoveRico jij ook heel veel sterkte Ach gut
Zoiets wil ik nooit meer mee maken.
De kat die wij hebben overreden was volgens mij al wat ouder dan 1 jaar, maar toch..
Gelukkig storven ze allebei meteen nadat ze waren aangereden zodat ze verlost zijn van hun pijn.
Aan onze kat zag je ook niks, we zijn volgens mij over haar hoofdje en nek heen gereden,
er kwam bloed uit haar oren, maar verder zag je helemaal niks.
Sterkte!!

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:09

Dank je wel! Ach gut

En jij OOk natuurlijk! Ach gut

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:55

Marijke schreef:
ze heeft nog gespind (dat schijnen katten ook uit angst en pijn te doen)!

Dit wist ik dus niet. Mijn kat Winkey had zware niervergiftiging (minder als 10% overlevingskans) en heeft een uur voordat ik haar heb laten inslapen nog bij mij op de bank zitten spinnen. Ik dacht dat ze het fijn vond om bij mij te zijn. Nu blijkt dus gewoon dat ze wist dat ze dood ging of dat ze ontzettend pijn had. Ik zit nu dus echt te janken, nu ik hier achter kom...

Ik had dit liever niet geweten...