Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Het vitamine C probleem kun je oplossen door je cavia gewoon vitamine C tabletjes te voeren. Als ze de smaak eenmaal te pakken hebben zijn ze er gek op en kun je ze makkelijk uit de hand voeren.
Dan weet je in ieder geval zeker dat ze voldoende vitamine C krijgen.
Percy schreef:Bedoel je gewoon de "mensen"variant? Ik geef haar nu snoepjes met extra vit. C maar die andere zijn natuurlijk wel wat goedkoper
ThePast03 schreef:Dat ben ik helemaal met je eens Nimber. Bij ons zit een gecastreerde ram samen met een voedster op een groot terrein met een supergroot ondergronds binnenhok en dat gaat prima.
Maar ons idee is of 2 konijnen of geen. Hetzelfde geldt voor cavia's of met zijn tweeen of geen een. Het zijn en blijven groepsdieren die echt ongelukkig zijn als ze alleen moeten zitten.
Als het goed gaat is de combinatie konijn/cavia echt heel leuk, maar als het fout gaat gaat het ook echt goed fout is mijn ervaring en dan is de cavia altijd het slachtoffer.
ThePast03 schreef:Het gaat lang niet altijd goed. Er zijn helaas al heel wat cavia's doodgebeten door konijnen.
Ons vrouwtjes konijn begon de cavia's ook echt aan te vallen op het moment dat haar hormonen begonnen te werken, daarvoor ging het hartstikke goed.
Het kan goed gaan, maar een konijn is nog altijd het gelukkigst met een konijn als maatje en een cavia met een cavia.