Dagje kinderboerderij.. Arm schaapje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Dagje kinderboerderij.. Arm schaapje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 21:55

Vandaag moest ik werken op de kinderboerderij dus hier een verslagje Lachen
Alles liep eens een keer normaal, zelfs de dieren werkte een keer mee. Helaas zat het weer niet echt mee maar ach.
Eerst de beestjes voorzien van hun voer en daarna alle stallen gemest en het water etc. ververst. Na de pauze hoefde we alleen nog het terrein aan te spuiten en in de buitenren van onze legkipjes lag wat stro wat ik weg wou hebben. Collega ging dus spuiten en ik ging bij de kipjes harken.

Ik heb op de boerderij 2 dwerggeitjes en de ene is net een hondje. Dat komt omdat ze als lam half verstoten was (ze mocht alleen drinken) en ik sleepte haar dus overal mee naartoe Schijnheilig tot grote ergenissen van mijn collega's nu want ze ontsnapt soms (lees om de 5 minuten) nog weleens.. Maar ze is echt superleuk! Ze wandeld met je mee, ze kan kunstjes en ze is gewoon lekker ondeugend!

Ik had Olijfje geroepen en die heeft mij dus verder gezelschap gehouden Lachen (ze is dus de hele tijd met mij over het terrein gewandeld *LOL*
Toen ik de zooi op de mesthoop ging legen is Olijfje met haar voorpoten tegen de rand gaan staan en heeft echt zo gekeken van Zoo klaar Haha! Daarna heeft ze nog een ritje kruiwagen gehad en moest ze weer naar de wei.

's middags moesten we weer voeren. We begonnen met achter. Daar staan de ezels, bokken, ram en de herten en wat kipjes.
Eerst de dieren van de rustwei gehaald en naar hun stal gebracht. Toen de dieren van de hertenwei. Etienne (dwergbokje) wou niet komen en bleef in het stalletje staan dus ben ik er maar heen gelopen. Zie ik ineens Dikkie Dik (onze ram) helemaal op zijn zij liggen heel raar ademen en schuimbekken. Ik heb heel snel mijn collega geroepen en geprobeerd om hem overeind te krijgen maar dat lukte niet in mijn eentje (hij werkte dus niet mee en hij is ontzettend zwaar Haha!) Dus met zijn 2e hem overeind getild en toen stond hij gelukkig weer op zijn pootjes. Beheerster maar gebeld die zei dat we hem even in de geitenstal moesten zetten. Wij geprobeerd hem te laten lopen maar hij liet zich gewoon weer vallen.
Ik heb heel snel zijn dektuig afgedaan zodat dat niet meer n de weg zat en nogmaals de beheerster gebeld. Die kwam zo snel mogelijk naar de boerderij.
Inmiddels was hij gelukkig weer wat bij en kon ik hem naar zijn ooien brengen. Waarschijnlijk heeft hij een beuk gehad van de hertenbok ofzo. Nu gaat het gelukkig weer beter met hem!

Ondanks alles waren we maar een half uurtje later klaar en alhoewel dat schaap echt mijn grootste vijand is, schrik je toch wel Haha!