Hond pakt eten van aanrecht, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reen

Hond pakt eten van aanrecht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:45

Sinds een paar dagen heeft onze hond een nieuw truukje uitgevonden. Namelijk eten stelen van het aanrecht als wij bijv. boven zijn. Ze doet dit dus als wij haar niet kunnen straffen. En we kunnen ook niet zorgen dat ze niet meer in de keuken mag want dat gaat moeilijk in ons huis. Wie heeft een goeie oplossing?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:18

Eh.... geen eten meer op het aanrecht laten liggen?!?

Onze dogo doet dat ook. Het enige wat je kan doen is, of je eten niet meer alleen te laten, of het even hoog zetten als je toch echt even naar boven moet.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:29

Idd je eten zo neer zetten dat je hond er niet bij kan, tis de makkelijkste oplossing en vraagt alleen een beetje dicipline van jezelf om het constant te blijven doen Knipoog

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:09

Of een stuk citroen ofzo neerleggen een keer? Leert ie het snel genoeg af Knipoog

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:12

brood met flinke laag sambal. Onze hond heeft het erna niet vaak meer gedaan. Of iets op de aanrecht leggen en om een hoekje zitten zodat ie je niet ziet. Zodra ie op de aanrecht springt iets naar zijn kop gooien en flink afstraffen. Is paar keer nodig en dan is het over

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:16

Sambal vind ik weer iets te ver gaan Scheve mond
Dat brand als een gek, zeker met "een flinke laag"
Jezus.

Dan lijkt een citroen mij een beter idee.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:21

Vende schreef:
Sambal vind ik weer iets te ver gaan Scheve mond
Dat brand als een gek, zeker met "een flinke laag"
Jezus.

Dan lijkt een citroen mij een beter idee.

idd! citroen lijkt mij ook beter!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:24

citroen trekken ze zich niks van aan hoor. Als je het wilt afleren kan je het beter gelijk goed doen.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:25

liever 1x wat erger dan steeds een klein beetje.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:34

Naatus schreef:
liever 1x wat erger dan steeds een klein beetje.

Daar ben ik het mee eens.
Maar niet met sambal en niet met iets naar een hond zijn hoofd gooien.

Heb je zelf huisdieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:56

Naatus schreef:
brood met flinke laag sambal. Onze hond heeft het erna niet vaak meer gedaan. Of iets op de aanrecht leggen en om een hoekje zitten zodat ie je niet ziet. Zodra ie op de aanrecht springt iets naar zijn kop gooien en flink afstraffen. Is paar keer nodig en dan is het over

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Mijn honden halen het echt niet in hun hoofd iets van het aanrecht te pakken.
Kan zelfs eten op de lage tafel in de kamer laten staan en weg gaan zonder dat ze er aan zullen zitten.
Van vreemden nemen ze ook absoluut geen eten aan (behalve Zilver, die kan nog niet "voedselweigeren")
Gewoon een kwestie van opvoeding en training ~~}>

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:01

Iets naar je hond gooien kan wel, maar niet tegen zijn kop. En dan nog het liefst achter hem ofzo (dus niet raak) Zodat hij schrikt...

En een broodje met sambal :|

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:02

Waarom zou je hem niet mogen raken Verward

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:49

Waarom zou je een hond wel raken Verward

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 01:59

Ylana schreef:

Dan leert die in 1 x dat het niet mag...
Als je mijn hond laat schrikken doet die het als je je omdraait weer...
Raak je hem met iets dan doet die het niet meer...

En beter 1x goed dan steeds een beetje...

Als je hem laat schrikken dan geeft die er op het laatst niks meer om... Als je iets naar em gooit en hem raakt dan weet die niet waar het vandaan komt als die je niet ziet dan... Heb je weinig kans dat die het weer doet....

Maar voor de TS: Doet jullie hond het ook als jullie erbij zijn?
Of alleen als jullie er niet bij zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:28

Ylana schreef:

Lijkt me logisch, om hem te corrigeren tijdens ongewenst gedrag Knipoog

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:32

even nog reactie heb zelf 3 honden dus weet waarover ik het heb. Net zoals de honden niet naar boven mogen als pup zodra je ziet dat ze op de trap zitten zacht zetje geven dat ze dus niet te hard de trap af vallen. Nou en ze komen er dus never nooit niet meer op he.

Lijkt dus ff zielig maar beest weet wel gelijk waar ie aan toe is. En iets naar je hond gooien nee heus geen bloempot ofzo. Jemig ook al is het een krant ofzo doet echt niet zeer als ie maar flink schrikt.

en dit is absoluut niet zielig onze honden weten tenminste waar ze aan toe zijn! Als je elke keer toelaat en dan beetje straft zijn ze alleen maar onzeker en daar heb je helemaal niks aan.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:03

Oh je kan best iets gooien of wat dan ook maar zorg dan wel dat je hond niet ziet dat JIJ het gooit, anders linkt hij het aan jou en blijft hij het doen als jij er dus niet bij bent
Een plantenspuit doet het hier ook heel goed, enne die sambal? niet elke hond vindt dat erg, mijn honden zijn er gek op dus dat hoeft niet te helpen, vergeet echter niet dat het ook best problemen kan veroorzaken bij je hond, dus kijk er wel mee uit, neem zelf maar eens een flinke hap en je weet hoe het brandt, kan heel slecht zijn voor je maag en dus ook voor je hond zijn maag Knipoog en darmen.
Mijn honden zijn er best ziek van geweest maar dat kwam pas later, en dan linken ze het ook niet meer aan het feit dat ze het van het aanrecht hebben gepakt.

Reen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 13:12

Mijn hond is dus een labrador en eet bijna alles wel wat ze tegenkomt, ze doet dit truukje pas sinds een paar dagen en ze heeft het nooit eerder gedaan. Ze doet het alleen als je er even 2 minuten niet bent. Als je terugkomt is het op.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:30

Muizevallen op je aanrecht. Vork
Ik ken iemand die successen boekt op deze manier. Haha!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:59

doet ook onze hond wel.
gewoon een keer iets m,aken met sambal erop.
en de waterbak weg halen.
klinkt zielig maar na een kwartier branden in de mond doet ie het niet meer,

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:28

een kwartier? Dan linkt hijhet toch al lang niet meer aan het aanrecht? Of denk ik da nu verkeerD? Zo'n concentratievermogenhebben die beesten daar toch niet op?

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:09

Het is idd een kwestie van opvoeding. mag hij ook van tafel eten ofzo? dan moet je er wel consequent in worden, anders blijft hij het doen. Als jullie eten, moet hij in zijn mand bijvoorbeeld, en alleen in de keuken als jij het hem toelaat. Je kan ook als hij eten neemt vant aanrecht een ballon laten knallen of de radio keihard zetten en luid NEE roepen en hem buiten zetten. Telkens hij het probeert dit herhalen, moet je dit herhalen. Ze leren het vlug wel af zo. Met die citroen kan wel werken maar dan proberen ze op de een of andere manier toch die citroen te ontwijken.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:04

Wat wij met onze hond hebben gedaan is:

Zodra je beneden bent en merkt dat er eten weg is wat op de aanrecht lag, de hond naar je toe roepen. Zorg dat ze voor de plek gaat zitten waar het eten lag. Wijs en tik dan met je wijsvinger naar de plek waar het eten lag, zeg ondertussen 'Naam, kijk eens...' Dan met je andere wijsvinger het foei-gebaar voor haar ogen, bij haar neus houden en zeggen: 'Foei he! Stoute hond! Neeheeee niet meer doen.. Stout!'. Dit moet je wel lang volhouden, maar het hielp bij ons wel.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:10

Ilindra schreef:
Waarom zou je hem niet mogen raken Verward

Omdat dit niets meer met "opvoeden" te maken heeft.
Als het bij jou zo ver is dat je iets tegen zijn kop aan moet gooien om resultaat te bereiken weet ik het niet meer hoor. Scheve mond

Je kan hem ook niet opeens beginnen te corrigeren.
Dit moet je van pup af aan al volgehouden hebben.
Als je hem rustig, maar luid en duidelijk toespreekt wanneer de hond iets fout doet, zal hij snappen dat je dit geen gewenst gedrag vindt en zal hij er mee ophouden.

Zo hebben wij het geleerd. Lachen