Slijmvliesontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindy

Slijmvliesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 20:22

Een paar weken geleden werd Boris, een opvangcavia ziek. De klachten waren vrij vaag, hij at en dronk bijna niet meer, waardoor hij sterk vermagerde en de hele dag maar roerloos en bol in een hoekje zat. Toen ik ermee naar de dierenarts zou, zag ik dat een andere cavia ook niet helemaal fit was. Beide heb ik ze meegenomen, maar de dierenarts kon niks vinden. Ze hebben een ivomecinjectie gehad en een antibioticakuur. Even later werd er een derde ziek, maar de eerste 2 knapten weer op.
Ik ben nu terug van het tweede dierenartsbezoek, met het derde zeugje, en een ander zeugje die ook zeer slecht at. Het is nu duidelijk wat er aan de hand is. Aan de ene kant natuurlijk fijn, aan de andere kant is de prognose niet al te best. Ze hebben een slijmvliesontsteking, waardoor ze bijna niet kunnen eten. Het is afwachten of ze op de antibiotica reageren, en anders is er weinig aan te doen. Er zitten hier nu nog 7 cavia's, en ik wil geen 1 van hen missen.
Straks komt Janke een cavia halen, die gaat bij haar onderduiken om te voorkomen dat hij ook besmet wordt. Het is namelijk een nogal besmettelijke ontsteking. Daar ben ik haar echt enorm dankbaar voor. Lovers dat scheelt me weer een zorg. Verder ga ik m'n best doen om de anderen er weer bovenop te krijgen... Verdrietig

Denise16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:09

Vervelend!! ik wens je veel succes ermee!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:10

He getsie, wat naar zeg...
Ik hoop dat het lukt om ze weer helemaal beter te krijgen! Lachen