HELP, mijn kat valt mijn moeder aan!!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

HELP, mijn kat valt mijn moeder aan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 10:46

Haai mensen,

Ik heb een probleempje, sinds kort valt mijn kat Noa steeds mijn moeder aan. Ze pakt haar vast en laat niet meer los tot dat ze haar gebeten en gekrabt heeft. Tot nu toe steeds tot bloedens toe. Huilen En waarom is mij echt een raadsel Verward . Soms als de trap op loopt en vanmorgen viel ze mijn moeder weer aan. Noa liep te miauwen. Dus moeders dacht dat ze graag naar buiten wilde. Ze doet de deur open maar Noa wilde niet. Dus de deur gaat weer dicht. Moeders loopt terug de huiskamer in en hoppa Noa hangt weer in haar been. Schijnheilig

Ze miauwd ook heel vaak de laatste tijd, dat doet ze sinds onze andere kat is overleden. Ze waren niet echt vriendjes maar misschien mist ze haar wel. Wie weet waar dit aan kan liggen of heeft zoiets ook wel een mee gemaakt. Ik heb geen idee wat ik hier tegen kan doen. (ze krijg natuurlijk wel op der donder als ze dat doet, maar meestal is ze net iets sneller dan ons en vlucht naar buiten)

Ow hier een foto van Noa Afbeelding

en dit was ze toen ze nog maar een paar weekjes oud was Afbeelding nog lief en onschuldig

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:00

Nou dat is een niet zo leuk probleem zeg!

Waarschijnlijk heeft het met dominantie te maken, je kat wik de dominante positie in het huis overnemen van in dit geval je moeder dus.

Het kan er mee te maken hebben dat de andere kat overleden is, zijn jullie van plan een andere erbij te nemen?

ik heb sinds eergister een nieuwe kat erbij en die krabt en bijt mij ook, maar in mijn geval is het simpel als ze het blijft doen gaat ze terug, ik heb haar nl op proef als kameraadje voor mn andere poes.

Een felliwaystekker kan ook helpen, deze scheid feromonen af waar katten rustig van worden.

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:48

Feliway in combinatie met Clomicalm pillen werkt meestal heel goed, dit moet je dan drie weken gebruiken, bij verbetering langer, bij geen verbetering zal het ook niet meer aanslaan en kan je dus net zo goed stoppen. Dit kun je bij de dierenarts halen, maar ze willen denk ik wel eerst een algemeen onderzoek doen bij je kat, succes...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:11

Zo dank je wel voor de tips.. OK dan! Ik zal het er eens met de dierenart over hebben over die Feliway en Clomicalm pillen.. Ik hoop dat het werkt.. We willen er geen andere kat bij want ik ga binnen kort samen wonen en mijn vriend vind het al erg genoeg dat Noa mee moet Scheve mond maar anders moet ze weg omdat mn moeder er inmiddels een fobie aan over heeft gehouden. Dus een 2de komt er echt niet bij haha. Ik ga vd week gelijk ff bellen met de DA en dan hopen dat het werkt

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:26

Je moeder een plantenspuit in haar handen geven en het beestje de volle laag geven zodra ze bijt of krabt zou ik eerst proberen voor ik aan stekkers en pillen begon Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:28

misschien denkt die kat, dat jou moeder die andere heeft gedood en dat pukte ze niet.
t beste is om dr dan meteen in dr nek vel te grijpen en naar buiten zodemieteren en evt. een bak water achter aan!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:44

Whahaha wat een ontdeugd Knipoog ben ook met Devica eens.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:57

Alst al zo makkelijk was hadden we natuurlijk gedaan wat Highwaykid voorsteld. Maar Noa is net iets sneller en blijft dan vervolgens een hele dag weg. Mij is altijd geleerd dat je een dier nooit later moet straffen voor zijn gedrag omdat het dan niets meer uithaald en juist geneem word. Met een planten spuit spuiten heeft dan ook geen zin.

@ devica: haha daar dachten wij ook al aan. Ik moet zeggen dat het nu al wat beter gaat hoewel er nog een gespannen sfeer is kunnen ze weer in een kamer samen zijn. Mn moeder heeft haar zelfs al weer geaaid. We gaan de goede kant weer op.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties..