Hoeveel kost jouw hond je...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Hoeveel kost jouw hond je...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 18:39

...qua onderhoud per maand?
Ik wil al jaren graag een hond, maar het mocht niet van mijn ouders. Nu ik dan op mezelf woon kan het er eindelijk van gaan komen Party!! .

Maar ik wil zo'n hond natuurlijk wel goed gaan verzorgen, zorgen dat ik altijd het voer, dierenarts en andere dingen kan betalen.
Ik ben al wat aan het rondkijken qua prijzen enzo. Maar echt een vergelijking maken lukt nog niet zo goed.
Per ras zullen de kosten ook wel verschillen. Ik neem aan dat 'n Duitse Dog meer aan voer kost dan 'n tekkel Knipoog .
Ik wil het liefst een kleine tot middelgrote hond uit het asiel halen. Maar ik weet echt nog niet precies hoeveel zo'n hond eet e.d.

Dit is echt nog puur de voorbereidende fase en misschien heb ik wel niet eens genoeg geld/tijd. Dan komt er natuurlijk geen hond, want ik wil er wel écht goed voor gaan zorgen (logisch Knipoog )

Anyway ik ben behoorlijk benieuwd hoeveel jullie betalen voor je hond. Wel handig om dan ook even te zeggen hoe groot/actief je hond is Knipoog

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:28

ik heb 2 duitse herders, ik koop een zak royal canin van 37,95 per 3 weken en ze eten 2 blikken per dag a 1.59 per stuk, verder krijgen ze pens, hart en schapenvet, de nodige kluiven en dan de dierenarts niet et vergeten, enten, ontwormen, vlooienspul ed..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:57

Ik heb 5 honden Bloos! , maar ik ga nu even uit van de twee grootsten, de Canadese witte herder en de Argentijnse dog.
Ik koop elke 2 weken een 15 kg zak Eukanuba large breed á 48,95 per stuk. Ook zijn ze allebei verzekerd á 31,94 bij Dier en Zorg.
Dan komen er ook nog de koekjes, botjes en speeltjes á 20,00 bij.
Dierenarts kosten heb ik bijna niet. Zo wel, wordt dat vergoed op 19% na door Dier en Zorg. Dan heb je wel je entingen á 20,00 per stuk per jaar en natuurlijk je wormen kuur en vlooien middel.
Mijn honden zijn best wel aktief, in die zin dat ze de hele dag aan het spelen zijn. Ik ga gemiddeld zo'n 6 keer per dag met ze uit, ongeveer 5 minuten per keer maar dat komt omdat mijn dochtertje thuis in de box zit en ik niet langer weg kan blijven.
Succes met je beslissing!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:08

Ik heb een hoogbenige Jack Russel,daar koop ik een zak van 3 kilo van Fokker(merk)van ong.15 Euro voor en daar doe ik ong. 5 weken mee.
Af en toe krijgt ze een kuipje vlees van 0,45 cent.Ze krijgt ook af en toe een hondenkoekje van 2,50 euro per kilo.
En dan krijgt ze ook nog een kauwbot van diverse prijzen en zo ook de speeltjes.
Ieder jaar de enting,4x per jaar een wormenkuur en iedere maand een pipetje tegen de vlooien.

Als ik werk ga ik 3x per dag uit,waarvan 1x lang en als ik vrij ben ga ik 4x per dag uit(min.een half uur)

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:11

ik zeg altijd maar: je kan het jezelf zo duur maken als je wilt Lachen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:39

Ukster schreef:
ik zeg altijd maar: je kan het jezelf zo duur maken als je wilt Lachen.

Maar eten moeten ze toch,Assie wil graag een richtprijs weten.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:17

Ik heb een Rottweiler, en ik moet 1x in de maand een zak voer halen. (15 kg, huismerk +/- 8euro)
Ik moet hier ook hondenbelasting betalen, maar dat gaat gelijk op met de gemeentelijke belasting, dus gaat mee op de grote hoop zeg maar.
Dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt, koekjes, kluiven, speeltjes, dierenarts kosten.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:42

Ik zou echt niet weten hoe veel mijn moeder eraan betaald maar wij kochten altijd het merk van de hoogvliet. Daarmee is onze bouvier 14 jaar mee geworden en de hond daarna kreeg het ook altijd. Nu hebben we er een border collie erbij en we hadden het gevoel dat hij er niet echt bij aankwam (van hetvoer) en toen hebben we duurder voer gekocht. Daarbij krijgen ze 1 keer in de week 1 dag alleen maar pens (goed voor de darmflora).
Ik denk dat als je niet veel speciaals met een hond doet (bijvoorbeeld echt sporten) dat je ook niet het duurste van het duurste voer hoeft te kopen. Het zijn toch alleseters.
Tip, kijk gewoon eens in de dierenwinkel naar wat alles kost en schrijf het op..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 22:03

Dat had ik dus al gedaan, in de dierenwinkel kijken. Maar toen ik zag hoe belachelijk veel merken er zijn en hoe groot het prijsverschil dan is, toen begon het me toch even te duizelen. Vooral omdat ik de kwaliteit van veel merken ook niet ken.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:05

Onze berner sennen krijgt Biofood, ze doet ong. 1 maand met een grote zak van ergens in de 30 euro, de nodige koekjes Haha! Dierenarts, inenten, ontwormen.
Maar dat verschilt natuurlijk ook, wij hebben namelijk onze hond ook nog in de verzekering staan, dat kost ook geld. K hoop voor je dat het niet te duur word, en dat je een hond kan nemen Haha!