het verhaal van Mousie
Het begon allemaal met mijn kat toen hij nog bij mijn tante was, hij kon slecht op schieten met Lady, haar andere kat en niemand anders wilde hem hebben. Uiteindelijk hadden mijn ouders hem maar in huis genomen, toen was ik nog niet geboren. Hij voelde zich al snel goed in huis en hij werd mijn vaders lievelings kat. Hij was ongeveer (weet niet zeker maar dat zeggen ze) een jaar á anderhalf jaar oud toen hij bij ons aankwam. Toen ik geboren werd kon ik het al best goed met hem vinden, Mousie is altijd al een lieve kat geweest. Op een dag konden we hem niet meer vinden, we gingen zoeken en hingen folders op, uiteindelijk vonden we hem op de zolder bij een ander huis. Des de mate ik ouder werd, er meer dingen met hem begonnen te gebeuren. Soms werd hij stiekem naar de zolder mee genomen waarbij hij krijsend met vloerbekleding en al naar meneden gehaalt moest worden door mijn vader. Hij had hoogtevrees... Op een dag moesten we naar een dieren arts want mousie at niet al te lekker, er was iets mis met zijn tanden. Zo verklaarde de dierenarts dat zijn tanden rot waren en dat ze eruit gehaalt moesten word. dit deed hij en het ging weer goed. Alleen hij kon geen harde kattenbrokjes meer eten omdat die zijn tandvlees kapot zouden maken. een half jaar later kwam we op een dagje weer thuis en vonden overal bloed, vooral op de plekjes waar mousie graag zat. Uiteindelijk gingen we met mousie snel naar de dierenarts nadat we hem vonden en er zat een glas stukje in zijn voet, daarom bloedde hij zo. Het kwam uiteindelijk wel goed met hem. Weer half jaartje later naar de dieren arts omdat hij uit zijn mond bloedde (de reden heb ik nooit geweten) zo ging het een lange tijd goed met hem.

Ik heb dit met tranen geschreven.... ik hoop dat je het respecteert. Als je zin heb mag je dit lezen, hoeft natuurlijk niet. Maar uiteindelijk is mousie 17 jaar geworden. Hier nog wat foto's van hem:

De voorste kat is mousie, die daar achter is de jonge kat Tijgertje

Zie je de bruine vlek bij zijn wortel van zijn staart?
...

Hier was hij nog erg gezond.